Η Boeing είδε ακόμη μία αεροπορική τραγωδία να συνδέεται με το όνομά της. Και σήμερα βλέπει τη μετοχή της να δέχεται σφυροκόπημα.
Ο αμερικανικός αεροναυπηγικός κολοσσός που έχει πέσει σε αλλεπάλληλα «κενά αέρος» τα τελευταία χρόνια, έχοντας παραδεχθεί την ενοχή του για δύο αεροπορικές τραγωδίες, σε πτήσεις της ινδονησιακής Lion Air το 2018 και των Αιθιοπικών Αερογραμμών το 2019, βλέπει τώρα την προσοχή να στρέφεται και πάλι επάνω του.
Μετά τη συντριβή του μοιραίου αεροσκάφους, τύπου Boeing 737-800, της νοτιοκορεατικής Jeju Air, στην οποία σκοτώθηκαν 179 άνθρωποι, αλλά και την είδηση πως και δεύτερο αεροσκάφος, ίδιου τύπου, της εταιρείας παρουσίασε πρόβλημα στο σύστημα προσγείωσης, οι αρχές της Νότιας Κορέας έδωσαν εντολή να καθηλωθούν προσωρινά και να περάσουν από έλεγχο όλα τα Boeing 737 – 800.
Το μεγάλο ερώτημα
Το βίντεο από την τραγική στιγμή της συντριβής, δείχνει ότι οι πιλότοι, μετά το Mayday για χτύπημα στον κινητήρα από πτηνό, είχαν τον έλεγχο του αεροσκάφους και κατάφεραν να το οδηγήσουν στον σωστό διάδρομο για αναγκαστική προσγείωση. Ωστόσο οι τροχοί δεν κατέβηκαν ποτέ. Το αποτέλεσμα ήταν να συρθεί με ιλιγγιώδη ταχύτητα πάνω στην κοιλιά του και τελικά να συντριβεί σε ένα ανάχωμα για να τυλιχθεί στη συνέχεια στις φλόγες. Αυτό που προσπαθούν να βρουν τώρα οι αρχές είναι εάν υπήρξε πρόβλημα στο σύστημα προσγείωσης, που εμπόδισε τους τροχούς να ανοίξουν κανονικά.
Οι σκιές αυτές έχουν ως αποτέλεσμα η μετοχή της Βoeing να καταγράφει πτώση της τάξης του 5% στις προσυνεδριακές συναλλαγές. Να σημειωθεί ότι έως τώρα τα 737 -800 δεν είχαν εμπλακεί σε δυστυχήματα.
Οι τραγωδίες με τα 737 – Max
Στις τραγωδίες του 2018 και 2018 το αεροσκάφος ήταν 737 Max. Αποδείχθηκε μάλιστα ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε πρόβλημα στο ηλεκτρονικό σύστημα πλοήγησης, το οποίο και στις δύο περιπτώσεις είχε ως αποτέλεσμα τα αεροσκάφη να κάνουν βουτιά με τη μύτη, με τους πιλότους να αδυνατούν να ανακτήσουν τον έλεγχό τους.