Skip to main content

Παράκαμψη Χαλκίδας: Καθυστερεί το έργο, αδύνατον να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα

Φωτ. αρχείου

Πρόκειται για χαρακτηριστική περίπτωση ενός μη ώριμου έργου που προκηρύχθηκε, ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε και δεν μπορεί να ξεκινήσει υπαιτιότητα του δημοσίου

Ολική ανατροπή του χρονικού και οικονομοτεχνικού προγραμματισμού σημειώνεται στο έργο, Παράκαμψη Χαλκίδας και παράκαμψη Ψαχνών, συνολικού προϋπολογισμού 210 εκατ. (συμπεριλαμβανομένων των προαιρέσεων και του ΦΠΑ).

Δεκαεννέα μήνες έπειτα από την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο (Μέτκα – Metlen) δεν έχει καταστεί εφικτό να ξεκινήσει καμία κατασκευαστική εργασία και αυτό γιατί καθυστερούν οι απαλλοτριώσεις και η απόδοση των δασικών εκτάσεων του δημοσίου, παρέστη ανάγκη τροποποίησης του τεχνικού σχεδιασμού των έργων στην ευρύτερη περιοχή του κόμβου της Νέα Λάμψακου και των αντιπλημμυρικών έργων της Λίμνης Δοκού, ενώ παρατηρείται αδυναμία ολοκλήρωσης των μελετών.

Πρόκειται για χαρακτηριστική περίπτωση ενός μη ώριμου έργου που προκηρύχθηκε, ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε και δεν μπορεί να ξεκινήσει υπαιτιότητα του δημοσίου.

Οι παραπάνω εκκρεμότητες αναγνωρίζονται από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, ο οποίος και υπογράφει την πρόταση των αρμοδίων υπηρεσιών για  χορήγηση παράτασης συνολικής προθεσμίας με αναθεώρηση κατά 18 μήνες, δηλαδή έως την 02 Σεπτεμβρίου 2028 για την ολοκλήρωση των εργασιών.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην απόφαση του υπουργού «μέχρι και σήμερα δεν έχει συνταχθεί καμία έκθεση παράδοσης – παραλαβής ακινήτου στη ζώνη εκτέλεσης του έργου. Κατ’ επέκταση καμία κατασκευαστική εργασία δεν δύναται να πραγματοποιηθεί και παράλληλα δεν μπορούν να ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες έρευνες και μελέτες».

Μεταξύ άλλων κατά το στάδιο των τοπογραφικών αποτυπώσεων του έργου και των πάσης φύσεως δικτύων δημόσιων και ιδιωτικών φορέων διαπιστώθηκε ότι κατά μήκος της Εθνικής Οδού Χαλκίδας – Αλιβερίου διέρχεται το υπόγειο τμήμα της Γραμμής Μεταφοράς 400kV διπλού κυκλώματος Αλιβέρι – Σύστημα του ΑΔΜΗΕ. Πραγματοποιήθηκε αλληλογραφία και συνάντηση με τους αρμοδίους του φορέα ο οποίος απάντησε ότι δεν δύναται να γίνει μετακίνηση του υπόγειου δικτύου και παράλληλα έθεσε προϋποθέσεις και περιορισμούς για την εκτέλεση εργασιών στην ζώνη διέλευσης του υπόγειου δικτύου. Κατόπιν αυτού δόθηκε εντολή για την εκπόνηση νέων μελετών στην ευρύτερη περιοχή του Α/Κ Νέας Λαμψάκου κατ’ εφαρμογή των τεχνικών απαιτήσεων του ΑΔΜΗΕ…

Σημειώνεται ότι το κόστος του κυρίως έργου (με ΦΠΑ) είναι 125 εκατ. και τα δικαιώματα προαίρεσης, για τα οποία θα υπογραφούν ξεχωριστές συμβάσεις, 85 εκατ. ευρώ.