Για τρίτο συνεχόμενο μήνα αυξήθηκαν τον Οκτώβριο οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Ο αριθμός των νέων οχημάτων που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τη Βρετανία και την Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών αυξήθηκε κατά 14,1% σε 910.753 οχήματα, ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Στην ΕΕ, η άνοδος ήταν στο 12,2%, με 745.855 πωλήσεις οχημάτων. Στην Ελλάδα, σημειώθηκε μηνιαία αύξηση 23%, με ταξινομήσεις 7.791 νέων οχημάτων τον Οκτώβριο.
Αν και αυξημένες, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων τον Οκτώβριο στην ΕΕ ήταν σχεδόν 290.000 κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα του Οκτωβρίου 2019. Όλες οι βασικές αγορές της περιοχής συνέβαλαν θετικά, με τρεις στις τέσσερις να καταγράφουν διψήφια αύξηση: Γερμανία (+16,8%), Ιταλία (+14,6%) και Ισπανία (+11,7%). Η γαλλική αγορά κατέγραψε μέτρια αλλά σταθερή απόδοση (+5,5%).
Σε επίπεδο δεκάμηνου (την περίοδο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2021) ο αριθμός των νέων οχημάτων που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τη Βρετανία και την Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών μειώθηκε κατά 7,8%. Στην ΕΕ, η μείωση ήταν στο 8,1%. Στην Ελλάδα, σε επίπεδο δεκάμηνου, καταγράφηκε αύξησε 3%.
Ο κλάδος επέστρεψε στην ανάπτυξη τον Αύγουστο μετά από 12 διαδοχικούς μήνες πτώσης, καθώς διορθώνονται τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να βρίσκουν πρόσβαση σε ημιαγωγούς και άλλα εξαρτήματα που ήταν σε έλλειψη.
Ωστόσο, υπάρχει αυξανόμενη ανησυχία ότι η επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών αρχίζει να αποθαρρύνει τους αγοραστές. Άλλωστε η ενεργειακή κρίση αυξάνει το κόστος και εμποδίζει μια πιο ουσιαστική ανάκαμψη, δεδομένου ότι οι πωλήσεις ήταν αυξημένες συγκριτικά με ένα χρόνο νωρίτερα αλλά πολύ κάτω από τα επίπεδα πριν από μερικά χρόνια.
«Ακόμη και αν υποτεθεί κάποια βελτίωση για το επόμενο έτος, η αγορά θα παραμείνει πολύ κάτω από αυτό που θεωρούνταν κανονικός όγκος λειτουργίας πριν από την πανδημία», έγραψαν οι αναλυτές της LMC Automotive την περασμένη εβδομάδα.
naftemporiki.gr