Ολοκληρώθηκε πρόσφατα η κατασκευή της γραμμής Μπένο που αποτελεί κομμάτι του σιδηροδρόμου Ουγγαρίας — Σερβίας (Βελιγράδι — Νόβι Σαντ), ο οποίος λειτουργεί ομαλά και με ασφάλεια εδώ και έναν χρόνο, και αποτελεί βασικό έργο της από κοινού οικοδόμησης της Πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος» της Κίνας με τις Χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης (ΧΚΑΕ). Συνολικά έχουν μετακινηθεί 2,93 εκατ. επιβάτες, με τη διευκόλυνση των μετακινήσεων αυτών να χαρακτηρίζει το εμβληματικό αυτό έργο αυτό ως πρότυπο της διεθνούς σιδηροδρομικής συνεργασίας της Κίνας με τη Σερβία, διαδραματίζοντας θετικό ρόλο στην υψηλής ποιότητας ανάπτυξη της Πρωτοβουλίας.
Σύμφωνα με στέλεχος της εταιρείας China State Railway Group Co., Ltd., ο σιδηρόδρομος Ουγγαρίας — Σερβίας συνολικού μήκους 341,7 χιλιομέτρων εκτείνεται από τη Βουδαπέστη, την πρωτεύουσα της Ουγγαρίας στον Βορρά μέχρι το Βελιγράδι, την πρωτεύουσα της Σερβίας, στον Νότο. Στις 19 Μαρτίου 2022, άνοιξε το κομμάτι Μπένο της γραμμής στη Σερβία. Με συνολικό μήκος που φθάνει περίπου τα 80 χιλιόμετρα και επιτρέποντας τα τρένα να κινούνται με μέγιστη ταχύτητα τα 200 χιλιόμετρα/ώρα, το έργο αυτό διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο στον συντονισμό μεταξύ της υψηλής ποιότητας συνεργασίας της Κίνας, της Ουγγαρίας και της Σερβίας στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας και των αναπτυξιακών στρατηγικών της Ευρώπης. Το εμβληματικό αυτό έργο της συνεργασίας της Κίνας με τις ΧΚΑΕ είναι και το πρώτο όπου ευθυγραμμίζεται η κινεζικής παραγωγής σιδηροδρομική τεχνολογία και εξοπλισμός με τις τεχνικές προδιαγραφές της ΕΕ για τη σιδηροδρομική διασύνδεση.
Με το άνοιγμα του τμήματος Μπένο η μέγιστη ταχύτητα των τρένων αυξήθηκε από 40 σε 50 και σε 200 χιλιόμετρα/ώρα, βελτιώνοντας σημαντικά την ποιότητα και αποτελεσματικότητα των μεταφορών. Οι μετακινήσεις μέσω της γραμμής αυτής αποτελούν πλέον πρώτη επιλογή για τους ντόπιους που επιθυμούν να ταξιδέψουν, με τον αριθμό των επιβατών να έχει αυξηθεί σημαντικά. Πέρυσι, περισσότερα από 50 επιβατικά τρένα κυκλοφορούσαν καθημερινά σε αυτό το κομμάτι της γραμμής, ο μέσος ημερήσιος αριθμός επιβατών ξεπέρασε τους 8.200, και ο υψηλότερος ημερήσιος αριθμός τους έφτασε τους 14.400. Η διάρκεια της διαδρομής Βελιγράδι — Νόβι Σαντ μειώθηκε αισθητά από 90 σε περίπου 30 λεπτά, συνδέοντας πιο γρήγορα τις πόλεις κατά μήκος της διαδρομής, εντείνοντας το φαινόμενο ενός «συντονισμού μεταξύ των πόλεων» στα αστικά αυτά κέντρα και ωθώντας την οικονομική και κοινωνική τους ανάπτυξη.
Τον Νοέμβριο του 2022, ο διεθνώς αναγνωρισμένος οργανισμός πιστοποίησης της Ολλανδίας Ricardo εξέδωσε την πιστοποίηση Τεχνικών Προδιαγραφών Διαλειτουργικότητας (Technical Specifications for Interoperability — TSI) για το υποσύστημα ελέγχου αμαξοστοιχίας και το παρατρόχιο σήμα επικοινωνίας, το υποσύστημα υποδομών και το υποσύστημα ενέργειας του τμήματος Μπένο, σημειώνοντας ότι όλα τα έργα στο μέρος αυτό της γραμμής Βουδαπέστη — Βελιγράδι έχουν λάβει τη συγκεκριμένη πιστοποίηση. «Η κινεζική λύση είναι πολύ καλή!», δήλωσε ο Φίλλιπος, υπάλληλος της εταιρείας πιστοποίησης. Το TSI αποτελεί στην ουσία Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα τεχνικά πρότυπα των σιδηροδρομικών προϊόντων. Η απόκτηση της πιστοποίησης αυτής σημαίνει ότι ο εξοπλισμός και οι λύσεις συστημάτων βασικών προϊόντων των σιδηροδρόμων της Κίνας αναγνωρίζονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς τηρούν τα τεχνικά της πρότυπα.
Σύμφωνα με στέλεχος της China State Railway Group Co., Ltd., ο πρώτος χρόνος ασφαλούς και ομαλής λειτουργίας του τμήματος Μπένο του σιδηροδρόμου Ουγγαρίας — Σερβίας διευκόλυνε σημαντικά τις μετακινήσεις των επιβατών σε προορισμούς κατά μήκος της γραμμής, ωθώντας την τοπική οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη. Στη συνέχεια, η China Railway International Co., Ltd. θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να ολοκληρώσει την κατασκευή και να θέσει σε λειτουργία το συντομότερο δυνατό το τμήμα Νόβι Σαντ — Σουμπότιτσα στα σερβο-ουγγαρικά σύνορα, συνεισφέροντας εκ νέου στην εμβάθυνση της συνεργασίας μεταξύ της Κίνας και των ΧΚΑΕ.