Τι θα μπορούσε να οδηγήσει μια αεροπορική εταιρεία να αγοράζει εισιτήρια τρένου για τους πελάτες της, προωθώντας την σιδηροδρομική σύνδεση για το δρομολόγιο που συνδέει το Άμστερνταμ με τις Βρυξέλλες;
Η ολλανδική αεροπορική εταιρεία KLM που εφαρμόζει αυτή την πολιτική κατέληξε σε αυτή την απόφαση εν μέρει λόγω της πίεσης που ασκείται στην αεροπορική βιομηχανία να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα, με την εταιρεία να ξεκινάει την εκστρατεία «Fly Responsibly» το 2019.
Βέβαια ο ολλανδικός αερομεταφορέας αντιμετωπίζει επίσης προβλήματα στο αεροδρόμιο Σχίπχολ του Άμστερνταμ, που είναι η βάση της αεροπορικής εταιρείας. Η ολλανδική κυβέρνηση κέρδισε την περασμένη Παρασκευή έφεση κατά της KLM για μείωση του ετήσιου αριθμού πτήσεων του αεροδρομίου από 500.000 σε 440.000, ανέφερε η AeroTime.
Η KLM χρησιμοποίησε για πρώτη φορά το πρόγραμμα εισιτηρίων τρένου το περασμένο καλοκαίρι, αντικαθιστώντας μία από τις τέσσερις καθημερινές πτήσεις για το δρομολόγιο Άμστερνταμ-Βρυξέλλες με τη σιδηροδρομική υπηρεσία.
Στη συνέχεια, τον Φεβρουάριο, ανακοίνωσε ότι αγοράζει εισιτήρια για τέσσερα ακόμη τρένα Thalys για επιβάτες που μεταφέρονται μεταξύ των δύο αεροδρομίων.
Το ταξίδι μεταξύ των πρωτευουσών της Ολλανδίας και του Βελγίου διαρκεί 45 λεπτά με το αεροπλάνο ή 1 ώρα και 38 λεπτά με το τρένο υψηλής ταχύτητας Thalys.
Το πιλοτικό πρόγραμμα έδειξε ότι απαιτούνται πιο εύκολη μεταφορά για τους επιβάτες, βοήθεια για τις αποσκευές και επικοινωνία με πελάτες που μπορεί να μην είναι εξοικειωμένοι με τα τρένα Thalys.
«Αυτά τα εμπόδια πρέπει να αρθούν προτού η KLM μπορέσει να αντικαταστήσει οριστικά τις πτήσεις από και προς τις Βρυξέλλες με σιδηροδρομική χωρητικότητα», ανέφερε η αεροπορική εταιρεία σε δελτίο τύπου. «Για να το πετύχει αυτό, η KLM θα χρειαστεί να συνεργαστούν όλοι οι εταίροι της στο Σχέδιο Δράσης. Άλλωστε, δεν έχει κανέναν έλεγχο στα τρένα, τις σιδηροδρομικές αποβάθρες ή το αεροδρόμιο».
Μιλώντας στο Politico η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας Μαριάν Ρίντελ δήλωσε: «Εάν υπάρχουν συνδέσεις, εάν οι συνδέσεις είναι καλές, αν φτάσουν στο Σχίπχολ, εάν δρομολογούνται επίσης τα Σαββατοκύριακα, είμαστε περισσότερο από πρόθυμοι να σταματήσουμε να πετάμε στις Βρυξέλλες».