Στα εγκαίνια και την έναρξη λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης, το ερχόμενο Σάββατο, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, μιλώντας σήμερα Πέμπτη στο κανάλι της Ναυτεμπορικής και την εκπομπή Rush Hour με τη Νικόλ Λειβαδάρη και τον Παύλο Πανταζόπουλο.
Ο κ. Οικονόμου ανέφερε ότι ο σταθμός Βενιζέλου «είναι ουσιαστικά ένα μουσείο», επισημαίνοντας πως ο κόσμος θα εντυπωσιαστεί. «Οι ειδικοί κατατάσσουν αυτό το μετρό μέσα στα πρώτα τρία της Ευρώπης» τόνισε.
Ερωτηθείς ποια είναι τα στοιχεία βάσει των οποίων θεωρείται αναβαθμισμένο το μετρό της Θεσσαλονίκης, σε σύγκριση με το μετρό της Αθήνας και άλλες γραμμές της Ευρώπης, ο κ. Οικονόμου επεσήμανε οι συρμοί κινούνται χωρίς οδηγό, όλες οι διαδικασίες γίνονται ψηφιακά και ο βαθμός ασφαλείας είναι ύψιστος.
«Είναι ένα κόσμημα για τις μεταφορές και θα αλλάξει τον τρόπο ζωής και την καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων» επεσήμανε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών και υπενθύμισε πως αναπροσαρμόζεται ο συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης, με τα δρομολόγια των λεωφορείων να προσαρμόζονται πάνω στους σταθμούς του μετρό. Είπε επίσης ότι η επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά θα παραδοθεί μέσα στο 2025.
Ο κ. Οικονόμου αναφέρθηκε επίσης στον προαστιακό στα δυτικά της Θεσσαλονίκης και στο Fly Over, επισημαίνοντας πως μετά την ολοκλήρωσή τους, «η Θεσσαλονίκη θα είναι στην πρωτοπορία των βιώσιμων μετακινήσεων στην Ελλάδα, θα είναι μπροστά και από την Αθήνα».
Ο υφυπουργός υπενθύμισε ότι είναι δωρεάν η χρήση του μετρό Θεσσαλονίκης από τους πολίτες για τις πρώτες τέσσερις ημέρες, μέχρι τις 3 Δεκεμβρίου.
«Ερευνάται η αναφορά για την Πιερία»
Αναφορικά με τις καταγγελίες για παρ’ όλιγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία, είπε ότι στην περιοχή λειτουργεί τηλεδιοίκηση και φωτοσήμανση. Είπε επίσης ότι ερευνάται ήδη αν ανταποκρίνεται η φωτοσήμανση.
«Μέχρι στιγμής, από τα μηνύματα που έχω από τη διοίκηση του ΟΣΕ, δεν έχουν δει κάποιο πρόβλημα στη φωτοσήμανση. Και η αναφορά που δόθηκε κατά δήλωση του μηχανοδηγού, που είπε ότι δεν λειτούργησε εκείνη τη στιγμή, ερευνάται» τόνισε.
«Είμαστε όλοι ευαισθητοποιημένοι, έχουμε βαριά την υποχρέωση να μην επιτρέψουμε να γίνει ξανά τέτοια τραγωδία όπως στα Τέμπη. Στη σκιά αυτής της τραγωδίας, καλό είναι να είμαστε όλοι συγκρατημένοι. Να προσπαθήσουμε να στηρίξουμε τον σιδηρόδρομο, να δώσουμε ένα περιθώριο να αναπτυχθεί» τόνισε.
Έρχονται 1.388 κάμερες στους δρόμους – 660 παραβάσεις του «κόκκινου» σε ένα μόνο φανάρι σε μια μέρα
Ως προς τις 1.388 νέες κάμερες στους δρόμους, είπε ότι θα καταγράφεται σειρά παραβάσεων, όπως το «κόκκινο» και η χρήση κινητού. Ανέφερε ότι γίνεται σχεδιασμός και για τη Θεσσαλονίκη.
Για την Αθήνα, είπε ότι οι πρώτες 388 κάμερες της περιφέρειας Αττικής θα αρχίσουν να τοποθετούνται από τα μέσα του 2025. Όπως είπε, θα ελέγχουν το «κόκκινο», τα όρια ταχύτητας, τη χρήση κινητού, τις λεωφορειολωρίδες, ενώ θα καταγράφονται τα ανασφάλιστα οχήματα και όσα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ. «Ηλεκτρονικά και ψηφιακά θα πηγαίνει η κλήση στο κινητό του παραβάτη, μέσα σε ελάχιστο χρόνο» σημείωσε.
Ο κ. Οικονόμου προανήγγειλε ότι ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση την επόμενη εβδομάδα. Είπε επίσης ότι οι κάμερες δεν είναι εισπρακτικό μέτρο. «Αν γίνεται θεωρητικά να μην μαζέψουμε ούτε ένα ευρώ, θα ήταν το ιδανικό, δηλαδή να είμαστε όλοι νόμιμοι και προσηλωμένοι στον σεβασμό για τον συνάνθρωπο» επεσήμανε και υπογράμμισε ότι «μιλάμε για ανθρώπινες ζωές».
Ο υφυπουργός Υποδομών επεσήμανε ότι σε ένα μόνο φανάρι στη Λ. Ποσειδώνος, όπου τοποθετήθηκε δοκιμαστικά κάμερα, κατεγράφησαν μέσα σε μία ημέρα 660 παραβάσεις του ερυθρού σηματοδότη. «Η οδική ασφάλεια είναι ζήτημα ζωής και θανάτου» υπογράμμισε.