Μια σκληρή… μάχη, η οποία θα έχει διάρκεια έναν ολόκληρο μήνα, θα ξεκινήσει την αμέσως επόμενη εβδομάδα στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Κι αυτό, διότι όλες οι συνεδριάσεις του Απριλίου θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στο ποιες εισηγμένες θα «υποβιβαστούν» και ποιες θα «προβιβαστούν» στον δείκτη υψηλής κεφαλαιοποίησης (FTSE 25)
Σύμφωνα με τον νέο κανονισμό, η επικείμενη αναδιάρθρωση του Μαΐου θα λάβει χώρα με βάση τη μέση κεφαλαιοποίηση της εκάστοτε εταιρείας στον τελευταίο μήνα, δηλαδή στον Απρίλιο -και όχι με βάση την κεφαλαιοποίηση της τελευταίας εργάσιμης ημέρας, όπως ίσχυε μέχρι πρότινος.
Αυτή η αλλαγή, αναμφίβολα, αυξάνει τη σημασία όλων των συνεδριάσεων του Απριλίου και ρίχνει έξτρα… αλατοπίπερο στην όλη διαδικασία, η οποία έχει αποκτήσει ιδιαίτερη σημασία χάρη και στην ευρύτερη ευφορία που επικρατεί στο Χρηματιστήριο. Άλλωστε, η παρουσία στον «25άρη» αφενός συνοδεύεται από ενισχυμένες ροές κεφαλαίων, αφετέρου εκτοξεύει την ορατότητα των εταιρειών.
Λαμβάνοντας υπόψη τα σημερινά δεδομένα, μπορούμε να εκτιμήσουμε ότι το ενδιαφέρον στρέφεται κυρίως σε εννέα εταιρείες, οι οποίες είτε βρίσκονται κοντά στη ζώνη «υποβιβασμού», είτε βρίσκονται κοντά στη ζώνη «προβιβασμού». Φυσικά, η κάθε μία ξεκινά τον «αγώνα» του Απριλίου από διαφορετική θέση και διαφορετικές πιθανότητες.
Από τις εταιρείες, οι οποίες ήδη βρίσκονται στον «25αρη», αυτήν τη στιγμή τη χαμηλότερη κεφαλαιοποίηση -και άρα τον μεγαλύτερο κίνδυνο διαγραφής- διαθέτουν οι Quest Συμμετοχών και ΕΥΔΑΠ με 628 εκατ. ευρώ. Ακολουθεί η Autohellas με 654 εκατ. ευρώ, ενώ πιο ασφαλείς μπορούν να νιώθουν οι ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ και Σαράντης.
Οι υποψήφιες για… άνοδο
Από την άλλη πλευρά, την είσοδο στη κεντρική «βιτρίνα» του Χρηματιστηρίου διεκδικούν έως και πέντε εισηγμένες. Ωστόσο, είναι πιθανό να μην τα καταφέρουν και οι πέντε, καθώς ο αριθμός των «εισιτηρίων» για τον FTSE 25 ενδεχομένως θα είναι μικρότερος.
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, με χρηματιστηριακή αξία 2,5 δισ. ευρώ, θα πρέπει να θεωρείται το απόλυτο φαβορί για ένταξη στα blue chips, ενώ αρκετές πιθανότητες συγκεντρώνει κι η Intrakat με τρέχουσα κεφαλαιοποίηση 866 εκατ. ευρώ. Από εκεί και πέρα, τη δική τους «μάχη» θα δώσουν οι Intralot και ΟΛΠ, οι οποίες αποτιμώνται στα 682 εκατ. ευρώ.
Ας σημειωθεί ότι μπορεί η είσοδος στον «25άρη» να καθορίζεται από τη μέση κεφαλαιοποίηση, αλλά η στάθμιση διαμορφώνεται από μια σειρά άλλων κριτηρίων, όπως είναι για παράδειγμα η εμπορευσιμότητα, η ελεύθερη διασπορά κ.α.
Όλα αυτά προμηνύουν έναν… συναρπαστικό Απρίλιο, μέσα στον οποίο όλα μπορούν να αλλάξουν.
Η τρέχουσα κεφαλαιοποίησης των εννέα εταιρειών που εμπλέκονται στην αναδιάρθρωση του Μαΐου
• ΔΑΑ 2,5 δισ. ευρώ
• Intrakat 866 εκατ. ευρώ
• Σαράντης 772 εκατ. ευρώ
• ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ 743 εκατ. ευρώ
• Intralot 682 εκατ. ευρώ
• ΟΛΠ 682 εκατ. ευρώ
• Autohellas 654 εκατ. ευρώ
• ΕΥΔΑΠ 628 εκατ. ευρώ
• QUEST 628 εκατ. ευρώ
(Τα παραπάνω αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν συνιστούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής)