Skip to main content

Το 2028 το αργότερο η Ελλάδα θα έχει χρήσεις γης οριστικά – Στα 500 εκατ. ευρώ το κόστος του πολεοδομικού σχεδιασμού

Αναφερόμενος στις προκλήσεις της χωροταξικής πολιτικής ο κ. Μπακογιάννης, αφού σημείωσε ότι αυτές θα πρέπει να έχουν και κοινωνική αποδοχή, υπογράμμισε ότι ο κάθε γραμμή στην χωροταξία έχει άμεσες επιπτώσεις με πολλές αναγνώσεις.

Το 2028 το αργότερο η Ελλάδα θα έχει χρήσεις γης οριστικά, δήλωσε ο Ευθύμιος Μπακογιάννης – Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, από το βήμα της εκδήλωσης του Πανεπιστημίου Πειραιώς για τον τουρισμό και συγκεκριμένα στην ενότητα που αφορούσε τον χωροταξικό σχεδιασμό με έμφαση τον τουρισμό ( Ειδικό Χωροτακτικό Τουρισμού και Φέρουσα Ικανότητα Προορισμών).

Καθορίζουμε το πλαίσιο της χωροταξίας για επόμενα 30 χρόνια υπογράμμισε ο κ. Μπακογιάννης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την υλοποίηση των στρατηγικών και όχι μόνο επενδύσεων για τον τουρισμό στην Ελλάδα. Μάλιστα εστιάζοντας το βλέμμα στην επόμενη μέρα των επενδύσεων στον ελληνικό χώρο υπογράμμισε ότι με τα σημερινά δεδομένα αλλά και τους όρους του υπό εξέλιξη ειδικού χωροταξικού σχεδιασμού για τον τουρισμού, “Μύκονος, Σαντορίνη, Πάρος, Ρόδος και Τήνος έχουν αρχίζει να κλειδώνουν από μεγάλες επενδύσεις.”

Στην παρέμβαση του ο Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στον παράγοντα της φέρουσας ικανότητας των ελληνικών προορισμών σημειώνοντας ότι αν δει κανεις τον χάρτη του χωροταξικού σχεδιασμού, θα διαπιστώσει ότι κάποιες περιοχές είναι στο κόκκινο. Εκεί, όπως εξήγησε, θα υπάρχουν στοχοποιημένες παρεμβάσεις. Για παράδειγμα ακόμα και μια μεγάλη επένδυση των 200 εκατ. ευρώ θα περάσει από τη ζυγαριά της φέρουσας ικανότητας.

Αναφερόμενος στις προκλήσεις της χωροταξικής πολιτικής ο κύριος Μπακογιάννης, αφού σημείωσε ότι αυτές θα πρέπει να έχουν και κοινωνική αποδοχή, υπογράμμισε ότι ο κάθε γραμμή στην χωροταξία έχει άμεσες επιπτώσεις με πολλές αναγνώσεις. Μπορεί κάποιος την επόμενη μέρα να ξυπνήσει πλούσιος και κάποιος φτωχός συμπλήρωσε μεταξύ άλλων.

Στην ερώτηση γιατί η Ελλάδα μέχρι τώρα δεν είχε πολεοδομικό σχεδιασμό τόνισε ότι το κόστος των 500 εκατ.ευρώ που τελικά απαιτήθηκε δεν μπορούσε να καλυφθεί από τα δημόσια ταμεία και πλέον οι πόροι αντλήθηκαν από το ταμείο ανάκαμψης.

Παρεμβάσεις στην συγκεκριμένη ενότητα έκαναν η Τατιάνα Αγγελίδου, MPLAN Μηχανικός Χωροταξίας & Ανάπτυξης, Διευθύντρια Τομέα Χωροταξίας, Πολεοδομίας & Βιώσιμης Ανάπτυξης και ο Βασίλης Γκοιμίσης – Αρχιτέκτονας και χωροτάκτης, Co-founder, director Gimisis + Associates.

Η κυρία Αγγελλίδου στάθηκε με τη σειρά της στην Φέρουσα ικανότητα των προορισμών επισημαίνοντας ότι ανάγνωση της δεν μπορεί να είναι παντού ίδια. Μάλιστα αναφερόμενη στην δόμηση και την κάλυψη των περιοχών, υπογράμμισε ότι αυτή σπάει μόνο με κατεδάφιση…

Από την πλευρά του ο Βασίλης Γκοιμίσης – Αρχιτέκτονας και χωροτάκτης, αφού έκανε λόγο για μια καυτή πατάτα, πάντα σε ό,τι αφορά το χωροταξικό , αφού πρέπει να ζυγιστούν πολλά συμφέροντα όπως εξήγησε Σε κάθε περίπτωση ο κ. Γκοιμίσης επεσήμανε ότι το ειδικό χωροταξικό για τον τουρισμό θα πρέπει να δίνει έμφαση στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και όχι μόνο στις κλίνες.