Με τον ερχομό του 2023 θα γίνει πραγματικότητα το όνειρο του επικεφαλής του αεροδρομίου Φρανκφούρτης Στέφαν Σούλτε.
Σύμφωνα με αναλυτικό ρεπορτάζ της Deutsche Welle o διαχειριστής του αεροδρομίου Fraport αναλαμβάνει από την Oμοσπονδιακή Aστυνομία την ευθύνη των ελέγχων χειραποσκευών και επιβατών.
Στόχος της Fraport, γνωστής στην Ελλάδα από τη διαχείριση περιφερειακών αεροδρομίων, είναι η ταχύτερη πραγματοποίηση των αναγκαίων και εκνευριστικών για το επιβατικό κοινό ελέγχων.
Τόσο το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, όσο και άλλα γερμανικά αεροδρόμια είχαν μείνει ήδη πριν το ξέσπασμα της πανδημίας το 2020 πίσω όσον αφορά την ταχύτητα των ελέγχων. Την ώρα που στο μεγαλύτερο γερμανικό αεροδρόμιο περνούν από έλεγχο 80 επιβάτες κάθε ώρα σε άλλα διεθνή αεροδρόμιο όπως του Άμστερνταμ είναι οι διπλάσιοι.
Ελάχιστοι θέλουν να εργαστούν ως ελεγκτές χειραποσκευών
Στόχος της Fraport η εξοικονόμηση πολύτιμου χρόνουΠαρά την αλλαγή σκυτάλης στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης οι έλεγχοι θα συνεχίσουν να πραγματοποιούνται από ιδιωτικές εταιρίες ασφάλειας. Ο Ομοσπονδιακός Σύνδεσμος Εταιριών για την Ασφάλεια Αεροδρομίων BDLS ελπίζει σε καλύτερη οργάνωση και λιγότερες απώλειες πληροφοριών, δηλώνει η εκπρόσωπος του Συνδέσμου Σίλκε Τσέλερ: “Η Fraport γνωρίζει καλύτερα τις διαδικασίες και είναι σε θέση να αξιοποιήσει καλύτερα τις πληροφορίες στη διάθεσή της όπως είναι για παράδειγμα το πρόγραμμα πτήσεων”.
Η συνδικαλιστική οργάνωση Verdi δεν ανησυχεί προς το παρόν για αυξημένη πίεση στους εργαζόμενους στους ελέγχους επιβατών και χειραποσκευών: “Η Fraport έχει συμφέρον από την εύρυθμη λειτουργία του νέου συστήματος”, δηλώνει ο Βόλφγκανγκ Πίπερ, συντονιστής των διαπραγματεύσεων για τη συλλογική σύμβαση εργασίας των συνολικά 25.000 εργαζομένων στον κλάδο. Μετά την καθιέρωση του ωρομισθίου των 20 ευρώ στην ατζέντα του συνδικάτου βρίσκονται τώρα οι συμβάσεις πλήρους απασχόλησης, καθώς και οι υποχρεωτικές μισθολογικές προσαυξήσεις. Η μεγαλύτερη πρόκληση για τους εργοδότες είναι ακόμα ότι δεν βρίσκουν ενδιαφερόμενους που να θέλουν να κάνουν αυτή την δουλειά.
Έλεγχοι υπό την εποπτεία της Ομοσπονδιακής Αστυνομίας
Ταχύτερα από ό,τι ήταν εφικτό για την Ομοσπονδιακή Αρχή Προμηθειών η Fraport παρήγγειλε νέα τεχνολογία. Στο πρώτο τρίμηνο της νέας χρονιάς θα τεθούν σε λειτουργία επτά νέοι αξονικοί τομογράφοι, χάρη στους οποίους οι επιβάτες δεν θα χρειάζεται πια να βγάζουν από τις χειραποσκευές υγρά και ηλεκτρονικές συσκευές εξοικονομώντας έτσι πολύτιμο χρόνο.
Οι εν λόγω συσκευές, που δοκιμάζονται ήδη από τον Δεκέμβριο του 2020, διαθέτουν ιατρική τεχνολογία γνωστή από τις Τομογραφίες (CT). Διαθέτουν το πλεονέκτημα ότι είναι σε θέση να αποτυπώσουν το περιεχόμενο των χειραποσκευών τρισδιάστατα και πολυεπίπεδα. Μπορούν επίσης να εντοπίσουν και να διαχωρίσουν εκρηκτικές ύλες είτε σε στερεή, είτε σε υγρή μορφή.
Παρά τις αλλαγές στους ελέγχους διακηρυγμένος στόχος της Ομοσπονδιακής Αστυνομίας είναι να μην γίνει κανενός είδους έκπτωση στην ασφάλεια των επιβατών. Και έτσι το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Εσωτερικών και η Ομοσπονδιακή Αστυνομία παραμένουν υπεύθυνοι για το σύνολο των ελέγχων επιβατών και αποσκευών ορίζοντας το πλαίσιο των ελέγχων αλλά και των μηχανημάτων με τα οποίο αυτοί πραγματοποιούνται. Το προσωπικό των εταιρειών ασφαλείας διεξάγει ελέγχους για λογαριασμό της Fraport, αλλά πάντα σύμφωνα με τους κανόνες που θέτουν οι γερμανικές ομοσπονδιακές αρχές και υπό την εποπτεία της Ομοσπονδιακής Αστυνομίας.
Πηγή: DW