Αποτέλεσε την 3η μεγαλύτερη δημόσια εγγραφή στη σύγχρονη ιστορία του Χρηματιστηρίου Αθηνών, σηματοδοτώντας τη δυναμική επιστροφή των IPOs έπειτα από μια ξηρασία πολλών ετών, στην οποία φυσικά μεγάλο ρόλο συνέβαλε η παρατεταμένη οικονομική κρίση. Ο λόγος για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), ο οποίος ομολογουμένως έχει μια ξεχωριστή θέση στo flash back του 2024.
Η μεγάλη πρεμιέρα έγινε στις 7 Φεβρουαρίου, όταν ο ΔΑΑ εισήγαγε προς διαπραγμάτευση 300.000.000 μετοχές στην τιμή των 8,20 ευρώ. Όμως, όλα τα φώτα έπεσαν στην IPO, η οποία είχε προηγηθεί λίγα 24ώρα νωρίτερα, με το «Ελ. Βενιζέλος» να γράφει ορισμένα εντυπωσιακά ρεκόρ, με κυριότερο όλων τη mega – διάθεση 90.000.000 μετοχών, αξίας 738 εκατ. ευρώ. Αυτό συνιστά το τρίτο μεγαλύτερο ποσό των τελευταίων δεκαετιών -πίσω μόνο από τις αντίστοιχες IPOs των ΟΤΕ και ΟΠΑΠ στις αρχές του ’00.
Μέσω αυτής της επιτυχημένης διαδικασίας -μην ξεχνάμε ότι οι προσφορές των επενδυτών ξεπέρασαν τα 8 δισ. ευρώ (υπερκάλυψη κατά 12 φορές για το βιβλίο προσφορών των ξένων)- υλοποιήθηκε μια πολύ σημαντική αποκρατικοποίηση, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ κατάφερε να διαθέσει σε ιδιώτες επενδυτές το 30% των μετοχών της εισηγμένης, η οποία αποτιμήθηκε από την επενδυτική κοινότητα στα 2,46 δισ. ευρώ.
Χρηματιστήριο: Η (ακόμα μία) χρονιά των τραπεζών και το +150% στην 4ετία
Αυτό αμέσως κατέταξε τον ΔΑΑ στο top-20 των πολυτιμότερων εταιρειών της Λεωφόρου Αθηνών, με τη δέσμευση της διοίκησης για σταθερά υψηλά μερίσματα κατά τα επόμενα χρόνια να συνιστά το καλύτερο… τυράκι για όσους επενδυτές αναζητούν υψηλές αποδόσεις με το μικρότερο δυνατό ρίσκο.
Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε, φυσικά, τις σταθερά βελτιούμενες επιδόσεις όσον αφορά την επιβατική κίνηση (29,7 εκατ. επιβάτες έως το 11μηνο του 2024), η οποία βρίσκεται σε επίπεδα ρεκόρ. Κι αυτό ανοίγει την πόρτα στο επόμενο «κεφάλαιο» του ΔΑΑ, το οποίο δεν είναι άλλο από την επέκταση της υπάρχουσας υποδομής του «Ελ. Βενιζέλος», μέσω μιας σημαντικής επένδυσης αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ –αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2025.
Η ανάγκη για νέους… ΔΑΑ
Όσον αφορά τα οφέλη της εισαγωγής του Αεροδρομίου στο Χρηματιστήριο, το θετικό πρόσημο είναι κάτι παραπάνω από αυταπόδεικτο.
Η αγορά, εξάλλου, έχει ανάγκη από νέους, μεγάλους «παίχτες», οι οποίοι μπορούν να ανεβάσουν την ποσότητα και την ποιότητα των επενδυτικών κεφαλαίων, βοηθώντας το σύνολο της Αθήνας να αλλάξει… πίστα. Ιδίως ενόσω βρισκόμαστε σε μια διαδικασία μετάταξης από τις Αναδυόμενες στις Αναπτυγμένες Αγορές.
Μακάρι η νέα χρονιά να επιφυλάσσει αντίστοιχου -αν όχι ακόμη μεγαλύτερου- μεγέθους εισαγωγές, καθώς είναι αλήθεια ότι, αυτήν την στιγμή, υπάρχουν πολλές και καλές ελληνικές εταιρείες από διάφορους κλάδους της οικονομίας, οι οποίες για διάφορους λόγους προτιμούν να μένουν εκτός του Χρηματιστηρίου. Κι αυτός θα πρέπει να είναι ο βασικός στόχος όλων των διοικήσεων της ΕΧΑΕ: Η ένταξη των νέων «ΔΑΑ» στο ταμπλό της Αθήνας.
Το ευχάριστο είναι ότι στα υπόψη της ΕΧΑΕ ήδη βρίσκονται αρκετοί υποψήφιοι για μία IPO εντός του 2025.
Χρηματιστήριο: 15 εισηγμένες που ποντάρουν στον «μποναμά» των εορτών