Σε αναθεώρηση της τιμής – στόχου για τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προχωρά η Research Greeece, η οποία θέτει τον πήχη στα 25,8 ευρώ και δίνει σύσταση αγοράς (Own It).
Σε νέο της σημείωμα, η εξειδικευμένη και ανεξάρτητη εταιρεία χρηματοοικονομικών αναλύσεων σπεύδει να αποτιμήσει να νέα δεδομένα, μετά και την πώληση της Τέρνα Ενεργειακή έναντι 880 εκατ. ευρώ, τα οποία θα χρηματοδοτήσουν νέα ελκυστικά έργα παραχωρήσεων.
Γιατί ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ;
Ο βασικός λόγος για να αποκτήσει κάποιος τη μετοχή, σύμφωνα με το report, έχει να κάνει με την ελκυστικότητα της στον τομέα των υποδομών, και πιο συγκεκριμένα:
- η κίνηση στους αυτοκινητοδρόμους σε συνδυασμό με την αναπροσαρμογή των διοδίων με βάση τον πληθωρισμό σε αυτοκινητόδρομους που ήδη λειτουργούν είναι το πιο ασφαλές και ελκυστικό σημείο από άποψη risk/return,
- Όλοι οι αυτοκινητόδρομοι στο χαρτοφυλάκιο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχουν ιστορικό λειτουργίας και εσόδων/κερδοφορίας,
- αποτελούν το 43% της εκτιμώμενης αξίας, με το αεροδρόμιο στο Καστέλι (το δεύτερο μεγαλύτερο στην χώρα) να συνεισφέρει ακόμα 6%.
Σημαντικά περιθώρια ασφαλείας
Το 50% της τιμής – στόχου έρχεται από τις παραχωρήσεις, 20% από την συμβατική ενέργεια και 10% από την κατασκευή (με το υπόλοιπο 20% να υπολογίζεται με βάση την καθαρή ταμειακή θέση μετά την πώληση της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ). Με τις παραχωρήσεις, και πιο συγκεκριμένα τους αυτοκινητόδρομους, να αποτελούν το «μαξιλάρι ασφαλείας».
Αποτίμηση
Το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων σε όρους παρούσας αξίας (NPV) εκτιμάται στα 1,3 δισ. ευρώ (12,7/μτχ.), η συμβατική ενέργεια στα 543 εκατ. ευρώ (5,25/μτχ.) και η κατασκευή σε όρους λογιστικής αξίας (Book Value) στα 266 εκατ. ευρώ (2,67/μτχ.).
Σημειώνεται ότι η αποτίμηση δεν περιλαμβάνει κάποια αποτίμηση για τα έργα διαχείρισης απορριμμάτων, το IRC, τον BOAK, ακίνητα κ.α., στα οποία η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ήδη επενδύσει χρήματα αυξάνοντας περαιτέρω τα περιθώρια ασφαλείας.