Ο Γενικός Διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) Γουίλι Γουόλς, μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, επισκέφτηκε πρόσφατα και για πρώτη φορά την Κίνα. Ο ίδιος δήλωσε ότι το ταξίδι του στην Κίνα ξεπέρασε τις προσδοκίες του. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του συζήτησε με τη Διοίκηση Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας για την αποκατάσταση των διεθνών αερομεταφορών, την ασφάλεια και συνεργασία στον τομέα της πολιτικής αεροπορίας και τη βιώσιμη ανάπτυξη της τελευταίας, και αντάλλαξε απόψεις με αεροπορικές εταιρείες που είναι μέλη της IATA κ.ά. στρατηγικούς εταίρους της Ένωσης. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη χώρα, ο Γουίλι Γουόλς συναντήθηκε με δημοσιογράφους της Economic Daily και συζήτησε μαζί τους για την ανάκαμψη του κλάδου σε παγκόσμιο επίπεδο και για τις επιδόσεις της αγοράς αερομεταφορών της Κίνας.
Στη συνέντευξή του, ο Γουίλι Γουόλς αναφέρθηκε πρώτα στις επιδόσεις της κινεζικής αγοράς αερομεταφορών. Δήλωσε ότι, από τις αρχές του τρέχοντος έτους, η ανάκαμψη των εσωτερικών πτήσεων στην Κίνα ήταν πολύ ισχυρή, φτάνοντας το 115% του επιπέδου των πτήσεων πριν την επιδημία της COVID-19, ενώ και οι διεθνείς πτήσεις παρουσιάζουν μια συνεχή τάση ανάκαμψης. Επιπλέον, οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες όχι μόνο χαίρουν καλής φήμης διεθνώς, αλλά έχουν επίσης αναπτύξει ένα παγκόσμιο αεροπορικό δίκτυο. Ο ίδιος πιστεύει ότι οι προοπτικές της κινεζικής αγοράς αερομεταφορών θα συνεχίσουν να βελτιώνονται.
«Για την IATA, η Κίνα είναι μια εξαιρετικά σημαντική αγορά με καλές προοπτικές ανάπτυξης. Χάρη στο άνοιγμα των συνόρων της χώρας, η Ένωση προσάρμοσε τις προβλέψεις της για τον κλάδο των αερομεταφορών τον Ιούνιο του 2023, που θέλουν τα καθαρά κέρδη του κλάδου παγκοσμίως να φτάνουν στα 9,8 δισ. δολάρια», δήλωσε.
Ο Γουίλι Γουόλς τόνισε ότι η IATA δίνει μεγάλη σημασία στην κινεζική αγορά και πως στο μέλλον η Ένωση θα συνεχίσει να εκπληρώνει τις δεσμεύσεις της και να στηρίζει την υψηλής ποιότητας ανάπτυξη της βιομηχανίας της πολιτικής αεροπορίας της χώρας. Διατηρώντας μακροχρόνιες στενές επαφές με αρμόδια κυβερνητικά όργανα, όπως με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας, και συνεργαζόμενη με τις αεροπορικές εταιρείες που είναι μέλη της κ.ά. σημαντικούς εταίρους του κλάδου της πολιτικής αεροπορίας, η ΙΑΤΑ βοηθάει τις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες να πετύχουν τους στόχους τους για μείωση του κόστους, ποιοτική βελτίωση και αύξηση της αποδοτικότητάς τους μέσα από την κοινή χρήση παγκοσμίως αποδεκτών προτύπων, με προτάσεις για αποτελεσματικότερες διαδικασίες εξυπηρέτησης και προσφέροντας λύσεις αιχμής.
Ο ίδιος επεσήμανε ότι στην εποχή μας όπου η κλιματική αλλαγή αποτελεί κεντρικό ζήτημα αυξανόμενης βαρύτητας, η βιωσιμότητα πρέπει να βρεθεί στο επίκεντρο του κλάδου των αερομεταφορών σε παγκόσμιο επίπεδο. Κατά την 79η Ετήσια Γενική Συνέλευση της IATA, η Ένωση παρουσίασε έναν οδικό χάρτη για τις αερομεταφορές με στόχο τους μηδενικούς ρύπους μέχρι το 2050, υπογραμμίζοντας τα τεχνικά, πολιτικά, οικονομικά και λειτουργικά κριτήρια καθώς και τα βήματα που πρέπει να γίνουν στις υποδομές για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Ο Γουίλι Γουόλς δήλωσε ότι η ανάπτυξη βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων αποτελεί βασικό παράγοντα για τη μετάβαση του κλάδου στις χαμηλές εκπομπές άνθρακα. Ως εκ τούτου, μία από τις προτεραιότητες για το 2023 αφορά τα κίνητρα για την παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων με στόχο την ταχύτερη υλοποίηση του στόχου για μηδενικές εκπομπές. Στο πλαίσιο αυτό η IATA καλεί όλους τους ενδιαφερόμενους του κλάδου να αναλάβουν δράση και να προσφέρουν τα απαραίτητα και κατάλληλα εργαλεία, πολιτικές και προϊόντα για έναν κόσμο μηδενικών εκπομπών, διασφαλίζοντας την επιτυχία του θεμελιώδους μετασχηματισμού των αερομεταφορών.