Τα τελευταία χρόνια, τα νέα ενεργειακά οχήματα αποτελούν αναμφίβολα το νέο επίκεντρο του εξωτερικού εμπορίου της Κίνας.
Το 2022 η Κίνα εξήγαγε 679.000 νέα ενεργειακά οχήματα, σημειώνοντας αύξηση άνω του 120% σε ετήσια βάση. Οι εξαγωγές αυτές αντιστοιχούσαν περίπου στο 63% των συνολικών παγκόσμιων πωλήσεων νέων ενεργειακών οχημάτων του έτους, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση παγκοσμίως για οκτώ συναπτά έτη. Στην Ευρώπη, ένα στα δέκα νέα ενεργειακά οχήματα είναι κινεζικής προέλευσης.
«Όσον αφορά τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, η Κίνα εξακολουθεί να υστερεί τεχνολογικά σε σχέση με τις ευρωπαϊκές χώρες και την Αμερική. Αντιθέτως, η τεχνολογία της Κίνας στις νέες μορφές ενέργειας είναι πιο προηγμένη, συνεπώς υπάρχει μεγάλο παράθυρο ευκαιριών για τις εξαγωγές νέων ενεργειακών οχημάτων», δήλωσε ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Επιβατών της Κίνας Τσούι Τονγκσού. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο κύριος λόγος που οι εξαγωγές κινεζικών αυτοκινήτων παρουσιάζουν ισχυρή ανάπτυξη τα τελευταία δύο χρόνια έγκειται στη μεγάλη αύξηση του όγκου και της μέσης τιμής των εξαγωγών.
Από τις αρχές του τρέχοντος έτους, οι εξαγωγές νέων ενεργειακών οχημάτων της Κίνας συνεχώς αυξάνονται. Το πρώτο τρίμηνο έφτασαν τα 9,55 δισ. δολάρια. Τον Απρίλιο η Κίνα εξήγαγε 100.000 νέα ενεργειακά οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 28,6% σε μηνιαία βάση, και αύξηση κατά 8,4 φορές από έτος σε έτος.
Σύμφωνα με τον Τσούι Τονγκσού, λόγω των περιορισμένων πόρων στην Ευρώπη, η ζήτηση για οχήματα είναι σχετικά μεγάλη και υπάρχει ορισμένη πολιτική υποστήριξη, γεγονός που προσφέρει καλές ευκαιρίες για τις εξαγωγές νέων ενεργειακών οχημάτων της Κίνας.