Skip to main content

Ευρώπη: Περιορίζεται το ταξιδιωτικό μπάτζετ- Γιατί κερδίζει η Ελλάδα

ΚΟΝΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩPΓΟΣ EUROKINISSI

Οι Ευρωπαίοι αρχίζουν να σκέφτονται περισσότερο το κόστος, περιορίζοντας τις ταξιδιωτικές τους δαπάνες αλλά χωρίς μέχρι στιγμής να εγκαταλείπουν τις διακοπές και τα ταξίδια.

Η πανδημία και οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν για τον περιορισμό του κορωνοϊού δημιούργησαν μια άνευ προηγουμένου ζήτηση για ταξίδια, η οποία μέχρι στιγμής δεν είχε φανεί να επηρεάζεται σημαντικά από το κύμα ακρίβειας που πλήττει την Ευρώπη.

Ωστόσο, σύμφωνα με την Trivago, καθώς κορυφώνονται οι πληθωριστικές πιέσεις αφήνοντας το αποτύπωμά τους το στο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, παρατηρείται ότι οι Ευρωπαίοι αρχίζουν να σκέφτονται περισσότερο το κόστος, περιορίζοντας τις ταξιδιωτικές τους δαπάνες αλλά χωρίς μέχρι στιγμής να εγκαταλείπουν τις διακοπές και τα ταξίδια.

Πιο πιθανό να ξοδεύονται χρήματα για διακοπές παρά για την αγορά ψυγείου;

Η πανδημία έχει άλλωστε δημιουργήσει τέτοιο «στοκ» ταξιδιωτικής ζήτησης που όπως το έχει θέσει ο διευθύνων σύμβουλος της Virgin Atlantic Airways, Shai Weiss, μετά την Covid, είναι πιο πιθανό να ξοδεύονται χρήματα για διακοπές παρά για την αγορά ενός νέου ψυγείου.

Όσοι επιθυμούν να ταξιδέψουν, σύμφωνα με τον Trivago, είτε αναζητούν φθηνότερες επιλογές είτε κάνουν περισσότερη έρευνα, «και προσπαθούν να μετριάσουν το περιβάλλον των υψηλών τιμών». Επίσης, οι ταξιδιώτες φαίνεται να μειώνουν τη διάρκεια της διαμονής τους κατά 10% κατά μέσο όρο.

Υπενθυμίζεται ότι η Trivago ειδικεύεται στις online κρατήσεις δωματίων.

Ειδικότερα, τα στοιχεία για την περίοδο μεταξύ Νοεμβρίου και Ιανουαρίου δείχνουν μια αυξημένη τάση των ταξιδιωτών να προτιμούν φθηνότερα ξενοδοχεία και πιο σύντομα ταξίδια, δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της Trivago, Matthias Tillmann, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου TMT της Morgan Stanley στη Βαρκελώνη.

Σύμφωνα με τον Tillmann, την περίοδο Νοεμβρίου-Ιανουαρίου η πλατφόρμα μετράει  περισσότερα κλικ σε διαθέσιμες επιλογές που προσφέρουν χαμηλότερη τιμή, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

Από την άλλη, οι κρατήσεις που γίνονται αυτό το τρίμηνο μέσω του ιστότοπου της εταιρείας βρίσκονται επί του παρόντος στο επίπεδο που βρίσκονταν προτού η κρίση του κορωνοϊού διαταράξει τον ταξιδιωτικό κλάδο.

Επομένως, το συμπέρασμα που υποδεικνύουν οι ταξιδιωτικές τάσεις των Ευρωπαίων είναι ότι αφενός λαμβάνουν περισσότερο υπόψη το κόστος αλλά δεν εγκαταλείπουν εντελώς τις διακοπές και τα ταξίδια.

Ποιοι ευνοούνται

Αυτή η αλλαγή στην καταναλωτική συμπροφορά και η αναζήτηση προσιτών τιμών πιθανόν θα ευνοήσει τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, όπως η Ryanair.

Άλλος κερδισμένος της κατάστασης φαίνεται να είναι οι μεσογειακοί προορισμοί, και φυσικά η χώρα μας. Η Ελλάδα και η Ισπανία παραμένουν δημοφιλείς, ενώ η Κωνσταντινούπολη έχει εισέλθει στην πρώτη πεντάδα των κορυφαίων 20 προορισμών.

Σύμφωνα με τον Tillmann, οι μεσογειακές πόλεις, όπου η διαμονή τείνει να είναι λιγότερο δαπανηρή, αποδεικνύονται ιδιαίτερα δημοφιλείς, «κάτι που μπορεί να είναι μια ένδειξη ότι οι άνθρωποι αναζητούν περισσότερη ισορροπία στη σχέση ποιότητας-τιμής».

Ωστόσο, όπως σημειώνει, πλέον μειώνεται ο χρόνος προετοιμασίας ενός ταξιδιού, με τις κρατήσεις μέσω της Trivago να γίνονται σε διάστημα μεταξύ 30 έως 60 ημερών πριν από το check-in, γεγονός που δυσκολεύει την ανάλυση και διαμόρφωση εκτιμήσεων σχετικά με τον επόμενο χρόνο.

Οι παρατηρήσεις του eDreams

Την τάση μείωσης του διαθέσιμου ταξιδιωτικού μπάτζετ παρατηρεί επίσης το διαδικτυακό ταξιδιωτικό γραφείο eDreams, του οποίου η πλατφόρμα προσφέρει πτήσεις, πακέτα διακοπών και ενοικίαση αυτοκινήτου.

Το eDreams βλέπει τα μέσα έσοδά της ανά χρήστη να μειώνονται κατά 4 ευρώ, στα 80 ευρώ αυτό το τρίμηνο, καθώς περισσότεροι χρήστες εγγράφονται στην υπηρεσία Prime, που προσφέρει μεγαλύτερες εκπτώσεις.

Η εταιρεία διαπιστώνει επίσης, σύμφωνα με την διευθύνουσα σύμβουλο Dana Dunne, την τάση να επιλέγονται πιο σύντομα ταξίδια, τα ταξίδια να πραγματοποιούνται σε περιοχές πιο κοντά στην πατρίδα των ταξιδιωτών και τις κρατήσεις να πραγματοποιούνται περισσότερο την τελευταία στιγμή.

Παρόλα αυτά, οι κρατήσεις τον Οκτώβριο και την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου αυξήθηκαν κατά 45% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019.

naftemporiki.gr