Skip to main content

Ένδυση: Ανοδικά οι λιανικές πωλήσεις, καθοδικά οι εξαγωγές στο 9μηνο

Οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων στην εγχώρια αγορά κατέγραψαν αύξηση 2,8% και ανήλθαν σε 2,58 δισ. από 2,5 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023

Μικρή άνοδος στις λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων στην εγχώρια αγορά καταγράφηκε στο εννεάμηνο του 2024, ενώ αντίθετα οι εξαγωγές συνέχισαν την πτωτική τους πορεία που ξεκίνησε από το 2023.

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Έτοιμου Ενδύματος Ελλάδας, οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων στην εγχώρια αγορά κατέγραψαν αύξηση 2,8% και ανήλθαν σε 2,58 δισ. ευρώ από 2,5 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Το α’ τρίμηνο του έτους οι λιανικές πωλήσεις κατέγραψαν άνοδο 3,6%, στο δεύτερο τρίμηνο η αύξηση ανήλθε σε 4,5%, ενώ στο τρίτο τρίμηνο περιορίστηκε σε 0,8%.

Στο 1,23 δισ. ευρώ η αξία των εξαγωγών της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας

Στον αντίποδα, οι εξαγωγές ένδυσης που συνέχισαν την πτωτική τους πορεία λόγω της συνεχιζόμενης μειωμένης ζήτησης στις διεθνείς αγορές. Η συνολική αξία των εξαγωγών της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας το πρώτο εννεάμηνο του 2024 ανήλθε σε 1,23 δισ. ευρώ έναντι 1,43 δισ. ευρώ το 2023, μειωμένες κατά 14,4%.

Οι εξαγωγές ενδυμάτων παρουσίασαν μείωση 13,6%, της κλωστοϋφαντουργίας μείωση 19,8% και του βαμβακιού μείωση 9,7%.

Κάμψη των εισαγωγών

Πτώση κατέγραψαν επίσης και οι εισαγωγές σε ποσοστό 5%. Για το σύνολο της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας ανήλθαν σε αξία σε 2,45 δισ. ευρώ το 2024, έναντι 2,57 δισ. ευρώ το πρώτο εννεάμηνο του 2023. Η μείωση των εισαγωγών στην ένδυση ανήλθε σε 2% και στην κλωστοϋφαντουργίας σε 13%.