Σε λειτουργία τίθεται η εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα αλλάζοντας ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι επαγγελματίες καταγράφουν και δηλώνουν τους πελάτες τους.
Ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο online του πελάτες των επιχειρήσεων και θα εντοπίζει όσους δεν κόβουν αποδείξεις, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα διασταυρώσεων και συγκρίσεων με ομοειδείς επιχειρήσεις. Στην περίπτωση των χώρων στάθμευσης, για παράδειγμα, μέσω της νέας εφαρμογής η επιχείρηση θα πρέπει να καταγράφει τον κάθε πελάτη που μπαίνει και βγαίνει από αυτήν, με τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματός και να συσχετίζει αυτές τις πληροφορίες με την απόδειξη που εκδίδεται. Τα στοιχεία αυτά θα διαβιβάζονται στην ΑΑΔΕ σε πραγματικό χρόνο.
Πρώτα η εφαρμογή σε υπολογιστή, μετά στο κινητό
Σύμφωνα με τον Γ. Πιτσιλή «θα ξεκινήσουμε με εφαρμογή στον υπολογιστή μέσω του aade.gr και σύντομα θα έρθει και η εφαρμογή για κινητό». Συμπλήρωσε μάλιστα ότι στους σχεδιασμούς είναι η επέκταση του ψηφιακού πελατολογίου και σε άλλους κλάδους όπως οι επιχειρήσεις δεξιώσεων και γάμων ώστε «να μην πηγαίνουμε απρόσκλητοι» σχολίασε ο κ. Πιτσιλής. Η εφαρμογή θα επεκταθεί και σε άλλους κλάδους, όπως γυμναστήρια, κέντρα αισθητικής, φυσικοθεραπευτήρια, σχολές χορού, ξενοδοχεία και οργανωμένα καταλύματα.
Το Ψηφιακό Πελατολόγιο προσφέρει στους επαγγελματίες αυτοματοποίηση στη διαχείριση των πελατών τους και συμμόρφωση με τις φορολογικές απαιτήσεις, μέσω μιας σειράς προηγμένων λειτουργιών όπως:
– Καταχώριση νέων πελατών
– Ενημέρωση και τροποποίηση υφιστάμενων εγγραφών
– Ακύρωση πελατών χωρίς την ανάγκη χειροκίνητης υποβολής εγγράφων
– Συσχέτιση των εγγραφών με αποδείξεις και παραστατικά
Το σύστημα θα διευκολύνει τις επιχειρήσεις να παρακολουθούν τις συναλλαγές τους και να μειώσουν την πιθανότητα λαθών που μπορεί να οδηγήσουν σε πρόστιμα. Από την άλλη πλευρά βέβαια, θα έχουν πάντα τα μάτια της ΑΑΔΕ ανοιχτά στα ψηφιακά τους βιβλία.
Τι δηλώνεται
Στο Ψηφιακό Πελατολόγιο οι επιχειρήσεις θα είναι υποχρεωμένες να καταγράφουν τον ημερήσιο αριθμό των πελατών τους, τον ΑΦΜ του κάθε πελάτη τους, τα στοιχεία της κάθε απόδειξης. Από τη στιγμή που ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα γνωρίζει τον αριθμό των πελατών θα μπορεί σε πραγματικό χρόνο μέσα από την πλατφόρμα myDATA να βλέπει τις αποδείξεις που έχουν εκδοθεί.
Οι εταιρείες θα δηλώνουν στην εφαρμογή τα εξής:
· Εταιρείες ενοικίασης οχημάτων
Για κάθε όχημα θα δηλώνουν στην πλατφόρμα :
– Αριθμό κυκλοφορίας οχήματος
– Αριθμό κυκλοφορίας αλλοδαπής
– Κατηγορία οχήματος
– Εργοστάσιο οχήματος
– Σκοπός κίνησης (Ενοικίαση, επισκευή, ιδιόχρηση, δωρεάν υπηρεσία, λοιπά)
– Περιγραφή σκοπού διακίνησης
– Διαφορετικός τόπος παραλαβής οχήματος
– Τόπος παραλαβής οχήματος
· Πάρκινγκ / Πλυντήρια Οχημάτων
Για κάθε όχημα θα δηλώνονται :
– Αριθμός κυκλοφορίας οχήματος
– Αριθμός κυκλοφορίας αλλοδαπής
– Κατηγορία οχήματος
– Εργοστάσιο οχήματος
· Συνεργεία οχημάτων
Για κάθε όχημα θα δηλώνονται :
– Αριθμός κυκλοφορίας οχήματος
– Αριθμός κυκλοφορίας αλλοδαπής
– Κατηγορία οχήματος