Η συχνότητα αγοράς ρούχων στην Ευρώπη επέστρεψε φέτος στα προ πανδημίας επίπεδα του 2019 με τέσσερις στους δέκα Ευρωπαίους να αγοράζουν ένα ρούχο κάθε μήνα. Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από το Ευρωβαρόμετρο του 2023 της GINETEX, εταιρείας που διαχειρίζεται διεθνώς τα σύμβολα φροντίδας στα ρούχα και τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα.
Σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας, που παραθέτει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Έτοιμου Ενδύματος, πιο συχνά αγοράζουν ρούχα οι Ισπανοί και οι Ιταλοί σε σχέση με τους Γάλλους και τους Γερμανούς.
Πώς επιλέγουν ρούχα
Τα βασικά κριτήρια επιλογής των ρούχων είναι η τιμή σε ποσοστό 59%, και η άνεση σε ποσοστό 51%. Ένα σημαντικό ποσοστό 20% επιλέγει ρούχα εύκολα στο πλύσιμο, ενώ 10% ρούχα φιλικά προς το περιβάλλον. Στη Γερμανία το ποσοστό επιλογής με γνώμονα το περιβάλλον ανεβαίνει σε 18%.
«Ζυγίζουν» το κόστος στο πλύσιμο και το στέγνωμα
Σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα του 2021, φαίνεται ότι οι οικονομικοί λόγοι σε ποσοστό 54% (46% το 2021), αποτελούν την βασική προτεραιότητα των καταναλωτών, έναντι των περιβαλλοντικών λόγων 46% (έναντι 54% το 2021).
Οι 9 στους 10 Ευρωπαίους καταναλωτές ενδιαφέρονται για την θερμοκρασία πλυσίματος του πλυντηρίου τους για λόγους οικονομίας.
Επίσης για λόγους κόστους το ποσοστό των καταναλωτών που επιλέγουν το στέγνωμα των ρούχων τους σε εξωτερικό χώρο αυξήθηκε σε 53% το 2023 από 46% το 2021.
Επιπλέον παρατηρείται συνεχής αύξηση του ποσοστού των Ευρωπαίων καταναλωτών που δείχνουν προσοχή στα σήματα φροντίδας στις αγορές τους. Το 72% αγοράζει μόνο ρούχα που φέρουν σύμβολα φροντίδας.