Οι παραδόσεις της Tesla αυξήθηκαν κατά 83% το δεύτερο τρίμηνο, ενισχυμένες από τις σημαντικές μειώσεις τιμών και τις μεγάλες εκπτώσεις, καθώς η κατασκευάστρια εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων ποντάρει στην ανάπτυξη σε μια ολοένα και πιο ανταγωνιστική αγορά.
Η εταιρεία του δισεκατομμυριούχου Έλον Μασκ δήλωσε την Κυριακή ότι παρέδωσε περισσότερα από 466.000 οχήματα σε πελάτες σε όλο τον κόσμο την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου, σημειώνοντας ένα τρίμηνο με πωλήσεις-ρεκόρ. Αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του FactSet είχαν προβλέψει ότι η Tesla θα παραδώσει περίπου 445.000 οχήματα.
Η Tesla έχει βάλει στόχο την ετήσια αύξηση κατά 50% των παραδόσεων κατά μέσο όρο, αν και για φέτος έχει θέσει έναν πιο μέτριο στόχο. Η αυτοκινητοβιομηχανία διευρύνει την παραγωγή την ώρα που η ζήτηση για τα αυτοκίνητά της δείχνει κάποια σημάδια αποκλιμάκωσης μετά από χρόνια μεγάλων αυξήσεων των πωλήσεων.
Οι παραδόσεις το πρώτο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 36% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, εν μέρει λόγω μιας σειράς μειώσεων τιμών που μείωσαν επίσης τα κέρδη την ίδια περίοδο. Σημειώνεται ότι πέρυσι η διακοπή λειτουργίας στο εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη επιβάρυνε τις επιδόσεις της εταιρείας στο δεύτερο τρίμηνο.
Η εταιρεία θα αντιμετωπίσει άλλο ένα τεστ στις 19 Ιουλίου όταν θα παρουσιάσει τα οικονομικά αποτελέσματα. Οι επενδυτές θα εξετάσουν προσεκτικά πώς οι πρόσφατες πολιτικές τιμολόγησης της Tesla επηρέασαν τα αποτελέσματα.
Το περιθώριο λειτουργικού κέρδους της Tesla, ένα μέτρο για την μέτρηση της κερδοφορίας, μειώθηκε στο 11,4% το πρώτο τρίμηνο, από 19,2% το πρώτο τρίμηνο του 2022. Ωστόσο, παραμένει υψηλότερο από το αντίστοιχο πολλών κατασκευαστών αυτοκινήτων.
Η Tesla, η κορυφαία σε πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, ανέκτησε δυναμική φέτος μετά από ένα «κακό» 2022, κατά το οποίο η μετοχή είχε τη χειρότερη ετήσια επίδοσή της και η εταιρεία δεν «έπιανε» τον στόχο της για παραδόσεις. Πάντως οι μετοχές υπερδιπλασιάστηκαν το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, κλέινοντας τον Ιούνιο στα 261,77 δολάρια. Ωστόσο, παραμένουν κάτω από το «ταβάνι» των 400 δολαρίων στο οποίο βρέθηκαν τον Νοέμβριο του 2021 και η Tesla βρίσκεται υπό πίεση να αποδείξει στη Wall Street ότι μπορεί να συνεχίσει να κερδίζει τους πελάτες την ώρα που οι ανταγωνιστές επιταχύνουν την ανάπτυξη των δικών τους ηλεκτρικών οχημάτων.