Skip to main content

ΟΤΘ: Master Plan και Action Plan για την τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης

Οι πέντε στρατηγικοί άξονες

Σε πέντε στρατηγικούς άξονες αρθρώνεται το στρατηγικό σχέδιο (Master Plan) για την Τουριστική Ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης, που παρουσιάστηκε σήμερα από τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης, παρουσία της υφυπουργού Τουρισμού, Έλενας Ράπτη, μαζί με το συνακόλουθο πλάνο δράσεων (Action Plan).

Με τα εν λόγω δυο σχέδια ο ΟΤΘ μετεξελίσσεται σε Οργανισμό Διαχείρισης και Προώθησης του προορισμού (DMMO).

Οι πέντε στρατηγικοί άξονες του master plan είναι:

  • Βελτίωση και ανάπτυξη υποδομών για ενίσχυση της συνδεσιμότητας
  • Αναβάθμιση και προώθηση του τουριστικού προϊόντος με κατεύθυνση την ανάπτυξη βιωματικών εμπειριών
  • Ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας της πόλης ως city break και προορισμού συνεδρίων και ψηφιακών νομάδων
  • Ψηφιακή αναβάθμιση και μετασχηματισμός στην προστασία του περιβάλλοντος και την αειφορία
  • Ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας.

Ως αγορές – στόχοι  ορίζονται οι ήδη εδραιωμένες όπως Γερμανία, Αγγλία, Τουρκία, Ιταλία, Βαλκάνια, καθώς επίσης υφιστάμενες που παρουσιάζουν προοπτικές ανάπτυξης όπως Πολωνία, Ολλανδία, Γαλλία, Αυστρία, Σουηδία, Ελβετία και ΗΠΑ.

26 δράσεις

Η υλοποίηση των στρατηγικών στόχων θα επιχειρηθεί με 26 δράσεις σε ορίζοντα διετίας, μεταξύ των οποίων οι επαφές με αεροπορικές εταιρείες με στόχο την καθιέρωση νέων δρομολογίων από και προς τη Θεσσαλονίκη και η χαρτογράφηση των υπαρχόντων πολιτιστικών και γαστρονομικών προϊόντων της πόλης.

Επίσης, νέες ψηφιακές τεχνολογίες και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με διοργάνωση social media καμπάνιας με έμφαση στο ΤikTok για νεανικά κοινά κάτω των 30 ετών, υλοποίηση Σχολείου Τουρισμού OnTour, δημιουργία audio-guided tours που θα αναδεικνύουν γειτονιές της Θεσσαλονίκης και podcasts για μουσεία που αξίζει να αναδειχθούν περαιτέρω, όπως το Εβραϊκό μουσείο, το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα, το Momus και το Ολυμπιακό Μουσείο.

«Δημιουργούμε τα εργαλεία που μπορούν να την κάνουν να ξεχωρίζει»

«Η Θεσσαλονίκη μπορεί να αποτελέσει πρότυπο βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης και σήμερα δημιουργούμε τα εργαλεία που μπορούν να την κάνουν να ξεχωρίζει», τόνισε η υφυπουργός Τουρισμού, κα. Ράπτη και πρόσθεσε:

«Στη Θεσσαλονίκη έχουν ήδη δρομολογηθεί μεγάλα έργα όπως το μετρό, το Flyover, τα δύο υπερσύγχρονα νοσοκομεία, η ανάπλαση της ΔΕΘ που θα εκσυγχρονίσουν το σύγχρονο προφίλ της πόλης, θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών και ταυτόχρονα θα κάνουν πιο ευχάριστη την παραμονή των επισκεπτών».

«Από την επόμενη ημέρα, δεν μπορεί να απουσιάζει κανείς»

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του ΟΤΘ, Στέλιος Αγγελούδης, τόνισε πως το εν λόγω σχέδιο είναι το βασικό θεμέλιο για να οικοδομηθεί ένας τουριστικός προορισμός βιώσιμος, που να υποδέχεται επισκέπτες δώδεκα μήνες τον χρόνο και πρόσθεσε:

«Από την επόμενη ημέρα του Τουρισμού στη Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να απουσιάζει κανείς. Το κύριο συστατικό της επιτυχίας είναι η συνεργασία, η διεκδίκηση και η αποφασιστικότητα. Όλοι μαζί, ενώνουμε δυνάμεις, λειτουργούμε βάση ενός συγκεκριμένου σχεδίου, τολμάμε ένα δημιουργικό restart, με μια φωνή, για να ταξιδέψουμε τη Θεσσαλονίκη μας σε ολόκληρο τον κόσμο».

Τα δύο σχέδια (master plan και action plan) εκπονήθηκαν από την Deloitte Business Solutions Α.Ε., σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), το Ινστιτούτο του (ΙΝΣΕΤΕ) και την Marketing Greece για λογαριασμό του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης (ΟΤΘ) και του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Β. Βεγ.