Πέντε βασικούς άξονες προτείνει το Στρατηγικό Σχέδιο Τουρισμού και Προτεινόμενο Πλάνο Δράσεων για την πόλη της Θεσσαλονίκης, που υλοποίησε ο ΣΕΤΕ, το ΙΝΣΕΤΕ, η Marketing Greece και η Deloitte και παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση στο δημαρχείο το προηγούμενο διάστημα, για λογαριασμό του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης (ΟΤΘ) και του δήμου Θεσσαλονίκης.
Το Στρατηγικό Σχέδιο Τουρισμού, που βασίστηκε στη Μελέτη «Ελληνικός Τουρισμός 2030 | Σχέδια Δράσης του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ (ΙΝΣΕΤΕ)» και επικαιροποιήθηκε από τη Deloitte, εστιάζει σε:
- Βελτίωση και ανάπτυξη υποδομών.
- Αναβάθμιση και προώθηση τουριστικού προϊόντος.
- Ψηφιακή αναβάθμιση και μετασχηματισμό.
- Προστασία περιβάλλοντος και αειφορία.
- Ενίσχυση δεξιοτήτων και ανάπτυξη επιχειρηματικότητας.
Συμπληρώνεται από ένα Προτεινόμενο Πλάνο Δράσεων με ορίζοντα υλοποίησης την επόμενη διετία. Βασικός στόχος της νέας αυτής εργαλειοθήκης είναι η συμβολή στην τουριστική ανάταξη της Θεσσαλονίκης και η ενδυνάμωση της τουριστικής ταυτότητας της πόλης.
Ο Στέλιος Αγγελούδης, δήμαρχος Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, δήλωσε:
«Θέσαμε ως προτεραιότητα τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου, συνεκτικού στρατηγικού σχεδίου για την ανάπτυξη του προορισμού Θεσσαλονίκη, σε συνδυασμό με τη στοχευμένη προβολή του για την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητάς του. Ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα των ανθρώπων του Τουρισμού, κινηθήκαμε άμεσα, και σήμερα, ως αποτέλεσμα της στενής συνεργασίας και της διαρκούς επικοινωνίας μεταξύ του Δήμου μας, του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης της Marketing Greece και της Deloitte, η Θεσσαλονίκη διαθέτει πλέον ένα σύγχρονο και εξειδικευμένο στρατηγικό σχέδιο Τουρισμού».
«Το Στρατηγικό Σχέδιο Τουρισμού και το Προτεινόμενο Πλάνο Δράσεων αποτελούν μια ενισχυμένη εργαλειοθήκη, στην οποία οι partners της “Σύμπραξης Τουρισμού της Κεντρικής Μακεδονίας” μπορούν να συνδράμουν τα μέγιστα. Μια Σύμπραξη που δημιουργήθηκε το 2020, σε μια κρίσιμη στιγμή για τον ελληνικό τουρισμό και μέλη της οποίας είναι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο δήμος Θεσσαλονίκης, ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής, η Aegean, η Fraport Greece, η Eurobank, τα Electra Hotels & Resorts, το Grand Hotel Palace, το Tor Hotel Group, το Hyatt Regency, η Stanta Real Estate Management και η Marketing Greece. Μια σύμπραξη διευρυμένη, που στέκεται αρωγός σε κάθε πρωτοβουλία που αφορά την Θεσσαλονίκη και δίνει το στίγμα για την αξία της ένωσης δυνάμεων. Η ενδυνάμωση της σχέσης που έχουμε δημιουργήσει με τον δήμο Θεσσαλονίκης, αλλά και η μεταξύ μας αμοιβαία εμπιστοσύνη είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας που έχουμε αναπτύξει όλα τα μέλη της Σύμπραξης όλα αυτά τα χρόνια», τόνισε από την πλευρά της η Ιωάννα Δρέττα, πρόεδρος της Marketing Greece.
«Ο ΣΕΤΕ, ανταποκρινόμενος στο κάλεσμα του δημάρχου Στέλιου Αγγελούδη για την αρωγή του ιδιωτικού τομέα στην τουριστική ανάταξη της Θεσσαλονίκης, επικαιροποίησε το Στρατηγικό Σχέδιο Τουρισμού για το σύνολο του προορισμού και ανέπτυξε ένα Προτεινόμενο Πλάνο Δράσεων για την αξιοποίησή του. Το παραγόμενο έργο βασίστηκε στην τεχνογνωσία της Marketing Greece στη διαχείριση των προορισμών αλλά και στα δεδομένα και το μελετητικό έργο του ΙΝΣΕΤΕ, με τη συμβολή φυσικά των έμπειρων στελεχών της Deloitte, αλλά και της τοπικής επιχειρηματικής κοινότητας, αξιοποιώντας με το καλύτερο δυνατό τρόπο τη “Σύμπραξη Τουρισμού της Κεντρικής Μακεδονίας” που έχει δημιουργηθεί τα προηγούμενα χρόνια. Πρέπει να τονιστεί όμως, πως κανένα σχέδιο δεν μπορεί να επιτύχει, αν ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας, αλλά και ίδια η κοινωνία της πόλης δεν μπορέσει να συμπράξει στη συνδιαμόρφωση ενός κοινού οράματος για την τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης», δήλωσε σχετικά ο Αλέξανδρος Θάνος, εντεταλμένος σύμβουλος ΣΕΤΕ.
O Ηλίας Κικίλιας, γενικός διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, επισήμανε πως «πριν από δύο χρόνια, στο πλαίσιο της μελέτης “Ελληνικός Τουρισμός 2030 | Σχέδια Δράσης”, παρουσιάσαμε business plans για 36 προορισμούς σε όλη την Ελλάδα, τα οποία συνθέτουν το Εθνικό Σχέδιο Δράσης, με στόχο τη χωρική και χρονική διεύρυνση της τουριστικής δραστηριότητας, καθώς και την αύξηση της μέσης δαπάνης και διάρκειας παραμονής ανά επισκέπτη. Με τα σχέδια αυτά επιδιώκαμε -μεταξύ άλλων- να παραδώσουμε στους προορισμούς μια εξαιρετικά αναλυτική βάση για δημόσιο διάλογο και διαβούλευση ενισχύοντας τη δυνατότητα των δήμων και Περιφερειών να εφαρμόσουν στοχευμένες στρατηγικές για την ανάπτυξη του τουριστικού τους προϊόντος. Με ιδιαίτερη ικανοποίηση βλέπουμε τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης και τον Δήμο Θεσσαλονίκης να αξιοποιούν αυτές τις κατευθύνσεις ώστε με σχέδιο να καταστεί το προϊόν της πόλης πιο σύνθετο, οργανωμένο κι επιμελημένο».
Ο Νίκος Διαμαντόπουλος, γενικός διευθυντής Marketing Greece, τόνισε πως «το Προτεινόμενο Πλάνο Δράσεων αποτελεί προϊόν της γνώσης που έχει η Marketing Greece για τον προορισμό, έπειτα από τη μακρόχρονη συνεργασία που έχει χτίσει με τους φορείς, την τοπική αυτοδιοίκηση και τον ιδιωτικό τομέα, καθώς και του κοινού οράματος όλων των partners της “Σύμπραξης Τουρισμού της Κεντρικής Μακεδονίας” για μια Θεσσαλονίκη που θα επιδιώξει να κατακτήσει τη θέση που της αξίζει στον τουριστικό χάρτη».
Ο Βασίλης Καφάτος, Partner, Growth Leader, ανέφερε: «Είναι μεγάλη μας χαρά που συμμετέχουμε σε αυτό το πολύ σημαντικό έργο, το οποίο θέτει τις στρατηγικές κατευθύνσεις και δράσεις για την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης ως κορυφαίο τουριστικό προορισμό με βάση τις μεταβαλλόμενες τάσεις στο διεθνές περιβάλλον. Η Deloitte στηρίζει σταθερά την προοπτική ανάπτυξης της πόλης και επενδύει στις δυνατότητες και στο ταλέντο της περιοχής».
Ο Στέφανος Παπανίκος, Principal, Strategy & Transactions, και Tourism & Hospitality Expert, που παρουσίασε το Στρατηγικό Σχέδιο Τουρισμού, συμπλήρωσε: «Η Θεσσαλονίκη αποτελεί έναν από τους πιο δημοφιλείς και εδραιωμένους προορισμούς, κάτι το οποίο αποτυπώνεται στην ανάκαμψη σχεδόν του συνόλου των τουριστικών μεγεθών στα επίπεδα πριν την πανδημία. Ωστόσο, όπως έδειξε η μελέτη μας, παρά την ύπαρξη σημαντικών τουριστικών πόρων και την υλοποίηση πρωτοβουλιών τα τελευταία χρόνια, υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ενίσχυσης και σημαντικές προκλήσεις, που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν. Αξιοποιώντας αυτή την ανάλυση, εκπονήσαμε pro bono ένα ολιστικό στρατηγικό πλάνο το οποίο περιλαμβάνει 76 δράσεις γύρω από πέντε στρατηγικούς άξονες, προκειμένου η Θεσσαλονίκη να αναδειχθεί σε κορυφαίο προορισμό τουρισμού πόλης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, επιτυγχάνοντας βιώσιμη, ανταγωνιστική και ανθεκτική τουριστική ανάπτυξη προς όφελος όλων».