Την εκτίμηση ότι το πρώτο τρίμηνο του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία παραχώρησης της Εγνατίας Οδού στον ιδιωτικό τομέα, ώστε να γίνει βαριά συντήρηση άνω του 1 δισεκατ. ευρώ σε αυτόν τον κορυφαίο οδικό άξονα εξέφρασε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, από το βήμα του 4ου Thessaloniki Future Thinking Dialogues.
Το 2027, επίσης, σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών θα έχουν ολοκληρωθεί τόσο ο προαστιακός της Δυτικής Θεσσαλονίκης, ένα έργο στο οποίο όπως επισήμανε πιστεύει πάρα πολύ, όσο και το Fly Over, για το οποίο εξέφρασε ικανοποίηση για τους ρυθμούς υλοποίησης των εργασιών.
Το Μετρό της Θεσσαλονίκης
Όσον αφορά το Μετρό της Θεσσαλονίκης, από το βήμα του 4ου TFTD που διοργανώνεται από το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και έχει ως θέμα την Αστική Ανθεκτότητα, ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε ότι το άλλο Σάββατο παραδίδεται το έργο με το σύνολο των 13 σταθμών του και ότι μέχρι το τέλος του 2025 θα έχουν παραδοθεί και οι επόμενοι πέντε σταθμοί μέχρι την Καλαμαριά, όπως και ότι οι παραδόσεις γίνονται με τα πλέον σύγχρονα συστήματα ασφαλείας. «Νομίζω ότι 18 σταθμοί σε περίπου 1,5 έτος είναι μια καλή πολιτική πρωτοβουλία και πράξη μετά από δεκαετίες», σημείωσε χαρακτηριστικά. Αναφορικά, δε, με τις επόμενες επεκτάσεις του Μετρό της Θεσσαλονίκης σημείωσε ότι «θα μιλήσουμε αφού βρούμε τα χρηματοδοτικά εργαλεία».
Για τη σύνδεση των λιμένων της Βόρειας Ελλάδας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, τόνισε ότι στρατηγικά η χώρα πρέπει να συνδέσει τους λιμένες με το σιδηρόδρομο, ώστε να αναπτυχθούν οι εξαγωγές προς τη δυτική Ευρώπη, κάνοντας μάλιστα λόγο για τεράστιο ενδιαφέρον της βουλγαρικής και της σερβικής Κυβέρνησης να αξιοποιήσουν τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Θεσσαλονίκης. Όπως σημείωσε ο ίδιος, φέτος εξασφαλίστηκαν πόροι για τη σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με τον προαστιακό και γενικότερα με το σιδηρόδρομο, την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκη Προμαχώνας και τμήμα του άξονα Αλεξανδρούπολη Ορμένιο, που στο σύνολό τους αθροίζουν 1 δισεκατ. ευρώ. Παράλληλα ο κ.Σταϊκούρας επανέλαβε ότι το επόμενο χρονικό διάστημα θα τρέξουν οκτώ διαγωνισμοί για οδικά και σιδηροδρομικά έργα στην Κεντρική Ελλάδα, ύψους 1,4 δισεκατ. ευρώ.
Στην ίδια ενότητα η πρόεδρος του ΣΒΕ, Λουκία Σαράντη, χαρακτήρισε από την πλευρά της ως ανύπαρκτα εμπορευματικά τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Ηγουμενίτσας, σημειώνοντας ότι δεν μπορεί να επιτευχθεί έτσι η ανάπτυξη της Θράκης και της Ηπείρου.
Ο Πρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, Νικόλαος Μπακατσέλος, επισήμανε την αναγνωρισιμότητα της Θεσσαλονίκης ως προς την Καινοτομία και τόνισε ότι η τεχνολογία είναι κρίσιμης σημασίας για την «στεγανοποίηση» των πόλεων απέναντι στις απειλές του αύριο, ενώ ο Γενικός Πρόξενος των ΗΠΑ στη Θεσσαλονίκη, Jerry Ismail, επισήμανε ότι ο κόσμος αστικοποιείται πιο γρήγορα από ποτέ στην ιστορία της ανθρωπότητας, όπως και την πρόσφατη εντολή του Προέδρου των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, για υπεύθυνη καινοτομία και σημείωσε μεταξύ άλλων ότι η Θεσσαλονίκη με σημαντικές επενδύσεις από αμερικανικές εταιρείες γίνεται hub για τεχνολογίες αιχμής και ψηφιακές υποδομές, για όλη την ευρύτερη περιοχή.
Χαιρετισμό απηύθυνε με μαγνητοσκοπημένο μήνυμα ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο οποίος τόνισε την ανάγκη για νέα προσέγγιση στον αστικό σχεδιασμό με έμφαση στη βιωσιμότητα και δια ζώσης ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Κώστας Γκιουλέκας, ο οποίος επικέντρωσε στο ιστορικό παρελθόν αλλά και τις μεγάλες προοπτικές της Θεσσαλονίκης, όπως και ο αντιπρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, Βασίλης Καφάτος.