Θετική αναμένεται η επίδραση της Κίνας στον ταξιδιωτικό κλάδο, σύμφωνα με την Avolon, εταιρεία που ασχολείται με το leasing αεροπλάνων. Όπως εκτιμά η εταιρεία, η παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία θα επιστρέψει στην κερδοφορία φέτος και η εναέρια κυκλοφορία θα φτάσει τα προ πανδημίας επίπεδα μέχρι τον Ιούνιο.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Άντι Κρόνιν, εκτίμησε ότι η Κίνα θα λειτουργήσει ως ο κύριος μοχλός, συμβάλλοντας στην ώθηση της παγκόσμιας δραστηριότητας μετά από «μια πτώση της κυκλοφορίας κατά δύο τρίτα που οφείλεται στην πανδημία».
Υπενθυμίζεται ότι η Κίνα προχώρησε στην χαλάρωση των αυστηρών περιορισμών για τον κορωνοϊό και άνοιξε τα σύνορά της καταργώντας την υποχρεωτική καραντίνα την περασμένη εβδομάδα μετά από τρία χρόνια.
Η εγκατάλειψη της πολιτικής μηδενικών κρουσμάτων του Πεκίνου έδωσε σήμα στις ταξιδιωτικές επιχειρήσεις να ξεκινήσουν να προετοιμάζονται για μια τεράστια ταξιδιωτική αγορά.
Τα νέα λειτουργούν ενθαρρυντικά για τις προοπτικές για τον κλάδο των αερομεταφορών, ο οποίος ήδη είδε «ανάκαμψη 70% στην επιβατική κίνηση πέρυσι, με αποτέλεσμα την ανάκαμψη στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική», σημείωσε η Avolon. Το 2023, οι αεροπορικές εταιρείες αναμένουν περισσότερα καλά νέα: Προβλέπεται ότι επιτέλους θα ανακτήσουν την οικονομική τους βάση, συνέχισε.
Σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), οι αεροπορικές εταιρείες θα καταγράψουν κέρδη ύψους 4,7 δισ. δολαρίων φέτος, παρά τους φόβους για παγκόσμια ύφεση. Η Avolon συμμερίζεται αυτή την προσδοκία. Εάν επαληθευθούν αυτές οι εκτιμήσεις, φέτος θα είναι η πρώτη φορά που ο κλάδος καταγράφει κέρδη από το 2019.
Επί του παρόντος, η παγκόσμια εναέρια κυκλοφορία έχει επανέλθει στο 75% περίπου των επιπέδων του Νοεμβρίου 2019, δήλωσε η IATA την περασμένη εβδομάδα. Η πρόβλεψη της IATA, που δημοσιεύθηκε τον Δεκέμβριο, είναι πιο συντηρητική από αυτή της Avolon, που αναμένει ότι η παγκόσμια ζήτηση επιβατών «θα φτάσει το 85,5% των επιπέδων του 2019 κατά τη διάρκεια του 2023».
Όμως καθώς ανακάμπτει ο κλάδος, οι ειδικοί προειδοποιούν αντιμετωπίζει μια άλλη πρόκληση.
«Η ζήτηση για ταξίδια δεν είναι πλέον ο περιορισμός για την ανάκαμψη, αλλά η ικανότητα των αεροπορικών εταιρειών να στέλνουν τα αεροπλάνα στον αέρα», εξήγησε η Avolon σημειώνοντας ότι υπάρχουν καθυστερήσεις στις παραδόσεις αεροσκαφών. «Οι καθυστερήσεις παράδοσης έχουν γίνει ενδημικές και εμφανίζεται έλλειψη αεροσκαφών δεδομένης της χαμένης παραγωγής 2.400 αεροπλάνων που είχαν προγραμματιστεί αλλά δεν κατασκευάστηκαν λόγω της πανδημίας».
naftemporiki.gr