Ο Ντάρα Κοσροβσάχι είναι στο «τιμόνι» της Uber εδώ και πέντε χρόνια. Τον Σεπτέμβριο όμως αποφάσισε να πιάσει πραγματικά το τιμόνι ενός οχήματος της Uber και να δει τι συμβαίνει στην εταιρεία του από τον ρόλο του οδηγού.
Χρησιμοποιώντας το ψευδώνυμο Dave K και ένα μεταχειρισμένο γκρι Tesla Model Y πραγματοποίησε δεκάδες διαδρομές ως οδηγός μεταφέροντας πελάτες ανά το Σαν Φρανσίσκο.
Ένα απόγευμα, ενώ μετέφερε έναν πελάτη στο αεροδρόμιο, χρειάστηκε να αγνοήσει τα αλλεπάλληλα τηλεφωνήματα από τον επικεφαλής της νομικής υπηρεσίας της εταιρείας, που προσπαθούσε να τον ειδοποιήσει ότι χάκερς είχαν εισβάλει στο δίκτυο της Uber. Μία άλλη μέρα έχασε όλες τις συναντήσεις του, γιατί κόλλησε στην κίνηση για ώρες.
Ήταν το τελευταίο πείραμα του CEO στην πολυετή προσπάθειά του να «επανεφεύρει» την «εμπειρία Uber». Όπως εξηγεί στη Wall Street Journal είδε από πρώτο χέρι τις δυσκολίες του να εγγραφείς ως οδηγός στην Uber, την πρακτική του tip baiting, ενώ τιμωρήθηκε από την εφαρμογή επειδή απέρριψε δρομολόγια. Ένα από τα πιο δύσκολα πράγματα, που είχε να χειριστεί, ήταν το να διατηρήσει την ψυχραιμία του απέναντι στην αγένεια ορισμένων επιβατών.
Ο Κοσροβσάχι ήθελε να βελτιώσει την εμπειρία πρωτίστως για τους οδηγούς – των οποίων η έλλειψη είναι έντονη μετά την άρση των lockdowns και την επανεκκίνηση της οικονομίας. Με την κωδική ονομασία Project Boomberang είδε ο ίδιος τι έπρεπε να αλλάξει και χάραξε μία πλήρη αναμόρφωση της στρατηγικής.
«Νομίζω ότι ο κλάδος μας σε μεγάλο βαθμό θεωρούσε τους οδηγούς δεδομένους» λέει στη συνέντευξή του στη WSJ. «Η πανδημία όμως ήρθε να μας κάνει αναθεωρήσουμε όλα όσα θεωρούσαμε δεδομένα».
Μεταξύ άλλων ο CEO κατάλαβε πως δεν αρκούσε να δώσει μπόνους για να πείσει τους οδηγούς να επιλέξουν την εταιρεία του. Υιοθέτησε ορισμένες δύσκολες αλλαγές – και στις εργασιακές σχέσεις- που ζητούσαν οι οδηγοί και αυτό απέδωσε.
Τα έσοδα της Uber από ride-share δραστηριότητες υπερδιπλασιάστηκαν το 2022 και η εταιρεία εμφάνισε ετήσια κέρδη για πρώτη φορά από ιδρύσεώς της. Τώρα ελέγχει το 74% της αγοράς ride- share στις ΗΠΑ έναντι 62% το 2020, σύμφωνα με στοιχεία της YipitData, που παρουσίασε η WSJ.
Το μερίδιο της Lyft υποχώρησε στο 26% από 38% το ίδιο διάστημα, η μετοχή της έχει υποχωρήσει περισσότερο από 70% τους τελευταίους 12 μήνες και η εταιρεία έχει περικόψει το 13% του προσωπικού της. H μετοχή της Uber έχει υποχωρήσει λιγότερο από 10% στο 12μηνο και το προσωπικό της έχει μειωθεί κατά λιγότερο από 1%.