Ξεκινά η πιλοτική εφαρμογή της νέας πλατφόρμας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), το ψηφιακό πελατολόγιο.
Η αρχή θα γίνει στους επαγγελματίες του κλάδου του αυτοκινήτου ενώ τον Ιούλιο θα επεκταθεί στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο εκδηλώσεων και δεξιώσεων.
Μέσω της νέας εφαρμογής η ΑΑΔΕ θα μπορεί να «παρακολουθεί» και να καταγράφει την είσοδο και έξοδο κάθε οχήματος σε πάρκινγκ, πλυντήρια, συνεργεία και εταιρίες ενοικίασης. Έως τον Ιούνιο η εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη μέσω κινητού τηλεφώνου και θα ενταχθεί στην πλατφόρμα MyDATAapp που ήδη χρησιμοποιούν επαγγελματίες και επιχειρήσεις.
Έτσι, όταν ένα αυτοκίνητο θα εισέρχεται ή θα εξέρχεται από ένα συνεργείο, πάρκινγκ, εταιρία ενοικίασης ή πλυντήριο, ο επαγγελματίας θα σκανάρει την πινακίδα του οχήματος. Αυτόματα ο αριθμός κυκλοφορίας θα συμπληρώνεται στο ψηφιακό πελατολόγιο. Όταν το όχημα θα εξέρχεται από την επιχείρηση, ο επιχειρηματίας θα πρέπει να σκανάρει την απόδειξη ή το τιμολόγιο που θα έχει εκδοθεί με άμεση ενημέρωση του πελατολογίου. Έτσι θα ολοκληρώνεται η διαδικασία και η συναλλαγή.
Ένταξη στην εφαρμογή MyData
Όπως τόνισε ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής στο Φόρουμ των Δελφών, εντός του Ιουνίου σχεδιάζεται η ένταξη του ψηφιακού πελατολογίου στην εφαρμογή κινητού My Data App, και με αυτό τον τρόπο θα γίνεται πιο εύκολη ακόμα η διαχείριση. Δηλαδή θα μπορεί κάποιος να σκανάρει την πινακίδα από το κινητό και να φέρνει την πληροφορία στην εφαρμογή, ενώ μετά το «κλείσιμο» της συναλλαγής θα μπορεί να σκανάρει και την απόδειξη ή το τιμολόγιο για να φαίνεται αν και πότε έγινε και η έξοδος του οχήματος.
Η επόμενη φάση αφορά έναν εντελώς διαφορετικό –αλλά εξίσου κρίσιμο– χώρο: τις εκδηλώσεις. Γάμοι, βαφτίσεις, δεξιώσεις, πάρτι και κάθε είδους μαζική διοργάνωση πρόκειται να ενταχθούν στο σύστημα του ψηφιακού πελατολογίου, με στόχο η εφαρμογή να ξεκινήσει πιλοτικά τον Ιούλιο. Όσον αφορά την πλήρη εφαρμογή, τοποθετείται το Φθινόπωρο.
Ο στόχος είναι διπλός: να καταγραφεί η πραγματική επιχειρηματική δραστηριότητα στους κλάδους αυτούς, και παράλληλα να ενισχυθεί η διαφάνεια και η τήρηση φορολογικών υποχρεώσεων σε κλάδους όπου η καταγραφή πελατών παραμένει έως σήμερα αποσπασματική ή ανύπαρκτη.
Τι παρακολουθείται
Μέσω του ψηφιακού πελατολογίου, ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο online του πελάτες των επιχειρήσεων και θα εντοπίζει όσους δεν κόβουν αποδείξεις, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα διασταυρώσεων και συγκρίσεων με ομοειδείς επιχειρήσεις.
Το Ψηφιακό Πελατολόγιο προσφέρει στους επαγγελματίες αυτοματοποίηση στη διαχείριση των πελατών τους και συμμόρφωση με τις φορολογικές απαιτήσεις, μέσω μιας σειράς προηγμένων λειτουργιών όπως :
- Καταχώριση νέων πελατών
- Ενημέρωση και τροποποίηση υφιστάμενων εγγραφών
- Ακύρωση πελατών χωρίς την ανάγκη χειροκίνητης υποβολής εγγράφων
- Συσχέτιση των εγγραφών με αποδείξεις και παραστατικά.