Ο Ρος Γκέρμπερ, μέτοχος της Tesla και επί χρόνια «ταύρος» για την πορεία της, έγραψε σε ανάρτησή του στο Twitter: «Η μετοχική τιμή της Tesla αντανακλά σήμερα την αξία του να μην έχεις CEO. Καταπλητική δουλειά tesla BOD. Ώρα για αλλαγές». Το «τιτίβισμα» αυτό ήρθε στο πλαίσιο της εκστρατείας που έχει ξεκινήσει με στόχο να πείσει και άλλους μετόχους να του δώσουν μία θέση στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ο Έλον Μασκ, απάντησε: «Καθώς τα επιτόκια των καταθέσεων, που είναι εγγυημένες, αρχίζουν να προσεγγίζουν τις αποδόσεις του χρηματιστηρίου, που δεν είναι εγγυημένες, οι άνθρωποι μεταφέρουν ολοένα και περισσότερο χρήματα από τις μετοχές σε μετρητά, προκαλώντας έτσι την πτώση των μετοχών».
Με την όπισθεν
Ωστόσο αυτό στο οποίο δεν απάντησε ο Μασκ είναι γιατί η μετοχή της Tesla έχει καταγράψει πολύ μεγαλύτερη πτώση σε σχέση με αυτές άλλων μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, από τότε που ανακοίνωσε τα σχέδιά του να εξαγοράσει το Twitter, τον Απρίλιο του 2022.
Έκτοτε, οι μετοχές της Tesla έχουν υποχωρήσει 59% έναντι πτώσης 26% για τη Ford και 12% για την GM. Ο δείκτης S&P 500 έχει υποχωρήσει 14%. Σε αυτό το διάστημα ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla έχει πολλά στο κεφάλι του, όπως επισημαίνει και ο Γκέρμπερ.
Ο πονοκέφαλος του Twitter
Οι επιλογές του ως νέου ιδιοκτήτη του Twitter προκαλούν αντιδράσεις και διχάζουν, ενώ παραμένει διευθύνων σύμβουλος και της SpaceX, μίας εταιρείας που έχει τεράστια συμβόλαια με την αμερικανική κυβέρνηση.
Παράλληλα έχει πουλήσει μετοχές της Tesla για να χρηματοδοτήσει το deal του Twitter, συμπεριλαμβανομένων μετοχών αξίας 3,6 δισ. δολαρίων μέσα στον περασμένο μήνα. Είπε μάλιστα στους υπαλλήλους του Twitter πως πούλησε μετοχές της Tesla για να «σώσει» τη δική τους εταιρεία, για να απολύσει τελικά περισσότερους από τους μισούς και να προωθήσει μία σειρά από αλλαγές στην πολιτική – κάποιες από τις οποίες αναγκάστηκε αργότερα να πάρει πίσω.
Και η «υποβάθμιση»
Ενώ ο Μασκ εστιάζει στον νέο του τίτλο ως Chief Twit από τον περασμένο Οκτώβριο, η Tesla καταφεύγει σε εκπτώσεις και κίνητρα για να πουλήσει τα αυτοκίνητά της στην Κίνα, όπου έχει ανοίξει ένα μεγάλο εργοστάσιο στη Σανγκάη και παλεύει να ανοίξει νέα εργοστάσια στο Όστιν του Τέξας και στη Βραδεμβέργη της Γερμανίας. Αυτές είναι μερικές μόνο από τις προκλήσεις που οδήγησαν τις Mizuho Securities και Everscore ISI να υποβαθμίσουν τις εκτιμήσεις τους για την τιμή- στόχο της μετοχής της εταιρείας την Τρίτη.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από CNBC