Skip to main content

Χρηματιστήριο – Blue chips: Οι «4» που κυνηγούν το ολικό comeback

EUROKINISSI

Ποιες έχουν αρνητική μεταβολή από τις αρχές του έτους

Στο κυνήγι μιας θετικής επίδοσης για το 2024 βρίσκονται τέσσερις μετοχές της Υψηλής Κεφαλαιοποίησης, οι οποίες καταβάλλουν προσπάθεια να επιστρέψουν σε θετικό πρόσημο, έχοντας ως σύμμαχο και την ικανοποιητική πορεία της ευρύτερης χρηματιστηριακής αγοράς, η οποία μέχρι στιγμής προσφέρει μια μέση απόδοση της τάξης του +12% στους επενδυτές.

Autohellas

Η μετοχή της Autohellas, η οποία έχει απολέσει το 7% της αξίας της μέσα στους τελευταίους έξι (και κάτι) μήνες, έχει καταφέρει να ξεκολλήσει από τα χαμηλά έτους των 11 ευρώ, επανερχόμενη σταδιακά στα επίπεδα των 12 ευρώ.

Βέβαια, εξακολουθεί να απέχει σχεδόν 15% από τα ιστορικά υψηλά των 14,1 ευρώ (συνεδρίαση 5/4). Το ελκυστικό σημείο εισόδου σε σχέση με τα θεμελιώδη μεγέθη, αποτελεί βασικό όπλο σ’ αυτήν την προσπάθεια, δεδομένου ότι ο δείκτης πολλαπλασιαστή κερδοφορίας P/E υπολογίζεται μόλις στο 7,3x.

Χρηματιστήριο: Ποιες ελληνικές εισηγμένες θα γίνουν οι επόμενοι…. δισεκατομμυριούχοι;

ΔΑΑ

Από την πλευρά της, η μετοχή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, παρά τις υψηλές προσδοκίες μετά την ακριβοθώρητη IPO του Φεβρουαρίου, βρίσκεται καθηλωμένη κάτω των 8 ευρώ, στα χαμηλότερα επίπεδα της -ομολογουμένως σύντομης- χρηματιστηριακής της διαδρομής. Από την πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσης έχει υποχωρήσει κατά 5,1%, ενώ η απόσταση από τα ενδοσυνεδριακά υψηλά των 9,5 ευρώ προσεγγίζει το 19%.

Ωστόσο, όπως και στην περίπτωση της Autohellas, όλα αυτά δεν δικαιολογούνται από τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα, με τον δείκτη P/E να παραμένει σε μονοψήφια επίπεδα, δηλαδή κάτω του 10x.

ΕΥΔΑΠ

H μετοχή της ΕΥΔΑΠ, την ίδια στιγμή, διολισθαίνει κατά 6,4% μέσα στο 2024, καθώς έχει αναδιπλωθεί κάτω των 6 ευρώ, τα οποία αποτελούν την τιμή εκκίνησης για το τρέχον έτος. Βέβαια, υπάρχει και η άλλη ανάγνωση, η οποία αναφέρει ότι η μετοχή έχει ανακάμψει κατά τουλάχιστον 6% από τα χαμηλά 4ετίας των 5,3 ευρώ, τα οποία είχαν σημειωθεί τον Μάρτιο.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, είναι σαφές ότι η χρηματιστηριακή πορεία της εταιρείας δεν είναι και η καλύτερη δυνατή, πληρώνοντας το… μάρμαρο για την κοινωνική τιμολογιακή πολιτική και την στήριξη των καταναλωτών κατά τη διάρκεια της δύσκολης περιόδου της ενεργειακής κρίσης.

Motor Oil

Όσον αφορά την περίπτωση της Motor Oil, η οποία περιορίζεται κατά 4% μέσα στο 2024, η βασική αιτία της μέχρι στιγμής υπο-απόδοσης συνίσταται στην απόφαση της κυβέρνησης να επαναλάβει και φέτος τον έκτακτο φόρο στην ετήσια κερδοφορία.

Δεν είναι τυχαίο ότι οι αθροιστικές απώλειες από τα τέλη Μαΐου – αρχές Ιουνίου (δηλαδή πριν την ανακοίνωση του μέτρου) προσεγγίζουν το 20%, με αποτέλεσμα σήμερα η μετοχή να διαπραγματεύεται στα 23 ευρώ.

Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η αποτίμηση των 2,5 δισ. ευρώ θεωρείται αρκετά ελκυστική, με τον δείκτη P/E να υπολείπεται του 4x.

Οικονομάκης: O manager που διπλασίασε την κερδοφορία και το… «made in Greece» e-σκούτερ

(Τα παραπάνω αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν συνιστούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής)