Skip to main content

Alphabet: Το YouTube έριξε τον πήχυ στα κέρδη της μητρικής της Google

Κατώτερα των προσδοκιών έσοδα και κέρδη. Η εταιρεία ποντάρει στην ΑΙ.

H Alphabet, μητρική της Google, είδε τη μετοχή της να υποχωρεί 4% στις μεταμεσονύχτιες συναλλαγές, μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τριμήνου και ενώ νωρίτερα κατέγραφε κέρδη έως και 7,28%. Τόσο τα έσοδα όσο και τα κέρδη της εταιρείας για το τρίμηνο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου απέτυχαν να ανταποκριθούν στις υψηλές προσδοκίες των αναλυτών.

Τα κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα 1,05 δολάρια έναντι εκτιμήσεων poll της Refinitiv ότι θα ανέβουν στα 1,18 δολάρια. Τα έσοδα ανήλθαν στα 76,05 δισ. δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 76,53 δισ. δολάρια.

Η εταιρεία γνωστοποίησε επίσης ότι θα έχει επιβάρυνση 1,9 έως 2,3 δισ. δολαρίων (που θα αποτυπωθεί κυρίως στο πρώτο τρίμηνο του 2023), συνδεόμενη με την απόλυση 12.000 υπαλλήλων.

Οι επιδόσεις ανά τομέα

Το στοιχείο που φαίνεται να απογοήτευσε περισσότερο ήταν τα έσοδα από τις διαφημίσεις στο YouTube, τα οποία ήταν μειωμένα κατά 8% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, στα 7,96 δισ. δολάρια. Πέρα από τις ευρύτερες πιέσεις που δέχονται οι διαφημιστικές δαπάνες το YouTube έρχεται αντιμέτωπο και με τον οξυμένο ανταγωνισμό από το Tik Tok.

Το Google Cloud έφερε στα ταμεία της εταιρείας αυξημένα έσοδα κατά 32% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, στα 7,32 δισ. δολάρια, ωστόσο η επίδοση ήταν ελαφρώς χαμηλότερη των προσδοκιών της αγοράς, που είχε τοποθετήσει τον πήχυ στα 7,43 δισ. δολάρια.

Τα έσοδα από το Google Search και άλλες υπηρεσίες ήταν μειωμένα κατά 2% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, στα 42,6 δισ. δολάρια.

Στον αντίποδα τα έσοδα από hardware αλλά και από μη διαφημιστικά έσοδα του YouTube ήταν αθροιστικά αυξημένα κατά 8% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, στα 8,8 δισ. δολάρια.

Τα λειτουργικά έξοδα έκαναν άλμα 10% στα 22,5 δισ. δολάρια, εν μέσω ρύθμισης νομικών περιπετειών.

Έμφαση στην τεχνητή νοημοσύνη

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των αποτελεσμάτων στους ειδικούς, ο διευθύνων σύμβουλος της Alphabet, Σαντάρ Πιτσάι, επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία εστιάζει στην ανάπτυξη της AI. «Πολύ σύντομα οι άνθρωποι θα έχουν τη δυνατότητα να αλληλεπιδρούν απευθείας με το πιο νέα, πιο ισχυρά γλωσσικά μοντέλα μας, που θα συνοδεύουν την Αναζήτηση, με πειραματικούς και καινοτόμους τρόπους» τόνισε. Η επισήμανση αυτή έρχεται καθώς πολλοί θεωρούν ότι το chatbot της OpenAi, ChatGPT, συνιστά μία από τις μεγαλύτερες απειλές για την αναζήτηση της Google.

naftemporiki.gr