Το θέμα της αερομεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων βρέθηκε στο επίκεντρο τηλεδιάσκεψης μεταξύ εκπροσώπων των εταιριών επίγειας εξυπηρέτησης του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» και πλέον των 45 εκπροσώπων από εταιρίες – μέλη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς & Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος ΣΥΝΔΔΕ&L.
Οι εκπρόσωποι των handlers παρουσίασαν τους κανόνες και τις οδηγίες που δίδονται κατά περίπτωση έτσι ώστε η αερομεταφορά να είναι ασφαλής και σίγουρη για όλους, εκφράζοντας την δυσφορία τους όταν στον έλεγχο που κάνουν σε εμπορεύματα που παρουσιάζονται ως έτοιμα προς φόρτωση (ready for carriage) διαπιστώνεται ότι υπάρχουν επικίνδυνα ή εύφλεκτα προϊόντα.
Πολλές φορές μάλιστα, ενώ υπάρχουν σε εμφανή σημεία ανάλογες ετικέτες και προειδοποιήσεις, αυτές δεν λαμβάνονται υπόψη από τον πελάτη ή δυστυχώς ακόμη και από κάποιους διαμεταφορείς. Οι ίδιοι αναφέρουν ότι τα πρόστιμα που έχουν ή πρόκειται να ορισθούν για την περίπτωση που ανακαλύπτονται τέτοιου είδους προϊόντα έχουν στόχο να κάνουν τους πελάτες να κατανοήσουν την επικινδυνότητα της κατάστασης.
Υποχρεωτική εκπαίδευση
Θεωρούν δε, ότι εκτός των διαμεταφορέων των οποίων η εκπαίδευση είναι δεδομένη και υποχρεωτική, θα πρέπει όλοι να μεριμνήσουν για την κατάρτιση των πελατών και φυσικά την ιδιαίτερη ευαισθητοποίηση τους σε αυτά τα θέματα που μπορεί να αποβούν μοιραία για τους επιβαίνοντες στην συγκεκριμένη πτήση.
Οι εκπρόσωποι των διαμεταφορικών επιχειρήσεων αναφέρουν ότι προτεραιότητα τους είναι η ενδεδειγμένη ενημέρωση των πελατών τους για τον ενδεχόμενο κίνδυνο να τεθούν σε black list των αεροπορικών εταιριών σε περίπτωση που επανειλημμένα αποστέλλουν εμπορεύματα στην συσκευασία των οποίων υπάρχουν συνοδευτικά επικίνδυνα υλικά, τα οποία δεν δηλώνονται ως επικίνδυνα, με βάση τους κανονισμούς της ΙΑΤΑ.