Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε πριν λίγες μέρες η Ένωση Ναυπηγικής Βοιμηχανίας της Κίνας, από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους, το συνολικό νεκρό φορτίο (dwt) της παραγωγής πλοίων της εθνικής ναυπηγικής βιομηχανίας έφτασε τα 30,87 εκατομμύρια, μειωμένο κατά 3,6% σε ετήσια βάση. Οι παραγγελίες νέων πλοίων έφτασαν τα 37,4 εκατομμύρια dwt (μείωση 39,2% σε ετήσια βάση). Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, ο αριθμός παραγγελιών πλοίων έφτασε τα 104,44 εκατομμύρια dwt (αύξηση 6,5% σε ετήσια βάση).
«Εξαιτίας της επιδημίας στη Σαγκάη και των υψηλών θερμοκρασιών σε ολόκληρη τη χώρα τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, η παραγωγική ικανότητα της βιομηχανικής περιοχής στο Δέλτα του ποταμού Γιανγκτσέ ήταν μειωμένη. Ορισμένες εταιρείες έπαυσαν ή σταμάτησαν εντελώς την παραγωγή τους, γεγονός που οδήγησε σε μείωση του συνολικού παραγόμενου όγκου. Υπολογίζεται ότι η μείωση του όγκου παραγωγής νέων πλοίων είναι ιδιαιτέρως μεγάλη», δήλωσε ο Διευθυντής του Τμήματος Στατιστικής της Ένωσης Ναυπηγικής Βιομηχανίας της Κίνας Τσενγκ Γιμίνγκ (Zheng Yiming). Σύμφωνα με μελέτες του τελευταίου, δεδομένου ότι ο αριθμός παραγγελιών από το 2019 έως το 2020 ήταν μικρότερος από 30 εκατομμύρια dwt, η ναυπηγική βιομηχανία μπήκε σε μια περίοδο μακροπρόθεσμων παραδόσεων και συνεπώς μέχρι φέτος η συνολική παραγωγή παρέμεινε σε αρνητική τροχιά. Σύμφωνα με τους ετήσιους δείκτες, η πτώση αυτή θα περιοριστεί σταδιακά και δεν θα ξεπεράσει το 5%. Το 2021 με την παγκόσμια αγορά νέων πλοίων να ανακάμπτει δυναμικά, η Κίνα ανέλαβε την παραγωγή 67,07 εκατομμυρίων dwt, όγκος που αντιστοιχεί στο 53,8% του παγκόσμιου συνόλου και που αποτελεί την τέταρτη μεγαλύτερη συνολικά παραγωγή για τα δεδομένα της χώρας από το 2003. Η φυσιολογική και υγιής αναπροσαρμογή που παρατηρείται για δεύτερη συνεχή χρονιά είναι συνεπώς αναμενόμενη.
Από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο, η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας κατέκτησε την πρώτη θέση παγκοσμίως καθώς οι ολοκληρωμένες, νέες και εκκρεμείς παραγγελίες του κλάδου αντιπροσώπευαν αντίστοιχα το 45,8%, το 54,3% και το 48,7% της συνολικής παγκόσμιας παραγωγής σε τόνους νεκρού φορτίου, γεγονός που καταδεικνύει ότι η Κίνα εξακολουθεί να κατέχει μεγάλο μερίδιο της διεθνούς αγοράς. Το 2021 οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν σημαντικά με την χώρα να κατέχει το 60,9% της παγκόσμιας αγοράς. Για το 2022, με την αγορά πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων να ανθεί και την Κίνα να απορροφά το 83% των παγκόσμιων παραγγελιών, ο κλάδος θα διατηρήσει την ισχυρή ανταγωνιστικότητά του. Χάρη στο ολοκληρωμένο σύστημα ναυπήγησης που διαθέτει, η Κίνα είναι σε θέση να ναυπηγεί κάθε τύπο πλοίου του τομέα της εμπορικής ναυτιλίας και να ανταποκρίνεται στη ζήτηση και τους κύκλους της ναυτιλιακής αγοράς.
Επιπλέον, ο ναυπηγικός τομέας περιλαμβάνει από μεγάλες κρατικές επιχειρήσεις και ιδιωτικά ναυπηγεία μέχρι επιχειρήσεις με πολυετή εξειδίκευση σε συγκεκριμένα πεδία και νέες εταιρείες. Το γεγονός αυτό διασφαλίζει τόσο τα πλεονεκτήματα παραγγελιών για παραδοσιακούς τύπους πλοίων όπως τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πετρελαιοφόρα, όσο και την ισχυρή ανταγωνιστικότητα για τύπους πλοίων υψηλής προστιθέμενης αξίας όπως τα δεξαμενόπλοια χημικών, τα πλοία μεταφοράς οχημάτων και τα βοηθητικά πλοία ανοιχτής θαλάσσης. Η Κίνα κατέχει τις περισσότερες νέες παραγγελίες παγκοσμίως για 10 από τους συνολικά 18 διαφορετικούς τύπους μεγάλων πλοίων.
Ταυτόχρονα, πρέπει επίσης να επισημάνουμε ότι, εξαιτίας της πολυπλοκότητας της παραγωγής, ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη τεχνολογικά προηγμένων πλοίων της Κίνας υστερεί παγκοσμίως. «Το επόμενο βήμα μας πρέπει να είναι η συνεχής βελτίωση τύπων πλοίων που έχουν ωριμάσει στις αγορές και ο σχεδιασμός πλοίων που εξοικονομούν ενέργεια και είναι φιλικά προς το περιβάλλον για να καλύψουμε τις ανάγκες των πλοιοκτητών. Ταυτόχρονα πρέπει να ενισχύσουμε τις δυνατότητες εφαρμογής προηγμένης τεχνολογίας και τον σχεδιασμό υδρογονοκίνητων πλοίων και πλοίων με καύσιμο την αμμωνία, και με μια πράσινη και έξυπνη φιλοσοφία παραγωγής να προσελκύσουμε περισσότερες παραγγελίες πλοιοκτητών στην Κίνα». Μέσω έξυπνων μεθόδων μπορούμε να βελτιώσουμε την ακρίβεια της κατασκευής και την αποδοτικότητα της παραγωγής, να επιταχύνουμε τη βελτίωση υποστηρικτικών προϊόντων κινεζικής κατασκευής όπως μηχανές, εξοπλισμό καταστρώματος, και εξοπλισμό πλοήγησης και επικοινωνίας, ωθώντας μια υψηλής ποιότητας ανάπτυξη για την ολοκληρωμένη αλυσίδα της ναυπηγικής βιομηχανίας», δήλωσε ο Τσενγκ Γιμίνγκ.