Εισπράξεις άνω του 1 δισ. δολαρίων στο box office για την «Barbie». Sold out συναυλίες της Taylor Swift και ένα σωρό προϊόντα από κούπες και μπλούζες έως βραχιόλια με την υπογραφή της. Καουμπόικα καπέλα με κρόσσια για τα ασφυκτικά γεμάτα σόου της Beyoncé.
Οι γυναίκες αυτό το καλοκαίρι βγήκαν έξω, διασκέδασαν, επιλέγοντας τις αγαπημένες τους καλλιτέχνιδες ή ταινίες, και κυρίως… ξόδεψαν. Όπως διαβάζουμε σε εκτενές ρεπορτάζ της Wall Street Journal, ομάδες με μητέρες, κόρες, φίλες οργάνωσαν ακόμη και road trips για να απολαύσουν τις αγαπημένες τους τραγουδίστριες ακόμη και σε άλλη πολιτεία.
Αγόρασαν ρούχα σε ροζ για να δουν τη Barbie, εξοπλίστηκαν με τα κατάλληλα αξεσουάρ – φόρο τιμής στο στυλ της της Swift. Η κατανάλωση χτύπησε κόκκινο, παρά τη δυσφορία της κοινής γνώμης για το κύμα ακρίβειας, που έχει ταλαιπωρήσει για πάνω από έναν χρόνο το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη.
Το πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα
Η WSJ το ονομάζει «πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα» των γυναικών. Οι γυναίκες δεν επιβραβεύουν απλά γυναίκες οδηγώντας σε εμπορική επιτυχία την «Barbie», τη «Renaissance Tour» και την «Eras Tour», αλλά κινούν ολόκληρη την οικονομία.
Ακόμη και η Federal Reserve στη Μπεζ Βίβλο του Ιουλίου ανέδειξε τον άκρως θετικό αντίκτυπο που είχε η περιοδεία της Swift για την ξενοδοχειακή βιομηχανία της Φιλαδέλφειας.
Πάνω από το 80% των ανθρώπων που αγόρασαν εισιτήρια για να δουν τη Swift και την Beyoncé αγόρασαν περισσότερα από δύο εισιτήρια σύμφωνα με τη Vivid Seats. Οι αγορές τριών ή περισσότερων εισιτηρίων για ενήλικες αντιπροσώπευαν το 27% των παραγγελιών εισιτηρίων ταινιών “Barbie”, σύμφωνα με τον ιστότοπο πωλήσεων Fandango, σε σύγκριση με το 20% όλων των παραγγελιών εισιτηρίων κινηματογράφου μέσω της υπηρεσίας φέτος.
Οι αγοραστές ταυτόχρονα ξοδεύουν ικανότατα ποσά για σε διαμονή και εστίαση.
Το δεύτερο τρίμηνο του έτους κινητήριος δύναμης της ανάπτυξης του αμερικανικού ΑΕΠ ήταν οι καταναλωτικές δαπάνες. Αυξήθηκαν κατά 1,6% με τις πωλήσεις εισιτηρίων και άλλες δαπάνες που συνδέονται με τις συναυλίες να έχουν καθοριστική συμβολή. «Μόνο η περιοδεία της Τέιλορ Σουίφτ στις ΗΠΑ θα μπορούσε να δημιουργήσει συνολικές δαπάνες 4,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων», υπολογίζει το ερευνητικό κέντρο Common Sense Institute.
Η παρενέργεια του πληθωρισμού
Στη Σουηδία υπολογίστηκε ότι η εκκίνηση της παγκόσμιας περιοδείας της Beyonce από τη Στοκχόλμη, είχε σαν αποτέλεσμα την άνοδο των τιμών στα ξενοδοχεία της πρωτεύουσας κάτι που είχε έναν αντίκτυπο και στον πληθωρισμό της χώρας.
«Βασικά, οι θαυμαστές της σκάναραν τα ξενοδοχεία γύρω από τη Στοκχόλμη σε ακτίνα περίπου 65 χιλιομέτρων» εξήγησε Σουηδός οικονομολόγος, προσθέτοντας ότι η αύξηση αυτή της ζήτησης και των τιμών, επηρέασε κατά 0,2 μονάδες τον πληθωρισμό της Σουηδίας.
«Tourflation»: Πώς Μπιγιονσέ και Μπρους Σπρίνγκστιν συνεισφέρουν στην αύξηση των τιμών
Η υποτιμημένη οικονομική δύναμη
«Οι γυναίκες ήταν πάντα μια βαθιά υποτιμημένη οικονομική δύναμη», λέει στη WSJ ο Μπλερ Κόχαν, συνεργάτης στο γραφείο ταλέντων UTA, το πρακτορείο που εκπροσωπεί τη συν-σεναριογράφο και σκηνοθέτη της «Barbie», Γκρέτα Γκέργουιγκ. Οι πιο καυτές εκδηλώσεις του φετινού καλοκαιριού προσέλκυσαν πλήθη γύρω από ένα κοινό θέμα: τέχνη φτιαγμένη από γυναίκες που μιλά για την εμπειρία του να είσαι γυναίκα.
Η Τζόντι Γκέρσον, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Universal Music Publishing Group εξηγεί στη WSJ πως «η Taylor Swift και η Beyoncé αφηγούνται ιστορίες γυναικείας ενδυνάμωσης με αυθεντικούς τρόπους σε μια εποχή που πολλές γυναίκες αισθάνονται ανίσχυρες. Πρόκειται για δυνατές γυναίκες που δεν φοβούνται να είναι επικεφαλής και νομίζω ότι ανταποκρινόμαστε σε αυτό. Υποσυνείδητα έχουμε συσπειρωθεί γύρω τους γιατί η δύναμή τους μας δίνει δύναμη».
Μαθήματα marketing σε ροζ αποχρώσεις
Στελέχη του κλάδου ψυχαγωγίας λένε ότι το φαινόμενο Barbie προσφέρει δυνατά μαθήματα branding και marketing, όπως το πώς μια κούκλα μπορεί να γιορτάζεται και από ενήλικες γυναίκες και άνδρες.
Οι πωλήσεις εισιτηρίων για τις 25 κορυφαίες περιοδείες γυναικών έχουν αυξηθεί πάνω από 400% σε σχέση με πέρυσι, δήλωσε η Λέσλι Ολένικ, της Live Nation. Οι πωλήσεις εισιτηρίων για τις περιοδείες των Beyoncé και Swift αντιπροσωπεύουν το 66% όλων των πωλήσεων για τους 10 κορυφαίους καλλιτέχνες σε περιοδεία σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με τη StubHub.
Στις 50 κορυφαίες συναυλίες παγκοσμίως η μέση τιμή εισιτηρίου για γυναίκες καλλιτέχνιδες είναι 660 δολάρια, σε σύγκριση με 245 δολάρια για άνδρες καλλιτέχνες, όπως προκύπτει από στοιχεία της StubHub.