Οι μετοχές της Tesla πρόκειται να υποχωρήσουν για όγδοη συνεχόμενη ημέρα – το μεγαλύτερο σερί απωλειών για την κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων – εν μέσω ανησυχιών για υποχώρηση της ζήτησης και ευρύτερης ανησυχίας για τα περιουσιακά στοιχεία.
Η μετοχή σημείωσε πτώση 3,6% στις προσυνεδριακές συναλλαγές, με τις απώλειες να ανέρχονται σε 69% φέτος, κάτι που φέρει την Tesla μεταξύ των χειρότερων επιδόσεων στον δείκτη S&P 500 το 2022. Η τιμή πριν από την αγορά υποδηλώνει περαιτέρω απώλεια 12,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων κεφαλαιοποίηση αγοράς, με την αξία της εταιρείας να είναι ήδη κάτω από αυτή των Walmar., JPMorgan και Nvidia με δεδομένη την ύφεση.
Σε μία σύγκριση με άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, η Ford σημειώνει πτώση 45% και η General Motors 43% από τις αρχές του έτους.
Από την IPO της το 2010, η Tesla έχει εμφανίσει μόνο μία χρονιά ακόμη ετήσια πτώση. Αυτό συνέβη το 2016, όταν η μετοχή της έχασε μόλις το 11% της αξίας της.
Μόνο τον Δεκέμβριο η μετοχή της εταιρείας έκανε βουτιά 43%, στον χειρότερο με διαφορά μήνα όλων των εποχών. Έως τώρα σε κανέναν μήνα δεν είχε υποχωρήσει περισσότερο από 25%. Στο τέταρτο τρίμηνο, η μετοχή εμφανίζει απώλειες 58% – σε ακόμη ένα αρνητικό ρεκόρ. Έως τώρα η χειρότερη επίδοση τριμήνου ήταν της τάξης του 38%. Ήρθε και πάλι φέτος, κατά το διάστημα Απριλίου – Ιουνίου.
Οι μετοχές υποχώρησαν 11% την Τρίτη, αφού το Reuters ανέφερε ότι η Tesla σχεδιάζει να μειώσει την παραγωγή στο εργοστάσιό της στη Σαγκάη, αναζωπυρώνοντας τους φόβους για τη ζήτηση. Αυτό προστέθηκε στις ανησυχίες που πυροδότησε μια ξεχωριστή αναφορά την περασμένη εβδομάδα ότι η Tesla προσέφερε στους αμερικανούς καταναλωτές έκπτωση 7.500 δολαρίων για να παραλάβουν τα δύο μοντέλα της με τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων πριν από το τέλος του έτους.
Για την Tesla, της οποίας η αποτίμηση βασίζεται στις μελλοντικές προοπτικές ανάπτυξής της, αυτές οι ανησυχίες αντανακλούν σημαντικό κίνδυνο.