Κοντά σε πολύ κρίσιμες στηρίξεις βρίσκονται τουλάχιστον 11 μετοχές της Υψηλής και της Μεσαίας Κεφαλαιοποίησης, οι οποίες το τελευταίο χρονικό διάστημα δυσκολεύονται αισθητά να… σηκώσουν κεφάλι, με αποτέλεσμα να έχουν διολισθήσει στα χαμηλότερα επίπεδα του 2024.
Κι αυτό, εύλογα, αποτελεί «βαρίδι» για το Χρηματιστήριο Αθηνών, το οποίο αναζητά επειγόντως ορισμένους φωτεινούς «φάρους», προκειμένου να ανακτήσει το χαμένο έδαφος.
Ποιες μετοχές βρίσκονται στο φετινό ναδίρ
Ξεκινώντας από τα blue chips, ο επενδυτής βλέπει τις μετοχές των δύο κραταιών διυλιστηρίων, παρά την ανθεκτική κερδοφορία, την ελκυστική αποτίμηση και τα υψηλά μερίσματα, να δοκιμάζουν τις αντοχές των στηριγμάτων τους, δεδομένου ότι διαπραγματεύονται στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων μηνών. Ενδεικτικά, η Motor Oil βρίσκεται κάτω του ψυχολογικού ορίου των 20 ευρώ, ενώ η Helleniq Energy υπολείπεται των 6,8 ευρώ, απέχοντας ελάχιστα από τα φετινά ενδοσυνεδριακά χαμηλά των 19,3 και 6,6 ευρώ, αντίστοιχα.
Χρηματιστήριο – Εισηγμένες: Ποιους ευνοούν τα χαμηλότερα επιτόκια, ποιοι παίρνουν μεγάλες «ανάσες»
Στην ίδια κατηγορία συμπεριλαμβάνονται και οι μετοχές των Aegean Airlines – Autohellas, οι οποίες έχουν φθάσει στο ναδίρ του 2024, δηλαδή στα 9,4 και 10,3 ευρώ, αντίστοιχα. Φυσικά, πρόκειται για μια διολίσθηση, η οποία επ’ ουδενί δικαιολογείται από τα θεμελιώδη μεγέθη, παρά τη μερική κάμψη που παρατηρείται στην περίπτωση της αεροπορικής. Άλλωστε, και οι δύο διαπραγματεύονται σε ελκυστικές τιμές, δεδομένου ότι ο δείκτης πολλαπλασιαστή κερδοφορίας P/E κυμαίνεται σε μονοψήφια επίπεδα (<10x).
Τις στηρίξεις του 1,70 ευρώ δοκιμάζει, επίσης, η μετοχή της Ελλάκτωρ, η οποία έχει εμπλακεί σε μια καθοδική κίνηση τους τελευταίους μήνες. Και μπορεί η επιστροφή κεφαλαίου να δικαιολογεί ένα μέρος αυτής της κάμψης, αλλά η απόσταση από τα φετινά ζενίθ των 2,8 ευρώ είναι ήδη τεράστια.
Η Viohalco, επιπλέον, έχει περιοριστεί στα 5,1 ευρώ, απέχοντας μία «ανάσα» από το ενδοσυνεδριακό χαμηλό των 5,0 ευρώ.
Όσον αφορά τον δείκτη Μεσαίας Κεφαλαιοποίησης, οι μετοχές των Intracom Holdings και Intralot έχουν υποστεί σημαντική πίεση τις τελευταίες εβδομάδες, με αποτέλεσμα να έχουν αναδιπλωθεί στα χαμηλότερα επίπεδα από τις αρχές του 2024, δηλαδή στα 2,6 και 0,88 ευρώ, αντίστοιχα.
H μετοχή της ΕΧΑΕ, παράλληλα, διαπραγματεύεται στα 4,2 ευρώ, τα οποία ισούνται με το φετινό ναδίρ, και απέχουν παρασάγγας από τις «κορυφές» των 5,9 ευρώ, οι οποίες είχαν σημειωθεί τον Φεβρουάριο.
Τέλος, οι μετοχές των Austriacard και Τεχνικής Ολυμπιακής έχουν οπισθοχωρήσει πολύ κοντά στις κρίσιμες στηρίξεις των 5,2 και 2,2 ευρώ, αντίστοιχα.
Τα ενδοσυνεδριακά χαμηλά έτους για τις εισηγμένες του FTSE Large Cap και Mid Cap
• Motor Oil 19,3 ευρώ (30/10)
• Autohellas 10,3 ευρώ (10/10)
• Αegean 9,4 ευρώ (18/11)
• Helleniq Energy 6,6 ευρώ (31/10)
• Austriacard 5,23 ευρώ (12/11)
• Viohalco 5,03 (15/4)
• ΕΧΑΕ 4,23 (31/10)
• Intracom 2,63 (18/11)
• Τεχνική Ολυμπιακή 2,25 (5/8)
• Ελλάκτωρ 1,70 ευρώ (15/11)
• Intralot 0,88 (18/11)
Αγγέλου: O εφοπλιστής που μένει στην… ξηρά – Η είσοδος στην Intrakat και η συμμετοχή στο «αύριο»
(Τα παραπάνω αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν συνιστούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής)