Το δικό της ανοδικό σερί «χτίζει» μέσα στο 2024 η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία βρίσκεται μία «ανάσα» από το ιστορικό υψηλό των 14,6 ευρώ.
Πιο συγκεκριμένα, ο τίτλος της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο Αθηνών ενισχύεται κατά τουλάχιστον 2,5% στη συνεδρίαση της Πέμπτης, με αποτέλεσμα να αναρριχάται στα 14,3 ευρώ.
Οι αγοραστές επιδίδονται σε υψηλό όγκο συναλλαγών, καθώς μέχρι τις 2.15 το μεσημέρι είχαν διακινήσει 165.000 τεμάχια, συνολικής αξίας 2,3 εκατ. ευρώ. Αυτό το νούμερο ήδη αντιστοιχεί στο 190% του μέσου ημερήσιου τζίρου.
Από τις αρχές του έτους, χωρίς να ληφθεί υπόψη η σημερινή συνεδρίαση, η οποία αναμένεται να αποτελέσει την 5η συνεχόμενη ανοδική, η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μετρά σωρευτικά κέρδη άνω του 6%, μπαίνοντας με το δεξί στο 2024.
Αυτή η μεταβολή έρχεται σε αντιδιαστολή με την επίδοση του 2023, όταν η κατασκευαστική εταιρεία υπο-απόδωσε σε σχέση με τον Γενικό Δείκτη (+40%), καταγράφοντας άνοδο μόλις 20%.
Φυσικά, σημαντικό ρόλο σ’ αυτό διαδραμάτισε η αβεβαιότητα γύρω από την τύχη των διαπραγματεύσεων για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, όπου η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ελέγχει άμεσα το 37%, ενώ αν λάβουμε υπόψη και το ποσοστό του Γιώργου Περιστέρη, ξεπερνά το 48%.
Παρότι μέχρι και σήμερα, ουδείς γνωρίζει με ακρίβεια τι μέλλει γενέσθαι με το κυοφορούμενο deal, είναι βέβαιο ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εξακολουθεί να αποτελεί τη Νο.1 κατασκευαστική εταιρεία, έχοντας αναλάβει μερικά από τα μεγαλύτερα project, όπως είναι για παράδειγμα η Αττική Οδός, η Εγνατία Οδός, το καζίνο στο Ελληνικό κ.α. Το ανεκτέλεστο, δε, υπολογίζεται σε τουλάχιστον 5,5 δισ. ευρώ.
Για το 9μηνο του 2023, η διοίκηση της εισηγμένης ανακοίνωσε προσαρμοσμένα κέρδη της τάξης των 88,8 δισ. ευρώ, σημειώνοντας μικρή μείωση σε σχέση με το 2022 (93,2 εκατ. ευρώ). Ωστόσο, επιφυλάχθηκε για βελτίωση των μεγεθών στο επόμενο χρονικό διάστημα, χάρη στη σταδιακή ενσωμάτωση διάφορων έργων. Από την άλλη πλευρά, το καθαρό χρέος παραμένει στο 1,6 δισ. ευρώ.
Σήμερα, η χρηματιστηριακή αξία της εισηγμένης κυμαίνεται στα όρια του 1,5 δισ. ευρώ.