Tελικά, μόλις 32 είναι τα προϊόντα των 12 εταιρειών που προχώρησαν σε μειώσεις τιμών από 6% έως και 15%. Συγκεκριμένα, στη λίστα που δημοσιοποίησε το υπουργείο Ανάπτυξης με τα προϊόντα που μειώνονται οι τιμές, καταγράφονται συνολικά 123 κωδικοί, ωστόσο θα πρέπει να σημειώσουμε ότι αρκετοί από αυτός αφορούν το ίδιο προϊόν.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί μαλακτικό ρούχων ίδιας εταιρείας, η οποία εμφανίζεται να μειώνει τις τιμές σε 25 κωδικούς, ενώ στην πραγματικότητα το προϊόν είναι ένα. Απλώς το συγκεκριμένο προϊόν κυκλοφορεί σε συσκευασίες 0,75 ml, 1 lt ή 1,5 lt και με διάφορα αρώματα…
Ανάλογες είναι οι περιπτώσεις σε χλωρίνες ή βρεφικές πάνες, με αποτέλεσμα να φαίνεται πως ο αριθμός των προϊόντων που μειώνονται οι τιμές να φαίνεται μεγάλος.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η κοινοποίηση του αμελητέου αριθμού προϊόντων στα οποία προμηθευτές και σούπερ μάρκετ προχώρησαν στη μείωση τιμών, εντάσσεται στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης του υπουργείου Ανάπτυξης και του μεγάλου λιανεμπορίου και την άρση των μέτρων που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.
Όπως έχει αναφέρει ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος, αν τα σούπερ μάρκετ και οι προμηθευτές μειώσουν τις τιμές σε βασικά προϊόντα, τότε η κυβέρνηση θα εξατάσει το ενδεχόμενο της άρσης του μέτρου περί αθέμιτης κερδοφορίας βάσει του οποίου οι εταιρείες δεν μπορούν να έχουν μεγαλύτερο περιθώριο μικτού κερδους από αυτό που είχαν στο τέλος του 2021, καθώς και του περιορισμού των προωθητικών ενεργειών (εκπτώσεις – προσφορές). Αμφότερα (τα μέτρα), λήγουν στο τέλος του έτους.
Το στοίχημα για την αγορά, είναι να μην επεκταθεί η ισχύς τους και το 2025, με την κυβέρνηση να αφήνει ανοικτό αυτό το ενδεχόμενο με αντάλλαγμα, τη μείωση των τιμών από πλευράς αγοράς η οποία φαίνεται να συμφωνεί με μικρές μειώσεις. Άλλωστε η Ένωση Σούπερ Μάρκετ προανήγγειλε ότι τα μέλη της θα προχωρήσουν μειώσεις συνολικά 600 κωδικών στο επόμενο διάστημα.