Ράλι της τάξης του 65% καταγράφει στο τελευταίο 12μηνο ο κατασκευαστικός κλάδος στο Χρηματιστήριο Αθηνών, με τον τομέα να συνεχίζει τις υψηλές πτήσεις, μετά την προσαρμογή (εξαγορές, συγχωνεύσεις, μετοχικές αλλαγές) που συντελέστηκε τα τελευταία χρόνια, όταν και η «εικόνα» του τομέα ανανεώθηκε εκ βάθρων.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παραμένει ως η κορυφαία κατασκευαστική στην Ελλάδα κι αυτό, εύλογα, αποτυπώνεται και στο ταμπλό, όπου διαθέτει κεφαλαιοποίηση 1,4 δισ. ευρώ. Η μετοχή απέχει ελάχιστα (-5%) από το υψηλό 20ετίας των 14,6 ευρώ, ενώ μετά την ανάληψη των νέων έργων σε Αττική Οδό και ΒΟΑΚ οι αναλυτές έχουν σπεύσει να αναπροσαρμόσουν την τιμή – στόχο σε επίπεδα άνω των 20 ευρώ.
Η Intrakat, αναμφίβολα, παρουσιάζει την ισχυρότερη αναπτυξιακή ορμή, καθώς μετά την είσοδο των Μπάκου – Καϋμενάκη – Εξάρχου και την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ αποτελεί τον Νο.2 «παίχτη». Με μεταβολή άνω του 200% από τον Ιανουάριο του 2023 και άνω του 6% από τις αρχές του έτους, η εταιρεία αξίζει πλέον 782 εκατ. ευρώ, απέχοντας ελάχιστα από το πρόσφατο ρεκόρ 14ετίας των 800 εκατ. ευρώ. Το επόμενο στοίχημα είναι σίγουρα η είσοδος στον κλάδο της υψηλής κεφαλαιοποίησης.
Η Ελλάκτωρ, από την πλευρά της, αν και δεν διαθέτει πλέον κατασκευαστικό βραχίονα (μετά την πώληση της ΑΚΤΩΡ), εξακολουθεί να θεωρείται υπολογίσιμο μέγεθος στις παραχωρήσεις, με τη χρηματιστηριακή αξία να ανέρχεται σε 877 εκατ. ευρώ και τη μετοχή να κυμαίνεται στα 2,5 ευρώ. Η απώλεια της χρυσοφόρου Αττικής Οδού αποτελεί σίγουρα πλήγμα, αλλά το μεγάλο ταμείο (ξεπερνά τα 600 εκατ. ευρώ) συνιστά βασικό πλεονέκτημα και υπόσχεται ενδιαφέρουσες εξελίξεις για τη συνέχεια.
Από εκεί και πέρα, μετά το μεγάλο ράλι του 2023, ο ΑΒΑΞ φαίνεται ότι έχει εισέλθει σε διορθωτική πορεία (-10% από τις αρχές του 2024), με τη μετοχή να απομακρύνεται ελαφρώς από τα πρόσφατα υψηλά 10ετίας του 1,8 ευρώ. Η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης υπαναχωρεί πλέον κάτω των 250 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά τις μικρότερες Δομική Κρήτης και ΕΚΤΕΡ, εδώ τα κέρδη του τελευταίου 12μηνου είναι τεράστια, με τις αποδόσεις να ξεπερνούν το 400% και το 170%, αντίστοιχα. Από τις αρχές του έτους, δε, η άνοδος φθάνει στο +20% και στο +7%, ενώ οι τιμές των δύο μετοχών βρίσκονται στο υψηλότερο σημείο της τελευταίας 20ετίας. Η κεφαλαιοποίηση κυμαίνεται στα 65 και στα 50 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα, με το ανεκτέλεστο έργων να βελτιώνεται διαρκώς (90 εκατ. για τη ΔΟΜΙΚΗ και 108 εκατ. για την ΕΚΤΕΡ). Το αν θα καταφέρουν να δώσουν συνέχεια στην ανοδική πορεία και να αλλάξουν «επίπεδο» μένει να αποδειχθεί στην πορεία.