Αντιμέτωπη με επίσημη διαμαρτυρία βρίσκεται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκεται η Meta Platforms, μητρική του Facebook. Η εταιρεία κατηγορείται ότι «πιέζει» ανταγωνιστές στην αγορά online διαφημίσεων, συνδέοντας το Facebook Marketplace στο δικό της μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
Η Κομισιόν με την κίνηση αυτή ανοίγει τον δρόμο για πιθανά πρόστιμα ή αλλαγές στο επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας και ακόμη ένα κεφάλαιο στη μάχη της κατά των αμερικανικανικών κολοσσών τεχνολογίας.
«Με το κοινωνικό δίκτυο του Facebook η Meta έχει πρόσβαση παγκοσμίως σε δισεκατομμύρια μηνιαίους χρήστες και εκατομμύρια ενεργούς διαφημιστές» έγραψε η Επίτροπος Ανταγωνισμού, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, σε email με το οποίο ανακοίνωσε την απόφαση για δράση. «Πρωταρχική μας ανησυχία είναι πως η Meta συνδέει το κυρίαρχο κοινωνικό δίκτυο του Facebook με τις online υπηρεσίες διαφήμισης, δηλαδή το Facebook Marketplace – κάτι που σημαίνει ότι οι χρήστες του δεν έχουν άλλη επιλογή από το να μπουν στο Facebook Marketplace».
H αντιμονοπωλιακή αρχή της Ε.Ε. σημείωσε επίσης ότι η Meta πιθανότατα επιβάλλει αθέμιτους όρους, που της επιτρέπουν να χρησιμοποιεί δεδομένα σε ανταγωνιστικές υπηρεσίες διαφήμισης. Η εταιρεία βρίσκεται στο μικροσκόπιο από το 2019.
Σε διαρκή κόντρα με τους κολοσσούς της Σίλικον Βάλεϊ
Να σημειωθεί ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε. έχει ανοίξει μία σειρά από έρευνες για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης και πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού εναντίον όχι μόνο του Facebook, αλλά και των Google, Αpple και Amazon.com. Στο παρελθόν είχε επιβάλει πρόστιμο στο Facebook επειδή απέτυχε να παράσχει σωστές πληροφορίες για την εξαγορά του WhatsApp. Παράλληλα η Meta βρίσκεται στο επίκεντρο ερευνών που έχουν ανοίξει από τις εθνικές ρυθμιστικές αρχές σε Βρετανία και Γερμανία.
Ο Τιμ Λαμπ, επικεφαλής θεμάτων ανταγωνισμού της Meta για την περιοχή ΕMEA, σε ανακοίνωσή του υποστηρίζει πως «οι ισχυρισμοί της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι αβάσιμοι», ενώ διαβεβαιώνει πως η εταιρεία θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις ρυθμιστικές αρχές για να αποδείξει ότι το προϊόν της είναι προς όφελος των καταναλωτών και του ανταγωνισμού».