Ο Έλον Μασκ μίλησε. Και αυτή τη φορά φαίνεται να εννοούσε αυτά που είπε. Επικεφαλής του Twitter σε λίγες εβδομάδες θα είναι μία γυναίκα. Σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ της Wall Street Journal η γυναίκα, που βρίσκεται σε συζητήσεις αυτές τις ημέρες για τη θέση της CEO της πλατφόρμας δεν είναι άλλη από την επικεφαλής διαφημίσεων του NBC Universal, Λίντα Γιακαρίνο.
Η Γιακαρίνο, πρόεδρος παγκόσμιων διαφημίσεων και συνεργασιών στον όμιλο NBCU, στον οποίο εργάζεται για περισσότερο από μία δεκαετία, είναι από τα στελέχη που πιστώνονται την αναζήτηση καλύτερων τρόπων για τη μέτρηση της αποτελεσματικότητας των διαφημίσεων. Από τη σημερινή της θέση είχε ρόλο κλειδί στο λανσάρισμα της υπηρεσίας streaming Peacock, που στηρίζεται σε διαφημίσεις.
Ο εκκεντρικός ιδιοκτήτης του Twitter έγραψε σε ανάρτησή του την Πέμπτη ότι έχει προσλάβει νέα διευθύνουσα σύμβουλο, χωρίς να αποκαλύψει την ταυτότητά της. «Θα αναλάβει καθήκοντα σε 6 εβδομάδες!» ανακοίνωσε.
Excited to announce that I’ve hired a new CEO for X/Twitter. She will be starting in ~6 weeks!
My role will transition to being exec chair & CTO, overseeing product, software & sysops.
— Elon Musk (@elonmusk) May 11, 2023
Αν οι πληροφορίες της Wall Street Journal επιβεβαιωθούν τότε η Γιακαρίνο ετοιμάζεται να αφήσει την NBCU λίγες ημέρες πριν από το μεγάλο event που ετοιμάζει η εταιρεία για τους διαφημιστές στη Nέα Υόρκη. Εκπρόσωπος της NBCU αρνήθηκε ουσιαστικά να σχολιάσει το δημοσίευμα, αρκούμενος να επισημάνει ότι η κ. Γιακαρίνο είναι σε πυρετώδεις προετοιμασίες για το event.
Οι προκλήσεις που θα έχει μπροστά της
Μετά την εξαγορά του Twitter από τον Μασκ πέρυσι, πολλοί διαφημιζόμενοι πάγωσαν τη συνεργασία τους με το μέσο φοβούμενοι τις αλλαγές του νέου ιδιοκτήτη. Ορισμένες εταιρείες ανακοίνωσαν ότι έχουν αρχίσει και πάλι τις διαφημιστικές δαπάνες στο Twitter, αλλά άλλες φαίνεται να έχουν εγκαταλείψει για τα καλά το μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
Η πρώτη μεγάλη πρόκληση για τη Γιακαρίνο είναι να φέρει όσους περισσότερους μπορεί πίσω και να στηρίξει τα έσοδα του Twitter. Το 2021, τη χρονιά πριν ο Μασκ αναλάβει τον έλεγχο, οι διαφημίσεις κάλυπταν το 90% των εσόδων της εταιρείας. Τον Δεκέμβριο τα έσοδα ήταν μειωμένα κατά 40% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Τον Απρίλιο ο Μασκ είχε πάντως εκφράσει την πεποίθηση για επιστροφή σε θετικές ταμειακές ροές μέσα στο τρέχον τρίμηνο.
Από τους 100 κορυφαίους διαφημιζόμενους στο Twitter πριν ο Μασκ προβεί στην εξαγορά του, οι 37 είχαν μηδενικές δαπάνες το τρέχον τρίμηνο, σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων Sensor Tower. Επιπλέον 24 brands περιόρισαν τις μηνιαίες τους διαφημιστικές δαπάνες στο Twitter κατά 80% ή περισσότερο.
Η κ. Γιακαρίνο, η οποία επιβλέπει διαφημιστικά έσοδα της τάξης των 13 δισ. δολαριών ετησίως, είναι γνωστή για τις πολύ καλές διασυνδέσεις της στον χώρο αλλά και τις σκληρές διαπραγματεύσεις της. Τον περασμένο μήνα η Γιακαρίνο είχε κληθεί σε ένα συνέδριο στο Μαϊμάι να πάρει on stage συνέντευξη από τον Έλον Μασκ. Εκεί τον πίεσε για τα διαφημιστικά έσοδα του Twitter, τον ρώτησε για το όραμά του για την πλατφόρμα, αλλά και για κάποια αμφιλεγόμενα tweets του. «Αν η ελευθερία του λόγου είναι, όπως λέει, ο θεμέλιος λίθος της χώρας, δεν νομίζω ότι θα υπάρχει κάποιος στην αίσθουσα που θα μπορούσε να διαφωνήσει με αυτό» είχε πει αμέσως μετά τη συνέντευξη για τον Έλον Μασκ.