Skip to main content

ΣΕΚΛΑ: Πώς η τιμή των μήλων από 0,70 ευρώ το κιλό στο δέντρο φτάνει στον καταναλωτή στο 1,70 ευρώ

EUROKINISSI

Ο Σύνδεσμος Εμπόρων Κεντρικής Λαχαναγοράς Αθηνών παρουσιάζει όλα τα επιπρόσθετα κόστη, από το περιβόλι μέχρι το ράφι

Στοιχεία για την πορεία των τιμών των μήλων, από το περιβόλι στο ράφι, παραθέτει ο Σύνδεσμος Εμπόρων Κεντρικής Λαχαναγοράς Αθηνών, εν όψει του χειμώνα και της εποχής παραγωγής και διάθεσης τους. Ο ΣΕΚΛΑ παρουσιάζει συγκεκριμένα όλα τα επιπρόσθετα κόστη στα στάδια της παραγωγής και διακίνησης του πολύτιμου αγροτικού προϊόντος.

«Συχνά, οι παραγωγοί των μήλων αλλά και οι καταναλωτές διερωτώνται πώς είναι δυνατόν ένα κιλό μήλα (στάρκιν) να ξεκινά την πορεία του από το χωράφι με τιμή 0,70 ευρώ το κιλό και να καταλήγει στο ράφι με τιμή -κατ’ ελάχιστο- 1,70 ευρώ το κιλό» σημειώνει και εξηγεί:

«Η πορεία έχει ως εξής:

  • 0,70€/κιλό παραγωγός
  • 0,10€/κιλό εργάτες συγκομιδής
  • 0,20€/κιλό αποθήκευση, ψυγεία
  • 0,15€/κιλό εργαζόμενοι για μεταφορά από ψυγείο στο τελάρο
  • 0,07€/κιλό μεταφορικά (ανάλογα με το ύψος των καυσίμων)
  • 0,35€/κιλό έξοδα συσκευασίας
  • 0,13€/κιλό ΦΠΑ, φορτωτικά, διαλογή, φύρα, κέρδος εμπόρων

«Τα πολλαπλά κόστη δεν είναι δυνατόν να απαλειφθούν ακόμα και αν όλη πορεία την αναλάβει ένας συνεταιρισμός»

«Το άθροισμα των παραπάνω είναι 1,70 ευρώ. Ένα κιλό μήλα, λοιπόν, φτάνει σε αυτή την τιμή -κατ’ ελάχιστο- στον καταναλωτή, γεγονός που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί καθώς τα πολλαπλά κόστη δεν είναι δυνατόν να απαλειφθούν ακόμα και αν όλη πορεία την αναλάβει ένας συνεταιρισμός» αναφέρει ο Σύνδεσμος στην ανακοίνωσή του. Ενδεικτικό παράδειγμα, όπως σημειώνει ο ΣΕΚΛΑ, «αποτελεί ο συνεταιρισμός της Ζαγοράς, ο οποίος παράγει το καλύτερο ελληνικό ΠΟΠ προϊόν της κατηγορίας, το μήλο Ζαγοράς, και δεν επιτρέπει να φύγει από τα συσκευαστήρια το ένα κιλό μήλα, χαμηλότερα από την τιμή του 1,35 ευρώ / κιλό».

«Πολλές φορές ακούμε στον δημόσιο διάλογο για την επιβάρυνση των φρούτων και λαχανικών από υπερβάλλουσες χρεώσεις, οι οποίες φέρνουν από τη μια πλευρά τους παραγωγούς να απορούν αλλά και τους καταναλωτές να δυσανασχετούν για τις υψηλές τιμές στην απόκτηση των αγαθών. Το παράδειγμα το οποίο δίνει ο ΣΕΚΛΑ στη δημοσιότητα αποκαλύπτει όλη την αλήθεια, ώστε οι δημοσιολογούντες να γνωρίζουν και να μην παραπληροφορούν καταναλωτές, παραγωγούς και πολιτεία για την αξία των προϊόντων μας» σχολίασε σχετικά ο πρόεδρος του ΣΕΚΛΑ, Νίκος Καλόγρης.