Σκληρή κριτική δέχεται Ινδός CEO, ο οποίος ανακοίνωσε ότι η εταιρεία του αντικατέστησε το 90% του προσωπικού υποστήριξης πελατών, με ένα chatbot.
Ο Suumit Shah, ιδρυτής της Dukaan, σε μια σειρά από tweets ανέφερε ότι το chatbot έχει βελτιώσει δραστικά τον χρόνο πρώτης ανταπόκρισης και επίλυσης ζητημάτων που αντιμετωπίζουν οι πελάτες του.
Το tweet προκάλεσε οργή στο διαδίκτυο, που έκαναν λόγο για άκαρδη απόφαση.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται σε μια εποχή που αυξάνεται η ανησυχία για το γεγονός ότι η τεχνητή νοημοσύνη στερεί θέσεις ειδικά στον κλάδο των υπηρεσιών.
«Σκληρή απόφαση, αλλά αναγκαία»
΄Οπως δικαιολογήθηκε ο Shah αν και η απόλυση προσωπικού ήταν μια “σκληρή” απόφαση, ήταν “αναγκαία”.
«Δεδομένης της κατάστασης της οικονομίας, οι νεοσύστατες επιχειρήσεις δίνουν προτεραιότητα στην “κερδοφορία” έγραψε, προσθέτοντας ότι η υποστήριξη των πελατών ήταν ένας αγώνας δρόμου για την εταιρεία επί μεγάλο χρονικό διάστημα.
«Ποια βοήθεια τους παρασχέθηκε;»
«Όπως ήταν αναμενόμενο, δεν βρήκα καμία αναφορά για το 90% του προσωπικού που απολύθηκε. Ποια βοήθεια τους παρασχέθηκε;” ρώτησε ένας χρήστης.
“Ίσως ήταν η σωστή απόφαση για την επιχείρηση, αλλά δεν θα έπρεπε να έχει εξελιχθεί σε ένα πανηγυρικό/marketing thread “, δήλωσε ένας άλλος.
Στο LinkedIn…
Ο Shah απάντησε σε ένα tweet λέγοντας ότι “όπως ήταν αναμενόμενο, κάποιος θα θιχτεί για λογαριασμό κάποιου άλλου” ενώ πρόσθεσε ότι θα αναζητήσει στο LinkedIn βοήθεια για το προσωπικό του.
Τα τελευταία χρόνια, τα εργαλεία δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT έχουν πολλαπλασιαστεί και έχουν γίνει πιο προσιτά.
Δεν είναι λίγες οι αναφορές αναφορές επιχειρήσεων που τα χρησιμοποιούν για να αυξήσουν την παραγωγικότητα και ταυτόχρονα να μειώσουν το κόστος.
Τον Μάρτιο, η Goldman Sachs δημοσίευσε έκθεση που έδειχνε ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να αντικαταστήσει το ισοδύναμο 300 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας πλήρους απασχόλησης.
Στην Ινδία, αρκετές επιχειρήσεις επενδύουν στην ΤΝ για την ανάπτυξη προϊόντων και αυτό έχει προκαλέσει ανησυχίες για απώλειες θέσεων εργασίας.
naftemporiki.gr