Όσο περισσότερο διατηρείται το πληθωριστικό κύμα, τόσο περισσότερες μορφές του ανακύπτουν. Για παράδειγμα, η Ευρώπη φαίνεται να φτάνει στο greedflation. Ο πληθωρισμός της απληστίας που επιδεινώνει τη θέση των εργαζομένων και δη των χαμηλόμισθων και βελτιώνει τη θέση των επιχειρήσεων που, αντί να περιορίσουν τα περιθώρια κέρδους τους, τα αυξάνουν εν μέσω ανατιμήσεων ιστορικής κλίμακας.
Την ίδια ώρα υπάρχουν μεμονωμένοι παράγοντες που μπορούν να πυροδοτήσουν νέα εκτίναξη των τιμών. Ένας από αυτούς είναι οι συναυλίες μεγάλων καλλιτεχνών. Το είδαμε αρχικά στην Σουηδία με την εμφάνιση της Μπιγιονσέ που εκτιμάται ότι συνέβαλε στην αύξηση περίπου 0,2 ποσοστιαίων μονάδων στον δείκτη τιμών καταναλωτή της χώρας τον Μάιο.
Η Morgan Stanley ονόμασε το φαινόμενο «το εφέ της Μπιγιονσέ», όμως στην πράξη αποδεικνύεται ένα πιο ευρύ φαινόμενο με τις περιοδείες των Τέιλορ Σουίφτ, Μπρους Σπρίνγκστιν, Έλτον Τζον, Χάρι Στάιλς και Εντ Σίραν να γεμίζουν τα στάδια με χιλιάδες κόσμου, παρά το υψηλό τίμημα για εισιτήρια, μεταφορές και διαμονή.
Την ίδια ώρα ο πληθωρισμός παραμένει υψηλός σε πολλές ανεπτυγμένες οικονομίες παρά τις αυξήσεις των επιτοκίων από τις κεντρικές τράπεζες που στοχεύουν στη μείωση των τιμών.
Πώς σχετίζονται όμως οι συναυλίες με την οικονομία; Τα εισιτήρια είναι πολύ ακριβά, όπως και όλα τα υπόλοιπα κόστη που σχετίζονται με τη συναυλία, το κόστος μεταφοράς και διαμονής για παράδειγμα. Αυτό απαντούν οικονομολόγοι στο CNBC. Έτσι, στην Στοκχόλμη την περίοδο της συναυλίας της Μπιγιονσέ οι τιμές των ξενοδοχείων αυξήθηκαν περισσότερο από ό,τι συνήθως για την εποχή. Δεδομένου ότι σχεδόν το ένα τρίτο των δωματίων στη Σουηδία βρίσκεται στην περιοχή της Στοκχόλμης, η άνοδος των τιμών είχε εθνικό αντίκτυπο.
Αυτό, σύμφωνα με τους αναλυτές, δείχνει ότι όχι μόνο είναι υψηλότερες οι τιμές για τις συναυλίες, λόγω του πληθωρισμού, αλλά μπορούν επίσης να συμβάλλουν στον πληθωρισμό.
Βέβαια δεν συμφωνούν όλοι οι οικονομολόγοι ότι ένα μεμονωμένο γεγονός μπορεί να έχει τέτοια επίδραση, υποστηρίζοντας ότι υπάρχει αντίκτυπος στον πληθωρισμό συνολικά από το γεγονός ότι οι τιμές των συναυλιών είναι υψηλότερες.
Πού οφείλεται όμως η αύξηση των τιμών για τις συναυλίες; Οι οικονομολόγοι αποδίδουν την αύξηση του κόστους σε μια σειρά από υποκείμενους παράγοντες. Ορισμένοι έχουν να κάνουν με τις αλλαγές στον κλάδο της μουσικής βιομηχανίας- καθώς οι μουσικοί πλέον βασίζονται κυρίως στις συναυλίες για να κερδίσουν χρήματα- και άλλοι σχετίζονται με την «λαιμαργία» του κόσμου για συναυλίες μετά τις στερήσεις της πανδημίας.
Πάντως, ακόμα και αν υπάρχει σύνδεση μεταξύ των υψηλών τιμών των εισιτηρίων για τις συναυλίες και του πληθωρισμού, η επίδρασή τους αναμένεται να μην έχει μεγάλη διάρκεια, παρόλο που ευρέως αναμένεται ότι οι τιμές των συναυλιών και γενικά των πολιτιστικών εκδηλώσεων δεν θα μειωθούν εύκολα- λόγω της υψηλής ζήτησης και της εξάρτησης των καλλιτεχνών από τις περιοδείες για την απόκτηση εσόδων.
Από την άλλη, μπορεί να είναι βραχύβιος, όμως ο αντίκτυπος των συναυλιών στον πληθωρισμό μπορεί να είναι επαναλαμβανόμενος. Στη Σουηδία, για παράδειγμα, αναμένεται η Τέιλορ Σουίφτ το επόμενο έτος.