Skip to main content

Υπ. Ανάπτυξης: Συνεχίζει το pressing στην αγορά βασικών καταναλωτικών αγαθών

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/ EUROKINISSI

Χθες η ηγεσία του ΥΠΑΝ πραγματοποίησε συνάντηση με εκπροσώπους των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, της εγχώριας βιομηχανίας και πολυεθνικών ομίλων

Συνεχίζει το pressing στην αγορά βασικών καταναλωτικών αγαθών και δη των τροφίμων το Υπουργείο Ανάπτυξης, προκειμένου να διατηρηθεί σε μηδενικά επίπεδα ο κλαδικός πληθωρισμός.

Χθες η ηγεσία του ΥΠΑΝ πραγματοποίησε συνάντηση με εκπροσώπους των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, της εγχώριας βιομηχανίας και πολυεθνικών ομίλων.

Όπως αναφέρουν πληροφορίες της «Ν» επί της ουσίας η ηγεσία του ΥΠΑΝ θέλησε να στείλει το μήνυμα «επαγρύπνησης» στην αγορά και κυρίως στην πλευρά της βιομηχανίας ώστε να αποφευχθεί ένα νέο κύμα ανατιμήσεων στο ράφι.

Ο αρμόδιος υπουργός Τάκης Θεοδωρικάκος χωρίς να προχωρήσει σε οποιαδήποτε δέσμευση σε ό,τι αφορά στο ενδεχόμενο παράτασης του πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους, το οποίο με βάση τα υφιστάμενα δεδομένα εκπνέει στις 30 Απριλίου, ζήτησε από τους εκπροσώπους της αγοράς «να μην επαναπαύονται και να συνεχίζουν με τον ίδιο ρυθμό».

Ιδιαίτερη μνεία έγινε σε συγκεκριμένες ομάδες προϊόντων όπως μοσχάρι, καφές, κακάο, χυμό πορτοκαλιού, οι τιμές των οποίων καταγράφουν ρεκόρ στο χρηματιστήριο εμπορευμάτων επηρεάζοντας όλη την αλυσίδα παραγωγής καθώς ως πρώτη ύλη «ακουμπούν» σε ένα διευρυμένο κωδικολόγιο προϊόντων.

Ο υπουργός φέρεται ότι ζήτησε από την αγορά να προχωρήσει στο όσο το δυνατό μεγαλύτερη απορρόφηση της επιβάρυνσης από τις εισαγωγές των εν λόγω προϊόντων και κινηθεί λελογισμένα. Ταυτόχρονα, ζήτησε να μην ανατιμηθούν οι κατάλογοι σε άλλα προϊόντα, στη περίπτωση που η αγορά επιδιώξει να ισοσκελίσει την εισαγόμενη επιβάρυνση μέσα από ανατιμήσεις σε άλλους κωδικούς.

Η ηγεσία του ΥΠΑΝ επιδιώκει να διατηρήσει μηδενικό το κλαδικό πληθωρισμό και όπως δήλωσε, μετά το πέρας της συνάντησης ο Τ. Θεοδωρικάκος «έχουμε πετύχει να έχουμε τον μικρότερο πληθωρισμό τροφίμων απ’ όλες τις χώρες της Ευρωζώνης. Και επειδή μας ενδιαφέρει αυτή η προσπάθεια να συνεχίσει να έχει αποτελέσματα, απευθυνόμαστε με όλες μας τις δυνάμεις της αγοράς και πιέζουμε με όλους τους τρόπους οι πληθωριστικές πιέσεις που παρατηρούνται διεθνώς, να μην περάσουν όσο γίνεται στην ελληνική αγορά. Να απορροφηθούν απ’ όλο τον χώρο των σούπερ μάρκετ, της βιομηχανίας τροφίμων και των πολυεθνικών με μείωση του μεσοσταθμικού τους κέρδους. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι οι πολίτες να εισπράττουν καλύτερες δυνατότητες και υψηλότερο διαθέσιμο εισόδημα. Ταυτόχρονα, πιέζουμε και αναμένουμε με ελέγχους οι οποίοι θα ενταθούν, περισσότερες πραγματικές εκπτώσεις και προσφορές και όχι παραπλανητικές».

Από πλευράς της βιομηχανίας, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων Ιωάννης Γιώτης, σε δηλώσεις του μετά το πέρας της συνάντησης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πολλές πρώτες ύλες οι τιμές των οποίων επιβαρύνονται πολύ και επηρεάζουν πολύ το κόστος, καθώς σε κάποιες περιπτώσεις η πρώτη ύλη αφορά στο 50% του κόστους. Τι μπορεί να κάνει η βιομηχανία; Η βιομηχανία τρώει τη σάρκα της. Και αυξήσεις μισθών κάνουμε και η ενέργεια έχει πάει στα ύψη. Για μένα είναι η χειρότερη περίοδος που έχει βιώσει η βιομηχανία τροφίμων. Για την βιομηχανία τροφίμων ο χειρότερος εχθρός είναι η ακρίβεια. Δε μας συμφέρει να αυξάνονται οι τιμές. Ακριβαίνει το προϊόν δεν πουλάει το προϊόν».

Σε ό,τι αφορά στα σούπερ μάρκετ, στελέχη του κλάδου μιλώντας στην «Ν» επισημαίνουν ότι «στη πράξη υπάρχουν πολύ λίγα πράγματα που μπορούν να κάνουν οι αλυσίδες. Εξάλλου εάν ο προμηθευτής φέρει αυξημένους τιμοκαταλόγους δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά περισσότερα από όσα γίνονται. Δυστυχώς οι υπόλοιποι παράγοντες κόστους είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένοι, γεγονός που δεν αφήνει πολλά περιθώρια ευελιξίας στις αλυσίδες να απορροφήσουν ακόμα πιο υψηλό ποσοστό από τις ανατιμήσεις από αυτό που ήδη κάνουν».