Όταν το 1990 ξεκινούσε το εγχείρημα της AS Company, ουδείς περίμενε ότι θα κατάφερνε να καταστεί συνώνυμο του παιχνιδιού. Με ετήσιες πωλήσεις 28,7 εκατ. ευρώ και καθαρή κερδοφορία 4,5 εκατ. ευρώ, ο Στράτος Ανδρεάδης, ιδρυτής και πρόεδρος της εταιρείας, αποτελεί το αγαπημένο πρόσωπο πολλών… παιδιών. Άλλωστε, πρόκειται για τον άνθρωπο, ο οποίος «γνώρισε» τους Power Rangers στο ελληνικό κοινό, ενώ λάνσαρε το πρώτο παιδικό computer.
Από τους Power Rangers στη Σοφοκλέους
Έχοντας ως σταθερή βάση τη Θεσσαλονίκη, μόλις το 1991 ο Στράτος Ανδρεάδης «κατεβαίνει» στην Αθήνα, ανοίγοντας παράρτημα στη Νέα Ιωνία. Η συνεργασία με τους Ιάπωνες φέρνει τους Power Rangers στην ελληνική αγορά μόλις το 1993, ενώ δύο χρόνια αργότερα ο ιδρυτής της AS Company κάνει άνοιγμα στην αγορά της Κίνας.
Αφού προκαλεί έναν μίνι – σεισμό στην αγορά με το «Computer για Παιδιά», το 1999 ξεκινά τη συνεργασία με τη Walt Disney και το 2000 αποφασίζει να περάσει το κατώφλι του Χρηματιστηρίου Αθηνών.
Χρηματιστήριο – Τράπεζες: «Αντέχει» το φετινό ράλι με αποδόσεις έως +26%
Το 2004, σε συνεργασία με την Ολυμπιακή Επιτροπή, δημιουργεί ειδικά παζλ και επιτραπέζια παιχνίδια για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας.
Οι εποχές της σταθερής ανάπτυξης οδηγούν σε μια πλεονάζουσα ρευστότητα, η οποία επιτρέπει τη μετεγκατάσταση σε ιδιόκτητο ακίνητο στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης.
Το 2007, ο Στράτος Ανδρεάδης κάνει «ποδαρικό» στη λιανική, με τα καταστήματα ιταλικών παιδικών ρούχων Idexe. Το 2016 ιδρύει την πρώτη θυγατρική στην Κύπρο, ενώ δύο χρόνια αργότερα ακολουθεί η Ρουμανία.
Έχοντας στρατηγικές συνεργασίες με τους οίκους – δημιουργούς όλων των αγαπημένων ηρώων των παιδιών, η AS Company εξακολουθεί να διατηρεί ισχυρή θέση στο παιχνίδι και κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, διανέμοντας προϊόντα με τις φιγούρες της Disney, τον Spider-Man, τους Avengers, το Star Wars, τα Minions, την Peppa, τα Χελωνονιτζάκια κ.α.
Πρόσφατα, δε, η διοίκηση Ανδρεάδη επιβεβαίωσε τις προχωρημένες διαπραγματεύσεις για την αποκλειστική διανομή νέων προϊόντων για βρέφη και παιδιά, μέσω της ιταλικής Artsana (Chicco και Boppy) και της ολλανδικής Maxi Miliaan (Bebe Comfort και Safety First).
Το real estate
Κι όλα αυτά, φυσικά, ενόσω εδώ και μερικά χρόνια η εισηγμένη επενδύει συστηματικά στον κλάδο του real estate, έχοντας αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο μελλοντικής δραστηριοποίησης στον τομέα των τουριστικών καταλυμάτων.
Άλλωστε, η AS Company διατηρεί έναν αρκετά υγιή ισολογισμό, με τον καθαρό δανεισμό να είναι αρνητικός κατά 13,8 εκατ. ευρώ, τα ίδια κεφάλαια να ξεπερνούν τα 37 εκατ. ευρώ και το καθαρό κεφάλαιο κίνησης να προσεγγίζει τα 15 εκατ. ευρώ.
Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα η μετοχή της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο Αθηνών να βρίσκεται πλέον μία «ανάσα» από τα υψηλά 4ετίας των 2,8 ευρώ, έχοντας καταγράψει κέρδη σχεδόν 15% μέσα στο 2024.
Παρά την άνοδο, μάλιστα, η τρέχουσα αποτίμηση των 36 εκατ. ευρώ θεωρείται αρκετά «φθηνή», δεδομένου ότι ο δείκτης πολλαπλασιαστή κερδοφορίας P/E ανέρχεται στο 7,7x και ο δείκτης λογιστικής αξίας P/BV κυμαίνεται κάτω του 1x.
(Τα παραπάνω αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν συνιστούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής)