Η Κίνα προχώρησε στην άρση της απαγόρευσης ομαδικών ταξιδιών, προκαλώντας ράλι στις μετοχές πολυτελών προϊόντων στην Ευρώπη την Πέμπτη καθώς ενισχύεται η αισιοδοξία για την εισροή ταξιδιωτών που ξοδεύουν χρήματα σε ρολόγια υψηλής ποιότητας και προϊόντα μόδας. Από το ράλι ενισχύεται κυρίως η LVMH (Louis Vuitton, Hermes International).
Η άρηση της απαγόρευσης της Κίνας αφορά στους ταξιδιώτες που προέρχονται από μια σειρά από χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Αυστραλίας, της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας. Τα ομαδικά ταξίδια από Ελβετία, Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία, Ελλάδα, Δανία, Ισλανδία, Πορτογαλία επιτρέπονταν ήδη από τις αρχές του έτους.
Οι καταναλωτές της Κίνας αντιπροσωπεύουν περίπου το 25% των ευρωπαϊκών πωλήσεων πολυτελών ειδών, στις οποίες περιλαμβάνονται αγορές που πραγματοποιούνται από τουρίστες στην χώρα, σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις της Goldman Sachs.
Συγκεκριμένα, η Louis Vuitton σημείωσε άνοδο έως και 2,6% στο Παρίσι, η Hermes International 2,4% και η L’Oreal 1,8%, προσθέτοντας περίπου 20 δισ. ευρώ σε συνδυασμένη χρηματιστηριακή αξία. Επίσης, η Rolex σημείωσε άνοδο έως και 5,9% αφού διατήρησε σταθερή την καθοδήγηση για τα κέρδη.
Μετά από ένα σταθερό ξεκίνημα της χρονιάς, οι μετοχές πολυτελών προϊόντων έχουν υποχωρήσει τους τελευταίους μήνες λόγω της αναιμικής κατανάλωσης και των αδύναμων στοιχείων για την οικονομία της Κίνας. Οι επενδυτές ελπίζουν ωστόσο σε ανάκαμψη καθώς αναμένονται τα μέτρα στήριξης που έχει ανακοινώσει το Πεκίνο για την τόνωση της οικονομίας.
Η άρση των περιορισμών, που δημιουργεί επίσης αισιοδοξία για την τουριστική αγορά, οδήγησε τον υποδείκτη ταξιδιών και αναψυχής της Ευρώπης κατά 1% υψηλότερα, με την Air-France KLM να σημειώνει άνοδο 2% και την TUI AG να κερδίζει 1,5%.