Skip to main content

ΑΑΔΕ: Σε ψηφιακές «ουρές» 150.000 φορολογούμενοι

EUROKINISSI/Γιάννης Παναγόπουλος

Συσσωρευμένα και αναπάντητα στις νέες υπηρεσίες της ΑΑΔΕ πάνω από 150.000 αιτήματα φορολογουμένων

Ψηφιακές και… ατελείωτες έχουν γίνει πλέον οι «ουρές» των φορολογουμένων που περιμένουν να εξυπηρετηθούν από τις νέες κεντρικοποιημένες υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) για σημαντικές υποθέσεις τους.

Συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι λογιστών έχουν επισημάνει εδώ και αρκετές ημέρες, με επίσημη ανακοίνωσή τους, ότι στο νεοσύστατο Κέντρο Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕΦΟΔΕ) Αττικής, όπου μεταφέρθηκαν πρόσφατα βασικές λειτουργίες των καταργημένων ΔΟΥ της Αττικής, έχουν συσσωρευτεί πάνω από 150.000 αναπάντητα αιτήματα φορολογουμένων! Τα αιτήματα αυτά, τα οποία αφορούν κυρίως διαδικασίες του Φορολογικού Μητρώου, όπως η απόδοση ΑΦΜ και κλειδαρίθμου, οι μεταβολές ατομικών στοιχείων φυσικών προσώπων, οι ενάρξεις και οι μεταβολές δραστηριοτήτων επιχειρήσεων, έχουν υποβληθεί ηλεκτρονικά στη συγκεκριμένη υπηρεσία μέσω της πλατφόρμας «Τα αιτήματά μου» που βρίσκεται στην ψηφιακή πύλη της ΑΑΔΕ (www.aade.gr). Πολλά εξ αυτών δε, έχουν παραμείνει αναπάντητα για πολλούς μήνες.

Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των λογιστών κατήγγειλαν επίσης ότι πολλά από τα αιτήματα που έχουν υποβάλει για λογαριασμό φορολογουμένων πελατών τους, οι οποίοι ανήκουν φορολογικά στο Νομό Αττικής, έχουν σταλεί από την ΑΑΔΕ για διεκπεραίωση σε διάφορες ΔΟΥ της επαρχίας!

Όπως επεσήμαναν, ειδικότερα, πριν από δύο εβδομάδες οι επικεφαλής της Ένωσης Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Αθηνών (ΕΦΕΕΕΑ), η συσσώρευση 150.000 και πλέον αναπάντητων αιτημάτων φορολογουμένων στην… ψηφιακή «ουρά» του ΚΕΦΟΔΕ οφείλεται στην απόφαση της διοίκησης της ΑΑΔΕ να συγχωνεύσει και να μεταφέρει όλες τις βασικές λειτουργίες των ΔΟΥ της Αττικής στο ΚΕΦΟΔΕ και σε άλλες δύο κεντρικοποιημένες υπηρεσίες, στο Κέντρο Φορολογίας Κεφαλαίου (ΚΕΦΟΚ) και στο Κέντρο Βεβαίωσης και Είσπραξης (ΚΕΒΕΙΣ), χωρίς να λάβει υπόψη τα προβλήματα υποστελέχωσης που υπήρχαν πριν στις ΔΟΥ και εξακολουθούν να υπάρχουν και στις τρεις νεοσύστατες αυτές υπηρεσίες.

Από τότε που έγινε αυτό, τονίζουν, «η κατάσταση βγήκε εκτός ελέγχου και έγινε πραγματικά εξευτελιστική για όποιον χρειάζεται να εξυπηρετηθεί, κυρίως για εμάς τους λογιστές, αλλά και τους εργαζόμενους σε αυτές τις υπηρεσίες».

Αίτημα που υποβλήθηκε στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής μεταφέρθηκε αρχικά προς επίλυση στη ΔΟΥ Κω και κατόπιν στη ΔΟΥ Αγρινίου

Στην ανακοίνωσή τους οι επικεφαλής του προεδρείου της ΕΦΕΕΑ επεσήμαναν ακόμη: «Η επικοινωνία με τον υπάλληλο που χειρίζεται την κάθε υπόθεση είναι αδύνατη – δεν προβλέπεται η είσοδος των συναλλασσόμενων στον χώρο, ούτε μπορεί κανείς να μιλήσει τηλεφωνικά μαζί του. Η κατάσταση έχει μετατραπεί σε ψηφιακό εφιάλτη. Για το αίτημα που υποβάλλουμε μας ενημερώνει το σύστημα ότι σήμερα το έχει αναλάβει π.χ. η ΔΟΥ Κω και την επόμενη μέρα το αίτημα έχει μεταφερθεί προς επίλυση στη ΔΟΥ Αγρινίου!

Η όλη κατάσταση δείχνει να ξεφεύγει, έχοντας συσσωρευτεί μέχρι τώρα πάνω από 150.000 αιτήματα μόνο στο ΚΕΦΟΔΕ, τα οποία αντί να μειώνονται αυξάνονται κάθε μέρα, διαταράσσοντας σοβαρά την κοινωνική και οικονομική ζωή των φορολογουμένων. Το ίδιο συμβαίνει και με ΚΕΒΕΙΣ και ΚΕΦΟΚ».

Οι επικεφαλής της ΕΦΕΕΑ ζήτησαν τα αιτήματα που υποβάλλουν οι φορολογούμενοι και οι λογιστές τους να απαντώνται άμεσα.