Skip to main content

Τουρισμός: Τα ρεκόρ καλλιεργούν το έδαφος για re-rating στο Χρηματιστήριο

INTIME – NEWS

Ποιες εισηγμένες μπορούν να ωφεληθούν από τις ανθεκτικές επιδόσεις του τουριστικού κλάδου

Εύφορο έδαφος φαίνεται ότι βρίσκει στο Χρηματιστήριο Αθηνών η απρόσμενα υψηλή ανθεκτικότητα των επιδόσεων του τουριστικού κλάδου, ο οποίος δύναται να διαδραματίσει ρόλο καταλύτη για το upgrade των αποτιμήσεων σε συγκεκριμένες εισηγμένες -ιδίως όσων εδράζουν το μεγαλύτερο μέρος του ετήσιου κύκλου εργασιών στην πορεία του τουρισμού.

Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα να προοιωνίζουν ακόμη μία χρονιά – ρεκόρ για τον κλάδο (+12,2% οι εισπράξεις, +15,5% οι αφίξεις στο α’ εξάμηνο), δεν είναι υπερβολή να ισχυριστούμε ότι βρισκόμαστε προ των πυλών ενός νέου re-rating, το οποίο δύναται να αναβαθμίσει περαιτέρω το guidance επιλεγμένων εταιρειών. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη χρηματιστηριακή τους πορεία.

ΔΑΑ

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. Η επιβατική κίνηση στο 7μηνο αυξήθηκε κατά 14,6% σε σχέση με πέρυσι, φθάνοντας τους 17,6 εκατ. επιβάτες. Η βασική πρόβλεψη της διοίκησης για το σύνολο του 2024 ανέρχεται στα 29,9 εκατ. ευρώ ή αλλιώς +6,3% σε σχέση με τα περσινά επίπεδα.

Έχοντας, επίσης, υπόψη ότι η εταιρεία έχει πετύχει βελτίωση της κερδοφορίας κατά +29,8% στο α’ τρίμηνο, είναι σαφές ότι η τρέχουσα αποτίμηση των 2,3 δισ. ευρώ θεωρείται αρκετά ελκυστική, δεδομένου ότι αντιστοιχεί σε δείκτη πολλαπλασιαστή κερδοφορίας P/E στο 9,9x.

Μην ξεχνάμε, δε, και τις εκτιμήσεις για υψηλές και σταθερές μερισματικές αποδόσεις τόσο για φέτος, όσο και για το 2025 (άνω του 8%). Όλα αυτά οδηγούν τη μέση τιμή – στόχο των αναλυτών στα 8,75 ευρώ, κάτι που ενσωματώνει ανοδικό περιθώριο +12%.

Χρηματιστήριο – Blue Chips: Ποιες μετοχές (μάλλον) αδικούνται από το ταμπλό

Aegean

Παρόμοια είναι η κατάσταση και στη μετοχή της Aegean, η οποία αυτήν την στιγμή διαθέτει μια αποτίμηση της τάξης του 1 δισ. ευρώ (11 ευρώ/μετοχή). Ωστόσο, οι αναλυτές σπεύδουν να τοποθετήσουν τον πήχη στα 15,3 ευρώ (+38% το περιθώριο ανόδου), δεδομένου ότι η εισηγμένη διαπραγματεύεται μόλις στο 5,9x επί των ετήσιων κερδών (δείκτης P/E).

Τα μεγέθη του α’ τριμήνου, το οποίο παραδοσιακά δεν είναι και τα καλύτερα δυνατά του Ομίλου, έδειξαν αύξηση του τζίρου κατά 17% και των EBITDA κατά 72%. Για το σύνολο του 2024, μάλιστα, οι αναλυτές περιμένουν ότι η καθαρή κερδοφορία θα «κλείσει» κοντά στα περσινά ρεκόρ των 168 εκατ. ευρώ.

Autohellas

Η μετοχή της Autohellas, από την πλευρά της, η οποία διαθέτει χρηματιστηριακή αξία 545 εκατ. ευρώ, επίσης μπορεί να ωφεληθεί σημαντικά από τις ισχυρές τουριστικές επιδόσεις. Οι αναλυτές θεωρούν ότι τα τρέχοντα επίπεδα των 11 ευρώ/μετοχή είναι αρκετά χαμηλά, με αποτέλεσμα να δίνουν τιμή – στόχο στα 16,2 ευρώ (+44% το περιθώριο ανόδου).

Το α’ τρίμηνο, εξάλλου, έδειξε μια αύξηση κατά 6% στα καθαρά κέρδη, τα οποία ανήλθαν στα 7,9 εκατ. ευρώ -κι όλα αυτά στο πιο αδύναμο εποχικό τρίμηνο του έτους. Δεν είναι τυχαίο ότι η μετοχή της Autohellas διαθέτει δείκτη P/E μόλις στο 7x.

Attica

Η Attica Group, την ίδια στιγμή, η οποία τελεί εν αναμονή του επικείμενου placement από τον βασικό μέτοχο, δηλαδή τη Strix της Τρ. Πειραιώς, αποτιμάται από το Χρηματιστήριο Αθηνών στα 600 εκατ. ευρώ.

Όμως, με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, η συγκεκριμένη αξία αντικατοπτρίζει δείκτη πολλαπλασιαστή κερδοφορίας κάτω του 9x, κάτι το οποίο σημαίνει ότι εγκολπώνεται ένα ικανό περιθώριο ανόδου.

ΛΑΜΨΑ

Εξαίρεση στις ελκυστικές αποτιμήσεις του κλάδου αποτελεί η μετοχή της ΛΑΜΨΑ, η οποία δραστηριοποιείται στην αγορά των ξενοδοχείων (διαθέτει μονάδες σε Αθήνα και Βελιγράδι) και η οποία απολαμβάνει μια αρκετά υψηλή κεφαλαιοποίηση της τάξης των 840 εκατ. ευρώ (P/E στο 53x).

Άλλωστε, η μετοχή ήδη τρέχει ένα ράλι άνω του 30% από τις αρχές του 2024, σπεύδοντας να προεξοφλήσει τη βελτίωση της κερδοφορίας ως απόρροια της τουριστικής άνθισης στην ελληνική πρωτεύουσα.

Οι επιπλέον… ωφελημένοι

Πέραν των παραπάνω αμιγώς τουριστικών μετοχών, στο ταμπλό της Λεωφόρου Αθηνών συναντούμε κι άλλες εισηγμένες, των οποίων τα οικονομικά μεγέθη -και άρα, η αποτίμηση- αναμένεται να επηρεαστούν καθοριστικά από τις υψηλές τουριστικές επιδόσεις.

Σίγουρα ο κλάδος των τροφίμων – αναψυκτικών συγκαταλέγεται στους πιθανούς ωφελημένους, με τις αυξημένες τουριστικές εισροές να δίνουν «μπουστάρισμα» στον κύκλο εργασιών εταιρειών, όπως οι Coca – Cola, Kρι Κρι, Εβροφάρμα, Μύλοι Κεπενού, Loulis και Σαραντόπουλος.

Το ίδιο, φυσικά, ισχύει και για τις εταιρείες ειδών καλλυντικών και προσωπικής φροντίδας, όπως για παράδειγμα είναι οι Παπουτσάνης και Sarantis, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε την κρουαζιέρα, η οποία μέσω των ΟΛΠ, ΟΛΘ και Κυριακούλης, διεκδικεί ένα ικανό μερίδιο στην πίττα των τουριστικών εσόδων.

Ο τρέχων δείκτης P/E στις πέντε βασικές τουριστικές μετοχές

• Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών 9,9x
• Aegean 5,9x
• Autohellas 7,0x
• Attica Group 8,8x
• Λάμψα 53,1x

Αμανατίδης: Περιμένοντας να… «βρέξει» – Η κολλημένη μετοχή και το αίτημα για αυξήσεις

(Τα παραπάνω αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν συνιστούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής)