Skip to main content

Κίνηση: Τι θα γίνει με την κάθοδο του Κηφισού – Έργα ανακούφισης εξετάζει το υπ. Μεταφορών

INTIME

Έργα ανακούφισης του κυκλοφοριακού στον Κηφισό επεξεργάζεται το Υπουργείο

Το λεκανοπέδιο «υποφέρει» από το κυκλοφοριακό πρόβλημα, με τον Κηφισό να είναι το μεγάλο «βάσανο» ιδίως στην κάθοδο στο ύψος της Μεταμόρφωσης όπου παρατηρούνται καθημερινά τεράστιες ουρές.

Στελέχη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναζητούν τρόπους να δοθεί μια λύση στο πρόβλημα αυτό.

Το σημείο που παρατηρείται το πρόβλημα και ταλαιπωρεί καθημερινά χιλιάδες κόσμο είναι η έξοδος των αυτοκινήτων που εξέρχονται από την Αττική οδό με κατεύθυνση την τον Πειραιά την Αθήνα, το Περιστέρι, το Αιγάλεω και γενικά τους δήμους της ευρύτερης του κεντρικού και νότιου τομέα του λεκανοπεδίου.

Όλα αυτά τα αυτοκίνητα σήμερα είτε έρχονται από το αεροδρόμιο και τα βόρεια προάστια μέσω της Αττικής οδού είτε από την Πελοπόννησο και την Δυτική Ελλάδα μέσω της Αττικής οδού και θέλουν να κατευθυνθούν προς την προς το κέντρο της Αθήνας πέφτουν όλα πάνω στο καθοδικό ρεύμα της λεωφόρου Κηφισού όπου υπάρχουν μόνο δύο λωρίδες κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα να σχηματίζονται ουρές χιλιομέτρων.

Κόμβος Σκαραμαγκά

Τεράστια ανάσα στην λεωφόρο Κηφισού και στο τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει κυρίως το πρωί και στα δύο ρεύματα, ανοδικό και καθοδικό, αναμένεται να δώσουν επίσης και τα έργα που θα ξεκινήσουν πολύ σύντομα στον οδικό κόμβο του Σκαραμαγκά και θα ολοκληρωθούν σε τρία χρόνια από τη δημοπράτηση τους

Σύμφωνα με κορυφαία στελέχη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το έργο του Σκαραμαγκά με τρεις ανισόπεδους κόμβους αναμένεται να δημοπρατηθεί κατά πάσα πιθανότητα το Μάιο.

Συζήτηση για το έργο αυτό έγινε πριν από δύο μήνες στο υπουργικό συμβούλιο.

Με την ολοκλήρωση του θα ανακουφιστεί κατά πολύ η λεωφόρος Κηφισού καθώς μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο θα πάρει η δυτική περιφερειακή του Αιγάλεω η οποία με αερογέφυρες θα συνδεθεί και με την λεωφόρο Σχιστού αλλά και με τα δύο ρεύματα της εθνικής οδού.

Ένας οδηγός που θα θέλει να μεταβεί στα βόρεια προάστια από τον Πειραιά θα έχει την εναλλακτική να χρησιμοποιήσει την λεωφόρο Σχιστού και στη συνέχεια την δυτική περιφερειακή του Αιγάλεω και να μπει στην Αττική οδό, στα σύνορα του Ασπροπύργου με την Ζοφριά αλλά και το αντίθετο.

Το αντικείμενο του δημοπρατούμενου έργου αφορά στην αναβάθμιση της οδικής υποδομής στην περιοχή του Σκαραμαγκά, όπου συμβάλουν η Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου με τη Λεωφόρο Σχιστού (Ανισόπεδος Κόμβος Σχιστού) και πρόκειται να συμβάλει η υπό ολοκλήρωση Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρος Αιγάλεω (ΔΠΛΑ).

Με την υλοποίηση του έργου, συνολικού μήκους 7,4 χλμ., θα ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας ΔΠΛΑ-Σχιστού, με τη δημιουργία δύο νέων Ανισόπεδων Κόμβων (Σκαραμαγκά και Ναυπηγείων) και την αναβάθμιση του υφιστάμενου Ανισόπεδου Κόμβου Σχιστού.

Η υλοποίηση του έργου είναι απαραίτητη για τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στην περιοχή του Σκαραμαγκά, όπου οι καθυστερήσεις υπερβαίνουν τα αποδεκτά επίπεδα σε καθημερινή βάση κατά τις ώρες αιχμής.

Παράλληλα, το έργο θα προσφέρει εναλλακτική διαδρομή για μετακινήσεις από την Αττική Οδό προς τον Πειραιά και τα νοτιοδυτικά προάστια του λεκανοπεδίου, συμβάλλοντας στην αποσυμφόρηση της Λ. Κηφισού.

Επιπλέον, στο πλαίσιο της προαίρεσης, προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η οδική σύνδεση με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο του Επιχειρηματικού Πάρκου Φυλής, μήκους 2,3 χλμ. το οποίο περιλαμβάνει αναβάθμιση δύο (2) κόμβων σύνδεσης με τον Χώρο Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ) και με τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ. Έργο, το οποίο, επίσης, θα βοηθήσει στην αποσυμφόρηση του Κηφισού.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Οφέλη

Σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών τα αναμενόμενα οφέλη από την υλοποίηση του έργου είναι:

Η δημιουργία του άξονα Λ. Σχιστού – ΔΠΛΑ.

Η εξάλειψη κυκλοφοριακών προβλημάτων στη Λ. Σχιστού.

Η εκτροπή κυκλοφορίας από τη Λ. Κηφισού στον νέο άξονα Σχιστού – ΔΠΛΑ.

Η αναβάθμιση Ε.Ο. Αθηνών Κορίνθου με τρεις (3) λωρίδες στην περιοχή των Ανισόπεδων Κόμβων Σχιστού – Σκαραμαγκά.

Η δημοπράτηση του έργου προγραμματίζεται εντός του α’ τετραμήνου του 2025, ενώ η κατασκευή του θα έχει διάρκεια τριών ετών από την υπογραφή της σύμβασης. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 70 εκατ. ευρώ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ