Αλλαγές στην άτυπη «κούρσα» των πολυτιμότερων εταιρειών του Χρηματιστηρίου καταγράφονται το τελευταίο διάστημα, ανατρέποντας ισορροπίες που είχαν παγιωθεί καθ’ όλη τη διάρκεια των τελευταίων ετών, απόρροια φυσικά της μετεξέλιξης αρκετών εισηγμένων αλλά και της στασιμότητας ορισμένων άλλων.
Στην «κορυφή» συναντούμε την απόλυτα κυρίαρχη Coca – Cola, η οποία αξίζει τουλάχιστον 10 δισ., έχοντας αφήσει πίσω την «καθίζηση» από το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία και την απώλεια της πολύτιμης ρωσικής αγοράς.
Τη δεύτερη θέση, εκεί όπου είχε πιάσει… στασίδι τα τελευταία χρόνια ο ΟΤΕ, πλέον διεκδικούν δύο τράπεζες. Ο λόγος για τις Eurobank και Εθνική, οι οποίες με αξία 6,4 και 6,2 δισ. αντίστοιχα, πιστοποιούν το ολικό comeback του κλάδου, έπειτα από αρκετά χρόνια απαξίωσης.
Στην 4η θέση βρίσκεται ο ΟΠΑΠ, ο οποίος πέρυσι κάποια στιγμή έφθασε έως και το «Νο.2». Σήμερα, με κεφαλαιοποίηση 5,9 δισ., απέχει κάτι λιγότερο από 500 εκατ. από τη 2η θέση.
Όμως, κάτι λιγότερο από 400 εκατ. είναι και το προβάδισμα που διατηρεί έναντι της 5ης Mytilineos, της οποίας η αναρρίχηση είναι εντυπωσιακή. Με αξία 5,5 δισ., ο Όμιλος αναμένεται να κινηθεί μόνο προς τα πάνω, έχοντας και το θέλγητρο της παράλληλης διαπραγμάτευσης στο Λονδίνο. Επομένως, όλοι θεωρούν ζήτημα χρόνου την περαιτέρω άνοδο στον πίνακα των κεφαλαιοποιήσεων.
Το μεγάλο ερωτηματικό αφορά τον ΟΤΕ, ο οποίος έχει κατρακυλήσει στην 6η θέση, μένοντας εκτός του top-5 για πρώτη φορά έπειτα από πολλά χρόνια. Η ΔΕΗ έπεται στην 7η θέση με 4,6 δισ., ενώ ακολουθούν οι Πειραιώς και Alpha με 4,2 και 3,7 δισ., αντίστοιχα. Όλοι οι αναλυτές ποντάρουν ότι οι δύο τράπεζες θα βελτιώσουν τα νούμερά τους μέσα στο 2024.
Σε ένα ιδανικό σενάριο, επομένως, στο τέλος της χρονιάς το Χ.Α. έχει τη δυνατότητα να διαθέτει έως και εννέα εισηγμένες με αξία άνω των 5 δις. Αρκεί o OTE να μην χάσει 9% και οι ΔΕΗ – Πειραιώς – Alpha να αυξηθούν κατά 8%, 20% και 35%, αντίστοιχα..
Την πρώτη δεκάδα κλείνει η Jumbo, η οποία διαθέτει κεφαλαιοποίηση 3,6 δισ., με το περιθώριο ανόδου να είναι αρκετά υψηλό. Σε απόσταση έχουμε τα δύο διυλιστήρια (Motor Oil 2,8 δισ. και Helleniq Energy 2,1 δισ.), στα οποία όμως πολύ σύντομα θα μπει.. σφήνα το «Ελ. Βενιζέλος», το οποίο μόλις ολοκληρώσει την εισαγωγή στο Χ.Α. θα έχει αξία έως 2,4 δισ.
Όσον αφορά τις υπόλοιπες θέσεις της πρώτης 20άδας, η τρέχουσα κατάταξη είναι η εξής: Prodea με 1,87 δισ., Titan με 1,80 δισ., Τέρνα Ενεργειακή με 1,75 δισ., Viohalcο με 1,57 δισ., ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με 1,41 δισ., Cenergy με 1,40 δισ., Lamda με 1,21 δισ. και Aegean με 1,06 δισ.