Skip to main content

Ο τραπεζικός αέρας, η αύρα του Νεμπή στον ΟΤΕ και ένας διαγωνισμός με πολλά ερωτήματα

Τα ραντεβού των Ελλήνων τραπεζιτών στο Λονδίνο, η μετοχή του ΟΤΕ και τα περίεργα των επιμελητηρίων

Όλοι οι προβολείς στις τράπεζες αυτές τις ημέρες. Kάτι το επικείμενο placement της Εθνικής και η ΑΜΚ της Attica Bank, κάτι το συνέδριο της BofA στο Λονδίνο, όπου θέλουν να εξασφαλίσουν την ψήφο των επενδυτών,  μένουν σταθερά στο προσκήνιο (όσο και εάν τρέχουν παρασκηνιακές διαπραγματεύσεις.

Στη βρετανική πρωτεύουσα πάντως οι συναντήσεις με τα funds και ορισμένους από τους ισχυρότερους παίχτες της αγοράς (Fidelity, Pimco, Goldman Sachs, Pictet, UBS) γίνονται κατά πληροφορίες με άλλο…αέρα, καθώς οι Έλληνες τραπεζίτες έχουν να επιδείξουν τα στοιχεία για το ισχυρό rebound της τελευταίας τριετίας.

Αυτό δεν σημαίνει ότι οι επενδυτές δεν έχουν και…απορίες. Οι σημαντικότερες; Πού μπαίνει ο πήχυς για τα μερίσματα του 2025 και τι γίνεται με τον αναβαλλόμενο φόρο και την ποιότητα ενεργητικού. Αυτό που ήθελαν να μάθουν οι αναλυτές, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Ναυτεμπορικής, είναι κατά πόσο η απομείωση των DTC θα επιταχυνθεί τα επόμενα χρόνια. Η JP Morgan πάντως εκτιμά ότι η βιώσιμη επιλογή είναι να επιταχύνουν οι ίδιες οι τράπεζες εθελοντικά την απόσβεσή τους.

Κλέβει την παράσταση η μετοχή του ΟΤΕ

Στα υψηλότερα επίπεδα από τον Νοέμβριο του 2022 (υψηλό 22 μηνών) ίπταται η μετοχή του ΟΤΕ, με την αύρα του νέου διευθύνοντα συμβούλου, Κώστα Νεμπή, να έχει αλλάξει άρδην τη χρηματιστηριακή εικόνα του Ομίλου.

Δεν είναι τυχαίο ότι από την 1η Ιουνίου, όταν και ανέλαβε επισήμως καθήκοντα CEO, η μετοχή «τρέχει» ένα ράλι άνω του +18%, ανεβάζοντας τη συνολική μεταβολή του 2024 στο +23%. Κάπως έτσι, η αγορά αποτιμά πλέον τον ΟΤΕ στα 6,5 δισ. ευρώ, δίνοντας του τη θέση της 4ης πολυτιμότερης εισηγμένης στη Λεωφόρο Αθηνών.

Είναι σαφές ότι η διοίκηση Νεμπή δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την πορεία της μετοχής. Και μια ενδεχόμενη αύξηση του μερίσματος, όπως επί χρόνια ζητά η αγορά, θα αποτελέσει το… κερασάκι στην τούρτα για τους επενδυτές.

Ο διαγωνισμός των επιμελητηρίων και τα περίεργα της ΚΕΕΕ

Πολλά ερωτήματα προκαλεί εν τω μεταξύ έγγραφο του Διευθυντή της ΚΕΕΕ, το οποίο αποσκοπούσε σε ενημέρωση των Διευθυντών των επιμελητηρίων της χώρας, για ένα διαγωνισμό σε εξέλιξη, με αντικείμενο την αναβάθμιση των ΟΠΣ των Επιμελητηρίων για την προετοιμασία και διεξαγωγή των επιμελητηριακών εκλογών 2024. Ο διαγωνισμός δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί και η σύμβαση δεν έχει υπογραφεί και η υλοποίηση δεν έχει καν αρχίσει. Ο πρόεδρος του ΕΕΑ, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, θέτει ευλόγως το ερώτημα: Πώς είναι δυνατόν να υλοποιηθεί εντός του χρονικού πλαισίου, που δεσμευτικά ορίζεται στο πλαίσιο της διακήρυξης;

«Πέρα από την αυτονόητη παρατήρηση, ότι τα επιμελητήρια διοικούνται από αιρετές διοικήσεις και όχι από τους Διευθυντές τους, και εκπροσωπούνται θεσμικά από τους Προέδρους αυτών, προς τους οποίους και πρέπει να απευθύνεται οποιοσδήποτε για επικοινωνία, (πολλώ, δε, μάλλον, εφόσον η επικοινωνία αυτή προέρχεται από την ΚΕΕΕ), επιτρέψτε μου, και τις ακόλουθες διαπιστώσεις:

Το ως άνω έγγραφο αναφερόταν σε διαγωνιστική διαδικασία που αφορούσε τις ορισθείσες για το διάστημα από 15.11.2024 έως 15.12.2024 επιμελητηριακές εκλογές. Από μία πρόχειρη αναζήτηση στον ιστότοπο της ΚΕΕΕ προκύπτει ότι ο διαγωνισμός αυτός αφορά την διακήρυξη με αριθμ πρωτ. 1761/23.04.2024. Σε αυτή ορίζεται, ως διάρκεια υλοποίησης του έργου, κατά λέξη, «πέντε (5) μήνες από την υπογραφή της σύμβασης». Με δεδομένο ότι ο συγκεκριμένος διαγωνισμός δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, η σύμβαση δεν έχει υπογραφεί, και η υλοποίηση αυτής δεν έχει αρχίσει, η υλοποίηση του έργου εντός του χρονικού πλαισίου που δεσμευτικά ορίζεται στο κανονιστικό πλαίσιο της διακήρυξης, δεν φαίνεται δυνατή».

Αναρωτιέμαι, συνεπώς, μήπως εκτίθεται ανεπανόρθωτα η ΚΕΕΕ στην επιμελητηριακή κοινότητα, με διαδικασίες ανάθεσης ενός έργου, που ενώ αφορά τις εκλογές που έχουν οριστεί για το χρονικό διάστημα από 15.11.2024 – 15.12.2024, ο προσδιορισμένος στη διακήρυξη – και υποχρεωτικά στη σύμβαση- χρόνος των πέντε (5) μηνών, με αντίστοιχα παραδοτέα, υπερβαίνει τον αντίστοιχο των εκλογών», αναφέρει μεταξύ άλλων ο κ. Χατζηθεοδοσίου.

Θυμίζει επίσης ότι «τροποποίηση ή διαφοροποίηση του φυσικού ή τεχνικού αντικειμένου της σύμβασης σε σχέση προς το περιγραφόμενο στην οικεία διακήρυξη, ρητά απαγορεύεται» και προτείνει την κήρυξη ως αγόνου του αποτελέσματος του συγκεκριμένου διαγωνισμού «διότι εκ λόγων αντικειμενικών, (σύμπτωση του αναγκαίου χρονικού διαστήματος υλοποίησης του έργου με ήδη αρξάμενες εκλογικές διαδικασίες), εξέλιπε ο λόγος και η αναγκαιότητα ανάθεσης του αποτελέσματος αυτού». Σε αντίθετη περίπτωση, σημειώνει, η ΚΕΕΕ καθίσταται ελεγκτέα για δαπάνη ποσών που δεν αιτιολογείται από τον σκοπό που προοριζόταν: έργο που αφορούσε εκλογές σε χρονικό διάστημα που αντικειμενικά δεν υπήρχε χρονική δυνατότητα υλοποίησης.!