«Ο συρμός Χ8454 να κατευθυνθεί στην αποβάθρα 7 για συνένωση της αμαξοστοιχίας». Είναι 11 Ιανουαρίου, ώρα μία και τέταρτο τα ξημερώματα. Ο Ρεν Τσιπιάο (Ren Zhibiao), επιθεωρητής φορτίου στον βόρειο σταθμό της Λαντσόου, μόλις έλαβε ειδοποίηση να κατευθυνθεί στην αποβάθρα. Μαζί του κουβαλά μια βαριά εργαλειοθήκη. Ο κρύος άνεμος φυσά στον χώρο στάθμευσης τρένων και ο Ρεν Τσιπιάο τυλίγεται σφιχτά με τη στολή εργασίας του, κοιτώντας προς την κατεύθυνση του συρμού που πλησιάζει και περιμένοντας το πρώτο τρένο της γραμμής Κίνας – Ευρώπης της νυχτερινής βάρδιας να φτάσει στον σταθμό.
Η ώρα είναι μία και είκοσι τρία λεπτά. Το εμπορευματικό τρένο X8454 με αφετηρία τον σταθμό Κόργκας στην επαρχία Σιντσιάνγκ (Xinjiang) και προορισμό τον σταθμό Τουαντσιετσούν (Tuanjiecun) της πόλης Τσονγκτσίνγκ (Chongqing) εισέρχεται στον βόρειο σταθμό της Λαντσόου. Ο Τσεν Τσιέ (Chen Jie), υπεύθυνος για τον έλεγχο του τρένου, έχει ήδη λάβει από τον οδηγό δύο σακούλες με φορτωτικά έγγραφα, και κρατώντας μία σε κάθε χέρι επιστρέφει βιαστικά στο γραφείο του, όπου θα ελέγξει τα έγγραφα, τα στοιχεία του συρμού και άλλες λεπτομέρειες. Στο ουραίο τμήμα της αμαξοστοιχίας, ο χειριστής Πάι Γιού αφού έλεγξε ξανά τον αριθμό του τρένου, της μηχανής και την κατεύθυνση του συρμού, αντικατέστησε τον μηχανισμό στο τέλος του τρένου και έλεγξε την πίεση του αέρα για να βεβαιωθεί ότι η εγκατάσταση έγινε σωστά.
Στη μία και πενήντα οκτώ η μηχανή του τρένου ήχησε και, έχοντας ολοκληρώσει όλες τις τεχνικές του εργασίες, ο συρμός συνέχισε την πορεία του προς τον τελικό προορισμό. «Ο βόρειος σταθμός της Λαντσόου αποτελεί έναν μεγάλο σταθμό-δίκτυο διαχείρισης τρένων, υπεύθυνο για τη συνένωση και τον διαχωρισμό των εμπορευματικών αμαξοστοιχιών και τη διάθεσή τους προς όλες τις κατευθύνσεις, όπως ακριβώς συμβαίνει και σε ένα περιφερειακό κέντρο διαλογής εμπορευμάτων των μεταφορικών εταιρειών» δήλωσε ο γραμματέας της Επιτροπής του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας στον σταθμό της Λαντσόου Τσάο Λιανγκτσένγκ (Zhao Liangcheng). Ο ίδιος τόνισε ότι για τις αμαξοστοιχίες που εκτελούν απευθείας δρομολόγια, ο σταθμός αποτελεί ένα «κέντρο εξυπηρέτησης», όπου παρέχονται διάφορες τεχνικές εργασίες, όπως αλλαγή μηχανής, επιθεώρηση του οχήματος και στερέωση φορτίου για τα διερχόμενα τρένα.
Πέρα από τα τρένα της γραμμής Κίνας – Ευρώπης, ο αριθμός των συρμών που εκτελούν διεθνή δρομολόγια και που έρχονται στον βόρειο σταθμό της Λαντσόου για τεχνικές υπηρεσίες αυξάνεται κάθε χρόνο. Ο σταθμός εξυπηρετεί κυρίως τα τρένα της σιδηροδρομικής γραμμής Κίνας – Ευρώπης που εισέρχονται και εξέρχονται στην Κίνα από τους σταθμούς Αλασάνκοου και Κόργκας στο Σιντσιάνγκ, με κάθε μέρα να πραγματοποιούνται εργασίες συνένωσης 30,5 τρένων κατά μέσο όρο. Το 2022 ο σταθμός διαχειρίστηκε συνολικά 11.132 διεθνείς εμπορευματικές αμαξοστοιχίες της γραμμής Κίνας – Ευρώπης και γραμμών της Κεντρικής Ασίας. Η Λαντσόου, μία σημαντική πόλη του αρχαίου Δρόμου του Μεταξιού δύο χιλιάδες χρόνια πριν, έχει καταστεί σήμερα ένας νέος σταθμός του σύγχρονου Δρόμου του Μεταξιού, που στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος» συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας στον βορειοδυτικό εμπορικό κόμβο της χώρας.
«Καθημερινά μπορούμε να εξυπηρετήσουμε 23.000 βαγόνια. Το 2022 ο ημερήσιος μέσος όρος έφτασε τα 23.578 βαγόνια, σημειώνοντας αύξηση άνω των 3.000 βαγονιών σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Ιδιαιτέρως πρόσφατα που όλα τα τρένα ήταν υπερφορτωμένα, φέτος, τις πρώτες δέκα μέρες του Ιανουαρίου φτάσαμε να εξυπηρετούμε 26.353 βαγόνια κατά μέσο όρο σε καθημερινή βάση. Είμαστε αισιόδοξοι για τις προοπτικές του βόρειου σταθμού της Λαντσόου ως κόμβου διακίνησης εμπορευμάτων στη βορειοδυτική Κίνα και έχουμε μεγάλη εμπιστοσύνη στην εθνική μας οικονομία» δήλωσε ο γραμματέας του Κομματικού Γραφείου για τη Διαχείριση Δρομολογίων του σταθμού Τσανγκ Γιτσέ (Zhang Yize).