Αγόρασαν οι Αμερικανοί για την περίοδο των Χριστουγέννων, με τις δαπάνες να παραμένουν ανθεκτικές κατά τη διάρκεια της κρίσιμης περιόδου παρά την άνοδο των τιμών σε όλα, από τα τρόφιμα μέχρι τα ενοίκια.
Οι αγορές αυξήθηκαν 7,6%, με βραδύτερο ρυθμό από την αύξηση 8,5% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, όταν οι αγοραστές άρχισαν να ξοδεύουν τα χρήματα που είχαν αποταμιεύσει κατά την πρώτη περίοδο της πανδημίας, σύμφωνα με την Mastercard SpendingPulse, η οποία παρακολουθεί όλα τα είδη πληρωμών, συμπεριλαμβανομένων μετρητών και χρεωστικών καρτών.
Η Mastercard SpendingPulse ανέμενε αύξηση 7,1%. Τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα τη Δευτέρα αποκλείουν την αυτοκινητοβιομηχανία και δεν είναι προσαρμοσμένα στον πληθωρισμό, ο οποίος έχει υποχωρήσει κάπως αλλά παραμένει οδυνηρά υψηλός.
Οι Αμερικανοί από την 1η Νοεμβρίου έως τις 24 Δεκεμβρίου, ξόδεψαν κυρίως σε εστιατόρια και ρούχα.
Ανά κατηγορία, τα ρούχα σημείωσαν άνοδο 4,4%, ενώ τα κοσμήματα και τα ηλεκτρονικά σημείωσαν πτώση περίπου 5%. Οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,6% σε σχέση με ένα χρόνο πριν και οι προσωπικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 6,8%. Τα πολυκαταστήματα κατέγραψαν μέτρια αύξηση πωλήσεων 1% σε σχέση με το 2021.
«Αυτή η εορταστική περίοδος λιανικής έμοιαζε διαφορετική από τα προηγούμενα χρόνια», δήλωσε ο Steve Sadove, πρώην CEO και πρόεδρος της Saks και ανώτερος σύμβουλος της Mastercard. «Οι έμποροι έκαναν μεγάλες εκπτώσεις, αλλά οι καταναλωτές διαφοροποίησαν τις δαπάνες των διακοπών τους για να αντιμετωπίσουν τις αυξανόμενες τιμές και τη διάθεση για εορταστικές συγκεντρώσεις μετά την πανδημία».
Οι καταναλωτικές δαπάνες αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 70% της οικονομικής δραστηριότητας των ΗΠΑ και οι Αμερικανοί παρέμειναν ανθεκτικοί από τότε που ο πληθωρισμός εκτινάχθηκε για πρώτη φορά πριν από σχεδόν 18 μήνες. Ωστόσο, έχουν αρχίσει να εμφανίζονται ρωγμές, καθώς οι υψηλότερες τιμές για είδη πρώτης ανάγκης καταλαμβάνουν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο των μισθών.
Ο πληθωρισμός έχει υποχωρήσει από το υψηλό των τεσσάρων δεκαετιών που έφτασε αυτό το καλοκαίρι, αλλά εξακολουθεί να μειώνει τη δύναμη των καταναλωτών. Οι τιμές αυξήθηκαν 7,1% τον Νοέμβριο σε σχέση με ένα χρόνο πριν, από το ανώτατο 9,1% τον Ιούνιο.
Οι καταναλωτές περίμεναν επίσης τις προσφορές. Τα καταστήματα περίμεναν ότι περισσότεροι που ψωνίζουν τελευταία στιγμή θα έρχονταν στα καταστήματα τις τελευταίες ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα σε σύγκριση με πριν από ένα χρόνο, όταν οι άνθρωποι άρχισαν να ψωνίζουν νωρίτερα λόγω των καθυστερήσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα.
naftemporiki.gr